سه شنبه 24 مرداد 1391-1:5

کسی کاری نمی‌کند

در جلسه مشترک مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران و مجمع خیران بیمارستان ماهک مطرح شد:مازندران بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد/داروهای شیمی درمانی عمدتا وارداتی و گران قیمت هستند/‌بعید می‌دانم خانواده سطح متوسط هم بتواند در برابر هزینه‌ها بیشتر از سه ماه دوام بیاورد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک گفت: مازندران بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد.

‌ عبدالله موسوی در جلسه مشترک مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک و مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران اظهار داشت:‌ تعداد کودکان سرطانی در مازندران زیاد است.

 وی با اشاره به اینکه چون امکانات درمانی و رفاهی وجود ندارد، درمان این بیماران به صورت ناقص انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ شرط صحت این بیماران این است که درمان به صورت کامل انجام شود.

 عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک با بیان اینکه داروهای شیمی درمانی عمدتا وارداتی و گران قیمت هستند، متذکر شد:‌ قیمت این داروها با نوسانات قیمت ارز، افزایش می‌یابد.

موسوی با اشاره به اینکه مسائل مالی باعث می‌شود که درمان این بیماران نیمه کاره بماند، گفت:‌ مسئله بعدی، بعد مسافت است.

 وی با بیان اینکه دولت هزینه رفت و آمد و اسکان این بیماران و همراهان آنها را پرداخت نمی کند، یادآور شد:‌ در سایر کشورها هم دولت‌ها این هزینه را نمی‌پردازند و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی‌سینا ساری با اشاره به اینکه مازندران بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد، تصریح کرد:‌ اما اتفاقی نیفتاده و همه همدیگر را نگاه می‌کنند و کسی کاری نمی‌کند.

* همه دستگاه ها مشارکت داشته باشند

نائب رئیس مجمع خیران ماهک در این نشست اظهار داشت:‌ این پروژه ملی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مشارکت همه دستگاه‌ها را داشته باشیم.

مجتبی کواکبیان با اشاره به اینکه مشارکت مردم را در احداث بیمارستان کودکان سرطانی شاهد هستیم، ادامه داد: از مسئولان هم توقع داریم مشارکت فکری و اطلاع رسانی داشته باشند.

دیگر عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک گفت:‌ در مراکز فنی و حرفه‌ای موضوعات مختلفی آموزش داده می‌شود که‌ موضوع کار در حوزه هنرهای تجسمی و صنایع دستی در یک دوره آموزشی می‌تواند به ماهک اختصاص یابد.

علی فرح‌آبادی با بیان اینکه می‌توان در پایان دوره از فعالیت‌های هنرآموزان در این زمینه نمایشگاه برپا کرد، متذکر شد:‌ عواید این نمایشگاه هم می‌تواند به نفع بیمارستان در دست احداث ماهک باشد.

*ورود به این مجموعه لیاقت می خواهد


مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای مازندران در جمع خیران ماهک با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان سرطان بسیار سنگین است، گفت:‌بعید می‌دانم خانواده سطح متوسط هم بتواند در برابر هزینه‌ها بیشتر از سه ماه دوام بیاورد.

عبدالرضا شریعت‌نژاد در جلسه مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، اظهار داشت:‌ در مقابل وظایف الهی و اجتماعی نباید کوتاهی کرد.

وی ادامه داد:‌ از جهت شخصیت حقیقی‌ام، وظیفه خود می‌دانم که به این مجموعه کمک کنم چراکه هر یک از ما ممکن است روزی گرفتار این موضوع شویم.

وی با اشاره به اینکه از نظر اداری تمام امکانات، خدمات، کارآموزان و کارکنان در در خدمت مجموعه ماهک هستند، متذکر شد:‌ این آمادگی را داریم که در میان کارکنان نسبت به عضوگیری قطره‌ای اقدام کنیم.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ ورود پیدا کردن به این مجموعه، لیاقت می‌خواهد. وی افزود:‌آمادگی هر نوع همکاری از طرف ما وجود دارد.