يکشنبه 12 شهريور 1391-23:52

شجاعی:مشغله‌های ملی باعث شده کمتر در دسترس باشم

در گفت و گو با نماینده ساری و میاندرود مطرح شد:نسبت به دوره گذشته در این دوره از مجلس مسئولیت‌های ملی بیشتری دارم/‌اشتباه یک سال اخیرم را به یاد ندارم/ایجاد اشتغال در استان وجود ندارد و یا بسیار کم است/ همچنان خودم را یک رسانه‌ای می‌دانم/ علاقه‌مند نبودم به کمیسیون امنیت ملی بروم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:سیدرمضان شجاعی عصر یک شنبه با اصحاب رسانه جلسه گذاشت.او به سئوال های اختصاصی ما نیز پاسخ داد.

*مازندنومه:چقدر از نخبگان و اهالی دیدگاه در شهرستان و استان مشورت می‌گیرید؟ اگر کسی بخواهد اظهار نظر کند، در کجا باید شما را ببیند؟ دسترسی به شما سخت شده است. چقدر ظرفیت پذیرش اشتباهات تان را دارید و بزرگترین اشتباه شما در یک سال گذشته چه بوده است؟

پیشنهاد دهنده استفاده از نخبگان در مجلس، خودم بودم. پیشنهاد دادم که مجلس ساز و کاری تدبیر کند تا هر نماینده چند مشاور قانونی داشته باشد که در دستور کار مجلس است.

خودم با همه اقشار نشست‌هایی دارم و از افکار و نظرها استفاده می‌کنم اما اینکه به شکل رسمی و کلاسیک مجموعه‌ای از نخبگان را داشته باشیم، این طور نیست.

 همچنان خودم را یک رسانه‌ای می‌دانم و علاقه‌مند بودم در نخستین روزهای آغازین مجلس نهم ، نشست صمیمی با اصحاب رسانه برگزار کنم، اگرچه در این نشست‌ها باید جانب احتیاط را هم رعایت کرد.

 آن چه برایم مهم ‌است حضور شورانگیز اصحاب رسانه است، اعتقاد دارم باید صریح‌ترین و سریع‌ترین پرسش‌ها را از مصاحبه‌شوندگان داشته باشید و اگر این موضوع به نوعی در بین مسئولان فرهنگ‌سازی شود بسیار مناسب است.

نسبت به دوره گذشته در این دوره از مجلس مسئولیت‌های ملی بیشتری دارم ، مشغله‌های در سطح ملی باعث شده کمتر در دسترس باشم.

 با رسانه‌ها ارتباط دارم شاید حضور فیزیکی‌ام کمتر است. بله، معصوم نیستیم و چنانچه اشتباهی صورت گیرد اگر به ما تحمیل نشود و ما خودمان باور داشته باشیم که اشتباه است،می‌پذیریم اما اگر از نگاه دیگران اشتباه باشد و بخواهند به ما تحمیل کنند، نمی‌پذیریم. ‌اشتباه یک سال اخیرم را هم به یاد ندارم.

*مازندنومه:تصمیم داشتید به عضویت کمیسیون امنیت ملی در مجلس درآیید، چگونه شد که سر از کمیسیون شوراها درآوردید؟

 علاقه‌مند نبودم به کمیسیون امنیت ملی بروم و دغدغه کمیسیون فرهنگی را داشتم. با اینکه به حداد عادل ارادت ویژه دارم اما پرونده کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم شفاف و روشن نبود چون حداد عادل مشغله‌های فراوانی داشت.

 در کنار حداد عادل خیلی چیزها یاد گرفتم اما در کمیسیون فرهنگی کار اثرگذاری که باید صورت می‌گرفت، نشد و خود حدادعادل هم از این کمیسیون رفت، 9 نفر از این کمیسیون خارج شدند و ترکیب جدیدی به وجود آمد.

امسال به دلیل اینکه انتخابات شوراها برگزار می‌شود و مشکلاتی که شوراها دارند و اشکالاتی که در قوانین وجود دارد باعث شد به این کمیسیون بیایم و برای اصلاح قانون شوراها تلاش کنم.

 امروز قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد، چند تضاد و تعارض وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت. مثلا مصوبات شوراها در نهایت باید به تصویب فرمانداری برسد، اگر شورا نهاد مردمی است پس مصوبات شورا هم باید لازم‌الاجرا باشد.

*مازندنومه: رئیس بازرسی کشور در سفر به مازندران گفت" آمار اشتغال استان را نه تنها مثبت نمی‌دانیم بلکه این آمار منفی است" نظر شما در خصوص اشتغال ایجاد شده چیست؟

 من هم اعتقاد دارم میزان اشتغال در استان افزایش نیافته است. البته تعریفی که دولت از اشتغال مطرح می‌کند و تعریفی که ما عنوان می‌کنیم، دو تعریف جداگانه است.

 دولت وام‌های زودبازده را اشتغال حساب می‌کند در صورتی که تعریف ما از اشتغال این است که چند نفر از فارغ‌التحصیلان مشغول به کار شدند.

 اغلب افرادی که به دفاتر ما مراجعه می‌کنند فارغ‌التحصیلان خواهان اشتغال هستند. ما هم معتقدیم ایجاد اشتغال وجود ندارد و یا بسیار کم است.