سه شنبه 24 مرداد 1391-23:25

حسینی نژاد:کشاورزی،دامداری و صنعت ما زمین خورده است

فرماندار ساری گفت: مسائل امروز ناشی از سوء مدیریت است/از فرماندار نباید انتظار معجزه داشت/هنوز از ساماندهی وضعیت بازار شب راضی نیستم/چگونه است که فردی در ماه 9 میلیون تومان حقوق می گیرد اما باز دست به اختلاس می زند؟/90 درصد از تلفن هایم را پاسخ می دهم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: سید عباس حسینی نژاد در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی ضعف های فرهنگی را قبول داریم، متذکر شد: نوعی بد اخلاقی در جامعه است و خیلی راحت نسبت به همدیگر بدگمان می شویم.

فرماندار ساری با بیان اینکه اگر بین دستگاه های فرهنگی تعامل باشد می توانیم خلاهای فرهنگی را پر کنیم، افزود: من فرهنگی هستم و روحیه نقدپذیری دارم.

وی ادامه داد: دوست دارم اصحاب رسانه به جای قلم زدن در رسانه که ممکن است موجب ایجاد تشنج در جامعه شود، مسائل را دوستانه به من متذکر شوند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون خانه مطبوعات از من برای حضور در نشست و هم اندیشی دعوت نکرده، اضافه کرد: من برای همکاری اعلام آمادگی کردم.

وی یادآور شد: باور دارم اگر اتحاد در جامعه فرهنگی روی دهد می توانیم مسائل فرهنگی را حل کنیم.

*بیشترین مسائل امروز ناشی از سوء مدیریت است

حسینی نژاد با اشاره به اینکه بیشترین مسائل امروز ناشی از سوء مدیریت است، تصریح کرد: نمی توانیم از سرمایه های موجود، خوب استفاده کنیم و مشکلاتی که به وجود می آید گاهی ناشی از این است که مسائل فرهنگی را نادیده می گیریم.

وی با بیان اینکه مردم ما به احزاب و گروهک ها وابسته نیستند، گفت: گاهی سیاست های نادرست باعث می شود مردم انگیزه حرکت نداشته باشند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه جز افراد خاص، مردم تابع منویات رهبری هستند، تصریح کرد: ما برای این افراد خاص دعا می کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در حفظ دستاوردهای نظام نقش داریم، اظهار داشت: جامعه فرهنگی، قانع است چون یک سری اعتقادات و باورها دارد.

*از فرماندار نباید انتظار معجزه داشت

فرماندار ساری با اشاره به اینکه امروز آمدم تا حرف های خبرنگاران را بشنوم، خاطرنشان کرد: از فرماندار نباید انتظار معجزه داشت، بافت شهری ما جدید نیست که بخواهیم زیرساخت ها را اکنون درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر میارکلا شش ماه دیگر افتتاح می شود اما هنوز کلنگ احداث مدرسه در این منطقه به زمین نخورده، گفت: زیرساخت ها آماده نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه هنوز از ساماندهی وضعیت بازار شب راضی نیستم، اذعان داشت: باید فضایی برای این افراد مهیا شود.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در بازار شب مشغول به کار بودند، فاقد شغل نیستند، تصریح کرد: حدود 18 نفر از این افراد بیکار بودند و مابقی به عنوان شغل دوم و سوم به بازار شب می آمدند.

*کشاورزی، دامداری و صنعت ما زمین خورده است

حسینی نژاد با اشاره به اینکه این هم نوعی ضعف فرهنگی است که تصور می کنند که کار داشتن صرفا پشت میز نشستن است، افزود: امروز کشاورزی، دامداری و صنعت ما به نوعی زمین خورده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 70 درصد دانشجویان در دانشگاه ها در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند، گفت:این رشته ها نیاز به ابزار خاص نداشته و برای دانشگاه نفع دارد.

این مسئول ادامه داد: این افراد پس از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک، به دنبال کار می روند ،ولی چه کسی باید در این زمینه پاسخگو باشد؟

وی افزود: چند دانشگاه در بحث فنی وارد شده و به دانشجویان آچار به دست گرفتن و مهارت های فنی آموخته است؟

حسینی نژاد با اشاره به اینکه علی رغم مدرسه سازی در روستاها،امروز مدرسه ها خالی است، گفت: چقدر در روستاها حمام ساخته شد و آسفالت برای احداث جاده به مصرف رسید اما دامداری و کشاورزی به ویژه در مناطق بالادست زمین خورده است.

*در بحث آب شهری و روستایی مشکل داریم

وی با بیان اینکه از یک سو دولت باید خدمات ارائه دهد و از سوی دیگر مردم هم باید انگیزه داشته باشند، اظهار داشت: فرد روستایی پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک، روستا را رها کرده و به شهر آمده و حتی در خانه استیجاری اقامت می کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه امروز در بحث آب شهری و روستایی مشکل داریم، گفت: اما چقدر استفاده از آب را بلد هستیم؟

*90 درصد از تلفن هایم را پاسخ می دهم

وی با بیان اینکه دامنه کار فرهنگی بسیار گسترده بوده و واقعا مغفول مانده است، یادآور شد: دشمن سعی می کند فاصله بین مردم و مسئولان را زیاد کند و ما هم به نوعی به این موضوع دامن زدیم و این خطری است که نظام را تهدید می کند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه امروز مشکل ازدواج جوانان مطرح است، گفت: شاید بخشی مشکلات اقتصادی داشته باشند اما آن فرد تحصیل کرده که از نظر اقتصادی مشکلی ندارد چه می شود که در مدت کوتاهی پس از ازدواج، از همسر خود جدا می شود، چگونه است که فردی در ماه 9 میلیون تومان حقوق می گیرد اما باز دست به اختلاس می زند ، واقعا فقر اقتصادی است یا اینکه فقر فرهنگی داریم؟

وی با بیان اینکه 90 درصد از تلفن هایم را پاسخ می دهم، افزود: هرجا نیاز به تذکر دارم، پذیرا هستم.

حسینی نژاد ادامه داد: در این یک سالی که فرماندار هستم شاهد بودم که رسانه ها سعی نکردند فاصله بین مردم و مسئولان نظام را زیاد کنند.

وی با بیان اینکه از هرگونه حرکت دشمن شادکن باید بپرهیزیم، متذکر شد: نقد در درون و حمایت در بیرون را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی در رابطه به هوشمندسازی مدارس، یادآور شد: در این زمینه به سمت و سویی می رویم اما مدرسه هوشمند نیست.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه قول دادن و عمل نکردن، نوعی بی دینی است، افزود: ارتباط ادارات شهرستان با رسانه ها باید قوی شود و در این زمینه خلا وجود دارد.

وی گفت: در بخش کشاورزی بیش از 14 میلیارد تومان بودجه داریم اما فقط هفت درصد جذب شده چرا که متقاضیان، وثیقه ندارند.