سه شنبه 31 مرداد 1391-14:30

المپیک اینجاست و قهرمانش تویی

 جوانان بهشهری برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمک جمع کردند/ این کمپینگ که دو روز پیاپی در بوستان سرو و خیابان امام خمینی (ره) بهشهر برپا بود با استقبال مردم و مخصوصا جوانان همراه شد/ تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ده میلیون ریال وجه نقد و مقادیر زیادی بسته‌های آب معدنی، اقلام بهداشتی و مواد غذایی جمع‌آوری شد.


مازندنومه،ارسالی کاربران: « و البته شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده-بقره، 155»

 زمین لرزه آذربایجان بهانه‌ای شد تا جوانان بهشهری به همت گروه کوهنوردی «چکو» روح جوان مردی و طبع انسان دوستی خود را که الهام گرفته از طبیعت بخشاینده و به وسعت پهنه‌های خزر است به نمایش گذارند.

حال چکو فقط به معنای جوانه سبز درختان جنگلی نیست بلکه جوانه امید کودکان آذری است.

 پس از انتشار خبر حادثه زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی گروه کوهنوردی «چکو» شهرستان بهشهر به برپایی کمپینگ جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این شهرستان  اقدام کرد.

 این کمپینگ که دو روز پیاپی در بوستان سرو و خیابان امام خمینی (ره) بهشهر از ساعت‌ها قبل از افطار تا پاسی از شب برپا بود با استقبال چشمگیر مردم و مخصوصا جوانان همراه شد.

 در گوشه‌ای از بوستان بر روی بنری که از سوی گروه کوه نوردی چکو در کنار چادر کمپینک نصب شده بود این طور نوشته شده بود: «المپیک اینجاست و قهرمانش تویی هستی که می‌ایستی و دست هموطن خود را می‌گیری، جایزه‌اش نه سکه است و نه مدال، تنها اشک‌های کودکی است که سر بر سینه‌ات می‌گذارد و یک دل سیر از جدایی می‌گرید.»

 درگوشه‌ای دیگر پرده پروجکشنی بود که کلیپی با تصاویر دلخراشی از زمین‌لرزه آذربایجان پخش می‌کرد. همین مقدار کافی بود تا مادران سیاه پوشی که برای همیاری آمده بودند با اشک ماتم روزه خود را افطار کنند.

محسن بیگلربیگی -سرپرست گروه کوهنوردی چکو- می‌گوید: به نیّت کمک به زلزله زدگان و با شعار فتح قله‌های معنویت و انسانیت به اتفاق تنی چند از دوستان برای اخذ مجور برپایی کمپینک به اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر مراجعه کردیم که با استقبال ریاست این اداره و مساعدت هیئت کوهنوردی شهرستان بهشهر ظرف چند ساعت تمام سیکل اداری آن پایان یافت و با حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان که چادر، صندوق جمع آوری پول و تعدادی کاور در اختیار ما قرار داده بود چادر جمع آوری کمک به هموطنان آذری را برپا کردیم.

او در ادامه گفت: وجوه نقدی جمع‌آوری شده به شماره حسابی که جمعیت هلال احمر شهرستان در اختیار ما قرار داده است واریز خواهد شد و سایر اقلام نیر به این جمعیت تحویل داده خواهد شد.

 مهدی خدادادی-نجات‌گر سازمان امداد و نجات و عضو گروه کوهنوردی چکو- نیز گفت: وقتی متوجه شدیم عده‌ای از هموطنان مان در استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شده‌اند، به عنوان یک هموطن نتوانستیم  نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم،بنابراین تصمیم گرفتیم با دیگر اعضای گروه به برپایی کمپینک کمک به مردم زلزله زده آذربایجان اقدام کنیم.

 این عضو سازمان امداد نجات ادامه داد: بنده و سایر اعضای سازمان برای اعزام به مناطق زلزله زده در حالت آماده باش به سر می‌بریم و در حال حاضر منتظر اعلام نیاز می‌باشیم که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام خواهیم شد.

 شایان ذکر است تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ده میلیون ریال وجه نقد و مقادیر زیادی بسته‌های آب معدنی، اقلام بهداشتی و مواد غذایی جمع‌آوری شده است.