شنبه 13 آبان 1391-18:9

شجاعی:رسانه مال پدر کسی نیست!

انتقاد تند نماینده ساری از رسانه ملی/می گویند صداوسیما یک لیست سیاه درست کرده و بعضی از افراد را از گردونه حضور در صدا و سیما خارج کرده است/جای تأسف دارد که هرکس نقد کند،از گردونه به راحتی خارج می شود/هرکسی پشت برنامه پایش است،کار غلطی انجام می دهد.


مازندنومه:سید رمضان شجاعی کیاسری با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها،با inn گفت و گو کرد و انتقادهای تندی را از عملکرد رسانه ملی ارایه داد.برگزیده اظهارات نماینده ساری،سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت و نماینده مجلس در هیأت نظارت بر صدا و سیما در پی می آید:

-------

*نظارت بر صدا و سیما دستور جلسه دارد و ساز و کاری است که بخشی از آن نظارت مستمر و به صورت هرروزه انجام شده و هرهفته اعلام می شود. اعتراضات مطرح به شکل و محتوا در جلسه با حضور مسئولان ، معاونان صداو سیما و گاهی نیز با حضور ضرغامی مورد بررسی قرار می گیرد.

* آخرین جلسه ما در ارتباط با نحوه نظارت بود، نظارتی که اداره کل نظارت صدا و سیما دارد.تلاش کردیم، ببینیم نظارت قبل، هنگام یا بعد از پخش است ، اما متأسفانه در کمال شگفتی مشاهد شد همه نظارت ها به بعد از پخش، مربوط می شود و این در حالی است که باید نظارت، قبل از پخش باشد.

* ما به عنوان نمایندگان مجلس به نحوه پرداخت صدا و سیما اعتراض داریم.

*می گویند صداوسیما یک لیست سیاه درست کرده و بعضی از افراد را از گردونه حضور در صدا و سیما خارج کرده است.

* از مجموعه نمایندگان به شکل احسنت استفاده نمی شود،صدا و سیما رسانه ملی است نه میلی که متأسفانه فضای بسته و منقبضی در صدا و سیما به وجود آمده که برای آینده کشور بسیار خطرناک است و البته این موارد را ما تذکر داده ایم.

*برای اکثر نخبگان، سینماگران و هنرمندان در صدا و سیما محدودیت هایی ایجاد شده است. رسانه ملی متعلق به همه است و باید فضایی باز بشود که همه بتوانند اظهارنظر کنند.

*بعضی از اظهارنظرها در صدا و سیما در کمال کج سلیقگی انجام می شود و مشخص است رسانه ملی در پرداختن به مسایل اساسی کم آورده و به مسایل خیلی ناچیزی رو آورده است. من اینها را نمی پسندم و معتقدم رسانه ملی، باید برای خودش برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و جامع داشته باشد و به موضوعات اساسی که درحال حاضر جزو مشکلات اصلی مردم است، رسیدگی کند.

*به بحث اقتصاد مقاومتی در صدا و سیما کم توجهی می شود و بنده به عنوان ناظر از ضرغامی و از مدیران رسانه ملی می پرسم، چرا جای اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی تعطیل است؟

 * به جای توجه به مباحث اساسی، صدا و سیما به مسایل ناچیز و پیش پا افتاده می پردازد تا ذهنیت خاصی را برای مردم درست کند.

* رسانه باید مظهر نقدپذیری باشد که متأسفانه کمتر این مسئله در صدا وسیما دیده می شود.

* جای تأسف دارد که هرکس نقد کند،از گردونه به راحتی خارج می شود،رسانه مال پدر کسی نیست، بلکه رسانه متعلق به مردم است و متأسفانه در رسانه ملی ما باب نقد تعطیل شده است.

*در صداو سیما به مسایل و موضوعات ریز و جزیی که اسباب خنده و طنز بعضی ها و تضعیف روحیه کسانی که وسط میدان هستند، توجه می شود،این در حالی است که باید رسانه برنامه محور بوده و بر اساس استراتژی بلندمدت به موضوعات اساسی بپردازد.

 *در حال حاضر چندین موضوع اساسی وجود دارد که صدا وسیما اصلاً به آنان ورود نداشته است که اقتصاد مقاومتی یکی از آن موضوعات است و مباحث فرهنگی موضوع دیگری است که باید رسانه ملی به بحث فرهنگی نگاه ویژه ای داشته باشد.


* برنامه پایش،برنامه جهت داری است و هرکسی پشت این برنامه است، کار غلطی انجام می دهد، چرا که رسانه نباید جهت دار باشد، آن هم به طوری که همه بدانند این برنامه، برای شخص خاصی پیش بینی شده است.

 * برنامه دیروز، امروز، فردا به جریان اقلیت تعلق دارد و مهمانان دعوت شده ،گویای این مسئله است،درضمن از کارشناسان بسیار ضعیف در این برنامه استفاده می شود.