جمعه 19 آبان 1391-10:55

شهردار را آوردند-شهردار را برکنار کردند

شهردار فریدون کنار رفت/ اعضای شورای شهر فریدون کنار بعد از 20 ماه حضور شهردار و با توجه به نزدیک شده به انتخابات آتی شورای شهر، به این نتیجه رسیدند که باید شهردار را از کار برکنار کرد/ شاید شوراییان می خواهند زمان رای گیری در انتخابات آتی، به شهروندان بگویند ما شهردار ضعیف را از کار برکنار کردیم تا مردم بار دیگر به آنها رای دهند!


مازندنومه،عظیم غلامی: چندی است در شهر فریدون کنار زمزمه استیضاح شهردار به گوش می رسید. طی روزهای گذشته به اصرار و دعوت سه عضو شورای شهر،که از عاملان اصلی ورود "رضوی" به پست شهردار فریدونکنار بودند، استیضاح شهردار به جریان افتاد.

 سیدحسین رضوی نوا به قول خودش قبل از حضورش در فریدونکنار معاونت بخش خدمات شهری شهرداری ساری را برعهده داشت.

وی سابق بر این شهردار فریم شهر در حومه ساری هم بود.در ابتدا می گفتند او مدرک فوق لیسانس معماری دارد،اما بعدا" اعلام شد که مدرکش لیسانس معماری است!( امیداوریم بعد از فریدونکنار و اگر خواست در جای دیگر پستی بگیرد حکمش فوق دیپلم نشود!)

شهرداری این شهر پیش تر بخشی از هزینه های تعدادی از ادارات دولتی شهرستان را از قبیل تجهیز و اجاره ساختمان و...که اصلا درحوزه فعالیتش نبود،عهده دار شده بود.

به هر حال شهردار جدید که شاید حتی از خیابان اصلی این شهر یک مرتبه هم عبور نکرده بود،جای مهندس "حمیدرضا ربیع پوری" را گرفت.

رضوی به پیشنهاد و حمایت ویژه عضو خانم شورای به یکباره شهردار فریدونکنار شد.البته سه عضو شورا  هم از او حمایت کردند.

چندماهی از حضور رضوی نگذشته بود که برخی مردم شورا را شورای شهرداری خطاب می کردند.

همان روز معارفه شهردار رضوی،مازندنومه خبری انتشار داد و نوشت: شهرداری که معارفه اش این شکلی باشد،وای به حال تودیع اش/دو عضو شوراي شهر که مخالف شهردار جديد بودند در جلسه حاضر نشدند(نگاه کنید به:  (شاید شهردار این باشد: www.mazandnume.com/?PNID=V11757 )

اینک اعضای شورای شهر فریدون کنار  بعد از 20 ماه حضور شهردار و با توجه به نزدیک شده به انتخابات آتی شورای شهر، به این نتیجه رسیدند که باید شهردار را از کار برکنار کرد.

پرسش این است که چرا همان سه عضو شورا با تهدید به استیضاح ازشهردار استعفا طلب کردند؟ شاید می خواهند زمان رای گیری در انتخابات آتی، به شهروندان بگویند ما شهردار ضعیف را از کار برکنار کردیم تا مردم بار دیگر به آنها رای دهند!

 شوراییان به یکباره خواستار جلسه اضطراری به همراه پرسش و پاسخ شدند که نتیجه ای جز رفتن رضوی نداشت.خبرنگاران را هم به جلسه دعوت نکردند تا موضوع را انعکاس دهند و تحلیل کنند.

خبر نداریم دو عضو دیگر شورا که در جلسه حضور داشتند،صورت جلسه را امضا زدند یا نه؟ و نمی دانیم آیا  موضوع بدهی شهرداری ، سقوط درآمد  و عدم پیشرفت پروژه ها در دستور کار قرار گرفت یا نه؟

باید گفت حسین رضوی در 20 ماه گذشته حتی با اصرار خبرنگاران،برای یک مرتبه هم کنفرانس خبری برگزار نکرد.

او که در روز معارفه اش به مردم و مهمانان سلام نکرد وحتی حاضر به معرفی خود هم نشد،آیا این بار در روز تودیع اش جبران مافات خواهد کرد یا همچون روز معارفه اش بیماری و نبود وقت را دستاویز  قرار می دهد؟

گفته می شود محمدی -معاون شهردار- به عنوان سرپرست این اداره معرفی شده است.

 یادآور می شود محمدی بعد از استعفای مهندس ربیع پور گزینه اصلی پست شهرداری بود که با اصرار زیاد هم حاضر نشد مدیریت شهرداری را به خاطر دخالت برخی اعضای شورا قبول کند.

گمانه زنی ها در خصوص انتخاب شهردار جدید با تشکیل جلسه در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.