چهارشنبه 11 مرداد 1391-1:1

ابراهیمی:انجمن رسانه های مجازی باید تقویت شود

در نشست مشترک اعضای انجمن رسانه های مجازی با مدیرکل ارشاد استان بیان شد:ارشاد مازندران متعلق به یک فرد نیست/در مراسم روز خبرنگار ، اعضای انجمن رسانه های مجازی هم دیده شده اند/‌انجمن رسانه های مجازی مازندران سال گذشته برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست مسئولان رسانه‌های مجازی مازندران با بیان اینکه در ترویج فرهنگ رضوی باید به فکر طرحی نو بوده و به افکار برسانیم، تصریح کرد: اگر در برگزاری برنامه‌های این چنینی خلاقیت و نوآوری نباشد، فقط توانسته‌ایم خودمان را سرگرم کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های مجازی می‌توانند در ترویج فرهنگ رضوی نقش‌آفرین باشند، متذکر شد‌:‌ با به پایان رسیدن نمایشگاه فرهنگ رضوی، برنامه‌های ما به اتمام نمی‌رسد و دبیرخانه دائمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ارشاد مازندران صرفا متعلق به یک فرد نیست، یادآور شد:‌ در انقلاب و جنگ، همه در صحنه بودیم و در میان تکلیف همه مشخص است.

*انجمن رسانه های مجازی باید تقویت شود

 به گزارش مازندنومه،ابراهیمی با تاکید بر حفظ وحدت در میان اعضای انجمن رسانه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: این انجمن باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر با هماهنگی و تعامل حرکت کنید،می‌توانید به بسیاری از مسائل و موضوعات در کشور خط بدهید، اظهار داشت:‌ انجمن رسانه‌های مجازی می‌تواند به به‌سازی مسیر کمک کند.

 ابراهیمی یادآور شد: در ترویج فرهنگ رضوی باید شناسایی کنیم که جوانان  از امام رضا (ع) چه چیز می خواهند. 

وی خاطرنشان کرد:‌در برگزاری مراسم روز خبرنگار ، اعضای انجمن رسانه‌های مجازی هم دیده شده اند و این مراسم به صورت مشترک برگزار می‌شود.

*فعال تر از رسانه های مکتوب

بر اساس این گزارش، عباس رمدانی در این نشست اظهار داشت:‌ امروز نقش رسانه‌های مجازی در انتقال اخبار و اطلاعات، با توجه به رشد تکنولوژی و علوم،بر کسی پوشیده نیست.

رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران با بیان اینکه رسانه‌های مجازی، نقش فعال‌تری نسبت به رسانه‌های مکتوب دارند، تصریح کرد:‌انجمن رسانه های مجازی مازندران سال گذشته برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در روند ثبت این انجمن داشتیم، متذکر شد:‌ رسانه‌های مجازی کارکرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانیم به صورت ویژه در بخش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، ورود پیدا کنیم.

*راه اندازی نمایشگاه مجازی رضوی

به گزارش مازندنومه،نایب رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران در این نشست اظهار داشت:‌ طبق آمار وزیر ارتباطات، ضریب نفوذ اینترنت در کشور 9/ 46 درصد ، معادل حدود 37 میلیون نفر جمعیت کشور است.

 احمد مظفری ادامه داد:‌ بر اساس همین آمار 29 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند در گروه سنی 19 تا 24 سال هستند.

 وی متذکر شد:‌سن ویژه‌ای با اینترنت ارتباط دارند و می‌توانیم ترویج فرهنگ رضوی را برای این قشر ، برنامه‌ریزی کنیم.

 مظفری با بیان اینکه 1154 شهر در کشور به شبکه دیتا متصل هستند، گفت: در طول سال برای ترویج فرهنگ رضوی باید برنامه داشته باشیم و مختص یک دوره نباشد.

 وی با اشاره به اینکه بحث معرفی اخلاق و آداب رضوی در رسانه‌های مجازی مغفول مانده است، افزود:‌ باید با استفاده از مقالات کارشناسان، به این بخش توجه کنیم.

 مظفری خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه مجازی رضوی توسط انجمن رسانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است.

*تاثیر زیارت امام رضا در مقابله با تهاجم فرهنگی بررسی شود

مدیرمسئول سایت اصلاح‌نیوز در این جلسه گفت:‌ مقالات و پژوهش‌های بزرگان درباره امام رضا (ع) در سایت‌ها بازنشر شود.

 عادل روحی با تاکید بر معرفی کتاب‌های در رابطه با زندگی‌نامه امام رضا (ع) و فرهنگ شیعی، ادامه داد:‌ تحلیل جامعه‌شناختی امام رضا (ع) از منظر زمان قبل و زمان حاضر بر اساس گفتار پژوهشگران و اندیشمندان صورت گیرد.

 وی با اشاره بر تحلیل ولیعهدی آن حضرت و تطبیق آن بر اساس زمان حاضر و از دیدگاه علما و مراجع عظام، یادآور شد:‌ تاثیر زیارت امام رضا(ع) بر اذهان عمومی و روان‌شناسی آن در جامعه و تاثیر آن در مقابله با تهاجم فرهنگی، بررسی شود.

*چرا این نشست زودتر برگزار نشد؟

به گزارش خبرنگار ما،مدیرمسئول سایت کیاسر نیوز اظهار داشت:‌انتظار می‌رفت این نشست زودتر از این، با انجمن رسانه‌های مجازی برگزار می‌شد.

سید حسن موسوی خاطرنشان کرد:‌ فضای رسانه‌ای مجازی نیاز به حمایت بیشتر از سوی اداره کل ارشاد دارد.

*آموزش در سنین پایین تاثیرگذار است

 مدیر مسئول سایت شمال آنلاین در این نشست گفت:‌ اشاعه فرهنگ رضوی نیازمند فعالیت گسترده کارشناسان این بخش است.

 الیاس خلیلی تصریح کرد:‌ انجمن رسانه‌های مجازی با معرفی خبرنگار فعال در این بخش، با برنامه و اهداف و دیدگاه‌های خاص، در این زمینه فعالیت کند.

 وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه شدن هر موضوعی، آموزش در سنین پایین تاثیرگذار است، اظهار داشت:‌ برای نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ رضوی، باید از مدارس و مهدهای کودک آغاز کنیم.