سه شنبه 9 آبان 1391-15:41

طاهایی:سفر چین برای دولت هزینه نداشت

در گفت و گوی مازندنومه با استاندار مازندران مطرح شد: سفر چین یک ریال هم برای دولت هزینه نداشت و با بیش از 20 نفر از تجار و صنعتگران همراه بود/این سفر خیلی افق دید ما را گسترده کرد/به دعوت دو استاندار چین به این سفر رفتیم/این  سفر با تاخیر انجام شد و بنا داشتیم بازهم به تاخیر بیندازیم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:سید علی اکبر طاهایی در حاشیه برگزاری یادواره شهید تهرانی مقدم در دانشگاه آزاد ساری در رابطه با سفر به چین به مازندنومه گفت: این سفر یک ریال هم برای دولت هزینه نداشت و با بیش از 20 نفر از تجار و صنعتگران همراه بود.

 استاندار مازندران ادامه داد: برخی تجار و صنعتگران مشکلاتی در حوزه صادرات در چین داشتد که در آنجا از فرصت دیدار با سفیر توانستند بهره بگیرنر و این مسائل را مورد مذاکره قرار دهند.

وی با بیان اینکه این سفر حوزه شناخت خوبی فراهم کرد،افزود: به دلیل اینکه پروژه نیروگاه تولید برق از زباله ساری و بهشهر را با یک شرکت چینی طرف قرارداد هستیم، نیاز داشتیم ببینیم توانایی های چین در چه سطحی است و این سفر از این جهت خیلی افق دید ما را گسترده کرد.

 طاهایی متذکر شد: به دعوت دو استاندار چین به این سفر رفتیم که از یک سال قبل دعوت کرده بودند.

 وی با بیان اینکه سفر با تاخیر انجام شد و بنا داشتیم بازهم به تاخیر بیندازیم، ادامه داد: اما گفتند چون پروتکل است نمی‌شود که مجدد به تاخیر انداخت و آنها هم مدت‌ها برنامه ریزی کرده بودند و برنامه تغییر مدیران در سطح کشور را هم داشتند و به همین دلیل سفر انجام گرفت.