دوشنبه 1 آبان 1391-15:26

دست شورا بالا/شهردار چالوس به خانه برگشت

در جلسه شورای شهر چالوس مطرح شد:استعفای شهردار چالوس در تاریخ 30 مهر در جلسه شورای اسلامی شهر چالوس مطرح و به اتفاق آرا با استعفای ندرلو مخالفت شد/ حقوق کارکنان شهرداری چالوس با اضافه کاری های آنان به موقع پرداخت می شود/از خانواده شهردار به ویژه همسرش قدردانی می کنیم+عکس


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:در چهارصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر چالوس که با حضور همه اعضا برگزار شد، هفت عضو این شورا با اتفاق آرا ضمن مخالفت با استعفای عباس ندرلو، حمایت خود را از ادامه کار او در شهرداری اعلام داشتند.

در این جلسه ابتدا رئیس شورای شهر چالوس گفت: همانطور که همگان می دانند گزینه های مختلفی برای تصدی پست شهرداری چالوس مطرح بودند که هرکدام طرح و برنامه های خود را به شورا ارایه دادند،ولی در نهایت همکاران شورای شهر به اتفاق به آقای عباس ندرلو نظر مثبت نشان دادند.

 محمداسماعیل نعمت زاده افزود: پس از انتخاب شهردار، دو تن از اعضای شورا به تهران رفتند و گفتگوهای لازم را با او انجام دادند و قول گرفتند که ندرلو تا پایان دوره سوم شورای اسلامی شهر همکاری کند.

وی به استعفای شهردار چالوس اشاره کرد و گفت: در تاریخ 4 مهرماه 91 شهردار چالوس به جهت مشکلات شخصی استعفای خود را تحویل این شورا داد اما شورای شهر چالوس به جهت تعاملات موجود نظر به ادامه همکاری داد،مع الوصف استعفای ندرلو در تاریخ 30 مهر در جلسه شورای اسلامی شهر چالوس مطرح و به اتفاق آرا با استعفای او مخالفت شد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه جاده ساحلی تا فرج آباد قسمتی آسفالت و بخشی دیگر در حال زیر سازی و جدول گذاری است، اظهارداشت: به منظور رفع مشکل ترافیک به پیشنهاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر چالوس مقرر شد موقتا زیرسازی از ضلع غربی رادیو دریا تا خظ هشت انجام شود که این طرح در صحن علنی شورا مورد موافقت قرار گرفت و به شهرداری ابلاغ شد تا با انجام این کار بخشی از مشکل ترافیک حل شود.

 رییس شورای شهر چالوس ادامه داد: دور برگردان هایی که در این مدت در سطح شهر ایجاد شد،طرح مطالعاتی آن قبلا توسط کارشناسان مربوط انجام و این طرح در کاهش بارترافیکی شهر بسیار موثر واقع شد.

وی در رابطه به رینگ دو چالوس نیز گفت:  رینگ دو از کمربندی به سمت اشکاردشت، پالوجده، شرکت نفت و دارمیشکلا منتهی می شود که با اجرای آن قسمت زیادی از ترافیک شهری رفع می شود و در همین رابطه حدود 40 هزارمترمربع آزاد سازی شده است.

*حقوق کارگران شهرداری به موقع پرداخت می شود
 
نائب رییس شورای شهر چالوس نیز در این جلسه گفت: ما پس از رایزنی های مختلف ، با ایمان به تجارب علمی و عملی ندرلو،او را به عنوان شهردار چالوس انتخاب کردیم.

 غلامحسین خلج افزود: در بخش فرهنگی اولین حرکت ارزشمندی که انجام داد، مکان های تبلیغاتی و پرتابل ها بر روی تیرهای وسط بلوار سطح شهر بود که از این طریق بخش زیادی از نازیبایی ناشی از تبلیغات ها که بر روی در و دیوار شهر  و داربست ها نقش می بست کاسته شد،ضمن اینکه در بخش ساماندهی برگه های تجاری، فوتی، آموزشی و ... که اکثر فضای سطح شهر را پر می کرد با نصب 200 تابلوی دیواری ساماندهی انجام شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چالوس ارایه خدمات الکترونیکی را از دیگر اقدامات اساسی شهردار عنوان کرد و اذعان داشت: توجه ویژه به صرفه جویی در هزینه های شهرداری و افزایش هزینه های عمرانی به جای هزینه های جاری و رعایت اصل 44 و برون سپاری از دیگر نکات مثبت و بسیار حائز اهمیت در عملکرد شهردار چالوس است.

 وی گفت: تعداد مناقصاتی که در بخش خدمات رسانی و عمرانی در شش ماه اول امسال بسته شد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد.

 
 خلج با بیان اینکه شهردار چالوس توجه خاص و ویژه ای به قشر زحمتکش کارگر دارد،عنوان کرد: حقوق کارکنان شهرداری چالوس با اضافه کاری های آنان به موقع پرداخت می شود و این نشان از مسیر درآمدی موفق و مدیریت با برنامه است.

  وی افزود: ما تمامی اعضای شورای شهر چالوس بر لزوم ادامه همکاری شهردار پرتلاش چالوس با شورا در سایه همدلی و تعامل و ایجاد شهری زیباتر و توسعه یافته تر تاکید داریم.

  نائب رییس شورای شهر چالوس در پایان گفت: از خانواده شهردار به ویژه همسرش که با قبول شرایط سخت دوری از فرزندان یاری رسان شهردار بوده اند،قدردانی می کنیم.

 *بازاریان مخالف رفتن شهردارند
 
محمدتقی کیالاشکی-دیگر عضو شورای شهرچالوس- نیز با بیان اینکه بر اساس آخرین یافته های آماری رضایتمندی شهروندان نسبت به شهردار چالوس ملموس است ، گفت: در نشستی هم که با متولیان بازار داشتیم،خواسته آنها ادامه فعالیت شهردار بود.

* اگر قرار است قانون رعایت شود باید از خودمان شروع کنیم
 
قربان سام دلیری نیز ضمن اعلام حمایت، رضایت و همراهی خود و مجموعه شورا با شهردار چالوس اظهار داشت: خط هشت از نظر راه دسترسی شرایط نامطلوبی داشت اما اکنون وضعیت بسیار خوبی در آن نقطه حاکم شده و اکثر کوچه های آن ضمن رعایت استانداردهای لازم و صرفه جویی در مصالح،آسفالت و بهسازی شد.

این عضو شورا با بیان اینکه عملکرد شهردار چالوس به استانداردهای روز بسیار نزدیک است گفت: در بحث اتوماسیون اداری در شهرداری و زیباسازی و عقب نشینی لازم نیز صورت گرفت و این نشان می دهد که اگر قرار است قانون رعایت شود باید از خودمان شروع کنیم.

 *زیرساخت ها منسجم است
 
محمدحسن حکیم زاده دیگر عضو شورا گفت: کارهای انجام شده در بخش عمرانی، توسعه شهری و مبلمان شهری و نیز ایجاد زیرساخت های شهری با نهایت انسجام صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر چالوس خواهان ادامه همکاری ندرلو به عنوان شهردارچالوس هستند، اظهار داشت: در پی مطرح شدن استعفای شهردار به گونه ای این موضوع دستخوش چالش ها و نامهربانی بیرونی شد ولی همه دستگاه های امنیتی و سیاسی و عموم شهروندان جداگانه و از طریق شورا علاقه مندی خود را نسبت به ادامه همکاری وی اعلام داشتند.

 *اختلاف سلیقه نداشتیم
 
ویدا صیادی نژاد-عضو شورای شهر چالوس-با بیان اینکه پروژه های صورت گرفته طی 6 ماه گذشته نشان از تجربه کاری ندرلو دارد،گفت: فضای خوب ایجاد شده مرهون حس مسوولیت پذیری شهردار است که موجب شد تا طرح استعفای او در بین شهروندان دلهره ایجاد کند.

 
امیر احمدی دیگر عضو شورای شهر چالوس نیز با بیان اینکه فضایی در افکار عمومی ایجاد شده که تا صحبت از تغییر مدیریت شهری می شود نگران می شوند گفت: عباس ندرلو از مدیران خوب و با تجربه ای ست که بدور از تنش و حساسیت شهر را به سکون و آرامش رسانده است. 
 
وی افزود: شاید مردم فکر می کردند اختلاف نظرها و سلیقه های شورا منجر به استعفای شهردار شده درحالی که اعضای شورا به اتفاق از او خواسته اند با قدرت و با پشتوانه شورا به کار خود ادامه دهد.