دوشنبه 23 مرداد 1391-9:29

احمدی لاشکی:دنبال جدایی هستیم/ابراهیمی:اجازه نمی دهیم

طرح مسایل جدایی طلبانه در یک جلسه رسمی؛نماینده غرب استان و دو عضو شورا در حضور استاندار و معاونان او، تشکیل استانی جدید در غرب مازندران را خواستار شدند/هادی ابراهیمی:افرادی که  طرح جدایی را مطرح می کنند،درهر مسئولیتی که هستند خیرخواه استان نیستند و استانداری اجازه طرح چنین مباحثی را در جلسات رسمی نمی دهد.


مازندنومه:روز یکشنبه جلسه شورای اداری تنکابن با حضور مقامات ارشداستانداری مازندران و مسئولان محلی،در غرب استان و شهرستان تنکابن برگزار شد.

به گزارش مازندنومه،در این جلسه علاوه بر استاندار مازندران و چهار معاون او ،نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس،امامان جمعه تنکابن و نشتارود،فرماندار و تعداد دیگری از مدیران دستگاه ها حضور داشتند.

قاسم احمدی لاشکی-نماینده نوشهر وچالوس در مجلس که اخیرا"نماینده معین شهرستان های رامسر و تنکابن و عباس آباد هم شده است-در این جلسه بار دیگر به مقوله جدایی غرب مازندران اشاره کرد و گفت:حق غرب استان خورده شده است و به جای تاسیس استان البرز،باید در غرب مازندران،استان جدیدی شکل می گرفت.

بر اساس این گزارش،احمدی ضمن تاکید بر این جدایی بیان داشت:من به اتفاق نماینده ای دیگر(احتمالا" فیاضی،نماینده نور و محمودآباد)استان شدن غرب مازندران را پی گیری می کنیم.

البته پیش ازاظهارات این نماینده مجلس،پزشکی-رییس شورای شهرستان- و امان پور-رییس شورای بخش خرم آباد-نیز در سخنانی جدایی غرب مازندران و تشکیل استانی جدید را در منطقه خواستار شدند.

به گزارش مازندنومه،پس ازاین اظهارات جدایی طلبانه در یک جلسه رسمی،هادی ابراهیمی-معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران-نسبت به طرح چنین موضوعی در جلسه شورای اداری عکس العمل نشان داد و گفت:شعار ما در استان مازندران یکپارچگی و انسجام است و طرح این موضوعات نه تنها مشکلی از مشکلات استان را حل نمی کند،باعث از دست رفتن فرصت ها هم می شود.

وی بااشاره به این که مازندران از گلوگاه تا رامسر است،افزود:چنین ادعاهای بی اساسی درجلسات رسمی باعث به حاشیه رفتن اهداف اصلی جلسه و نشست می شود.

ابراهیمی بابیان این که با زدن تابلو و تشکیل استان جدید مشکل غرب استان حل نمی شود،تصریح کرد:باید به جای جدایی طلبی،با برنامه ریزی و هماهنگی و پی گیری در طرح ها و پروژه های عمرانی بتوانیم برخی نارسایی ها را در غرب استان حل کنیم.

معاون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد:افرادی که به هر شکل ممکن طرح جدایی را مطرح می کنند،درهر مسئولیتی که هستند خیرخواه استان نیستند و استانداری اجازه طرح چنین مباحثی را در جلسات رسمی نمی دهد.

به گزارش مازندنومه در ادامه جلسه، استاندار مازندران اظهارات ابراهیمی را تایید کرد و نسبت به آن واکنش مثبت نشان داد اما در پایان جلسه قاسم احمدی لاشکی بار دیگر اظهارات خود را تکرار کرد و گفت:تشکیل استان جدید را در غرب مازندران دنبال خواهم کرد.

گفتنی است معاون سیاسی استاندارمازندران پیش تر چندبار نسبت به موضوع جدایی خواهی در غرب استان واکنش نشان داده بود،از جمله چندی پیش در جلسه ای در نوشهر گفته بود:این کار،عبث و بیهوده است و استان شدن غرب مازندران تا صد سال دیگر نیز اتفاق نخواهد افتاد.