چهارشنبه 21 تير 1391-8:59

هنوز باید تجربه کسب کنیم-قناد

در گفت و گو با مجید قناد-مطرح شد:هر فردی در زندگی خود باید سوبسید زندگی‌اش را بپردازد/در برنامه‌های تلویزیونی، چنانچه کودک معلولی در میان سایر بچه‌ها باشد، او را به میان جمع می‌آوریم تا برخی فکر نکنند که این کودکان نباید در جمع باشند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مجید قناد-تهیه کننده و مجری برنامه کودک تلویزیون- درحاشیه اجرای برنامه در سالن سید رسول حسینی ساری با ما گفت‌‌وگو کرد.

 مازندنومه: با توجه به فاصله سنی‌تان ،چگونه با کودکان ارتباط برقرار می‌کنید؟

 قناد:‌هر فردی در وهله نخست، هرکس چنانچه به کار خود علاقه‌مند است سعی می‌کند در رابطه با آن کار، خوب تحقیق کند، یاد بگیرد و کار را بشناسد و سپس نسبت به انجام آن اقدام کند.

 اگرچه با کودکان تفاوت سنی داریم اما بر اساس تحقیق و تجربه که البته باز هم کم است و هنوز باید تجربه کسب کنیم، با کودکان ارتباط برقرار می‌کنیم.

کار ما با کودک است و از این بابت خوشحال هستیم، کودکان، خردسالان و نوجوانان، هر یک برای خود دنیایی دارند و ما سعی می‌کنیم با استفاده از تجربه‌ها و مطالعه، در چهارچوب بار فرهنگی کشور، فعالیت کرده و آموزش‌های لازم را ارائه کنیم و شادی را به بچه‌ها برسانیم، ضمن اینکه خودمان هم به بچه‌ها نزدیک شویم تا احساس نکنند در این میان، فاصله‌ سنی وجود دارد.

 مازندنومه: کودکان سالم و شاداب در برنامه‌های شما حاضر می‌شوند اما برخی از کودکان به دلیل ابتلا به بیماری به ویژه سرطان، قادر به حضور در این برنامه‌های شاد نیستند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

 قناد:هر فردی در زندگی خود باید سوبسید زندگی‌اش را بپردازد.همیشه سعی کرده‌ایم در کار و زندگی، روش حضرت علی (ع) را دنبال کنیم که آن حضرت به یتیمان کمک می‌کرد و پدر بسیاری از آنها بود اما هیچ‌کس متوجه این موضوع نمی‌شد.

به هر شهری که سفر می‌کنیم سعی می‌کنیم قبل از اجرای برنامه به بیمارستان، خانه سالمندان و یا مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست سری بزنیم و با این کودکان صحبت کنیم که آنها فکر نکنند ما دست نیافتنی هستیم و این کاری است که از دست ما برمی‌آید.

در برنامه‌های تلویزیونی، چنانچه کودک معلولی در میان سایر بچه‌ها باشد، او را به میان جمع می‌آوریم تا برخی فکر نکنند که این کودکان نباید در جمع باشند.

 باید بگوییم که شاید همین کودکان از بسیاری از کسانی که جسم سالمی دارند، باهوش‌تر باشند و ما نابینایی داریم که چهارهزار شماره تلفن را حفظ کرده و همچنین معلولی که در مسابقات پرتاب وزنه موفق بوده است. ‌هر فردی در دنیا خود، تا جایی که می‌تواند باید با کودکان ارتباط برقرار کند تا فاصله‌ای ایجاد نشود.

مازندنومه: بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در ساری، در حال احداث است، آیا مردم را به مشارکت دعوت می‌کنید؟

قناد: عرض خدا قوت و درود دارم به همه کسانی که در این راه قدم برداشته‌اند چراکه اگر فردی از کنار این مسائل بگذرد و توجه نکند، با سنگ هیچ فرقی ندارد.

درود به افرادی که راه و روش امامان ما را دنبال و احساس می‌کنند که باید به دیگران کمک کنند. پاداش این افراد را خداوند می‌دهد، باید دست به دست هم داده و زندگی را به افراد برگردانیم که البته این کار اول خدا و سپس تلاش ما است.