سه شنبه 23 آبان 1391-10:23

کنسرت؛به نام بهشهر به کام...؟!

روز شنبه برای اطلاع از جزئیات برگزاری کنسرت و نحوه کمک به سیل زدگان از طریق این برنامه هنری، دستور پیگیری به رئیس اداره ارشاد شهرستان بهشهر را دادم/آن سو ترمرد میانسال دیگری نیز بلیت هارو به نصف قیمت می فروخت. در این بین فردی که پیراهن ورزشی داشت بلیت را به رایگان بین مردم توزیع می کرد.


مازندنومه:گزارش زیر را خانم فاطمه عربی-خبرنگار روزنامه حرف مازندران-تهیه کرده و 22 آبان ماه در این روزنامه منتشر شد. 

_______________

سیل بهشهر بهانه ای شد که پس از دو دهه عبدالحسین مختاباد، اجرایی را در مازندران داشته باشد آن هم به نفع سیل زده های شهرستان بهشهر.

حرف و حدیث هایی پیرامون ندادن مجوز به مختاباد و پرداخت رقم میلیونی به این هنرمند برای اجرای دو شب کنسرت آن هم به نفع سیل زده های بهشهری در محافل به گوش می رسد.

موضوع را از مدیر اجرایی کنسرت پیگیر شدیم.محمد حسن محمدی کیادهی -عضو شورای شهر ساری- با بیان این که مختاباد هنوز یک ریال هم دریافت نکرده،گفت:قرار شد در مورد قیمت مذاکره کنیم.

 وی افزود:احساس می کنم مختاباد می خواهد سهم خود را از اجرای کنسرت به سیل زده ها اختصاص دهد و یا این که نمی خواهد برگزاری این کنسرت به اسم شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری تمام نشود.


اگر این اتفاق هم بیفتد دیگر نمی توان نام آن را اقدامی خیر گذاشت.اجرای کنسرت و یا برگزاری مسابقات فوتبال برای کمک به قشر خاصی اگر با هدفی غیر از نیت خیر باشد ریا است. نمی توان کنسرتی را برای کمک به سیل زده ها برگزار کرد اما در قبالش دستمزدی هم دریافت کرد!

 از یک طرف این اقدام درنوع خود ستودنی است یعنی تشویق مردم برای انجام کارهای خیر اما از طرفی وقتی بلیت به رایگان بین مردم توزیع شود چه طور می توان مردم را تشویق به انجام کار خیر کرد و آیا اصلا از برگزاری این کنسرت عوایدی هم نصیب سیل زده ها می شود؟!

 البته شنیده های ما از انعقاد قرارداد 30 میلیون تومانی با گروه کنسرت و هزینه  بیش از ده میلیون تومانی  شهرداری و شورای شهر ساری برای خرید بلیط و توزیع رایگان آن خبر می دهد.

 به نظر می رسد اگر شهرداری و شورای شهر ساری هزینه های انجام شده را به صورت مستقیم به سیل زدگان بهشهری اختصاص می دادند، مطمئنا ترتیب اثر بیشتری داشت و سریع تر اجرایی می شد.

 به نظر می رسد باوجود استقبال نکردن مردم در مقایسه با پیش بینی مسئولان برگزاری،فروش نیم بها و رایگان، درآمدی از این کنسرت عاید سیل زدگان بهشهری نخواهد شد و هزینه های آن نیز باید از سوی شهرداری و شورای شهر ساری( بیت المال) تامین شود.

محمدی کیادهی در این ارتباط می گوید:برخی از گران بودن بهای بلیت گلایه داشتند، به همین منظور بلیت را دربخش های آسیب پذیر جامعه به نصف قیمت توزیع کردیم و به دستگاه های اجرایی نیز بلیت را به نصف قیمت فروختیم.

 وی افزود: نزدیک به دو، سه هزار بلیت به نصف قیمت فروخته شد، پیش بینی می کردیم استقبال بیش از این ها باشد، اما درمجموع اقدام خوبی بود.

وی البته به بحث فاصله زمانی وقوع سیل بهشهر و اجرای کنسرت نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد:برخی نیز درهمان روزهای اول کمک های نقدی و غیر نقدی خود را انجام دادند.

مدیر اجرایی  کنسرت در پاسخ به این سوال که  آیا این موضوع صحت دارد که به مختاباد برای اجرای کنسرت مجوز نمی دادند و وی در قالب کمک به سیل زده ها توانست مجوز بگیرد،بیان کرد: گروه موسیقی نکیسا برای برگزاری کنسرت موسیقی مختاباد از شورای شهر کمک خواستند و چون ما می دانستیم اجرای چنین کنسرتی از عهده آنان خارج است بنده به اتفاق آقای احمدی دیگر عضو شورای شهر به اعضای شورا پیشنهاد دادیم که شورا و شهرداری مسولیت اجرا کنسرت را برعهده بگیرند.

وی با بیان این که برای اجرای کنسرت با مخالفت های فرماندار و دفتر نماینده ولی فقیه در استان مواجهه بودیم،گفت:نگرانی فرماندار از بابت ترافیک شهر بود.

 *فرماندار بهشهر:ارشاد در حال پیگیری است

فرماندار بهشهر نیز در گفت و گویی به ما گفت: روز شنبه برای اطلاع از جزئیات برگزاری کنسرت و نحوه کمک به سیل زدگان از طریق این برنامه هنری، دستور پیگیری به رئیس اداره ارشاد شهرستان بهشهر را دادم.

محمد رضا البرزی با بیان اینکه هنوز مبلغ اهدایی به سیل زدگان مشخص نیست،تصریح کرد: انتظار داشتم نظیر برنامه ای که در سالن هلال احمر برگزار شد، اطلاعات لازم در اختیار فرمانداری بهشهر قرار بگیرد، اما موضوع برگزاری کنسرت آقای مختاباد در راستای کمک به سیل زدگان بهشهری را از طریق رسانه ها متوجه شدم.

 نماینده دولت در شهرستان بهشهر اقدامات این چنینی را تحسین برانگیز دانست و خواستار نظارت بیشتر از سوی مسئولان در دخل و خرج این نوع برنامه ها شد. 

 باباکوهی -رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهشهر- نیز در تماس تلفنی ما از نحوه کمک به سیل زدگان از طریق برگزاری کنسرت اظهار بی اطلاعی کرد و مسئول پیگیری آن را کیادهی عضو شورای شهر ساری اعلام داشت.

وی گفت که هدف از برگزاری این کنسرت کمک به سیل زدگان بهشهری بود و برگزار کنندگان نیز در حال جمع بندی هستند.

 *رونق بازار سیاه و بلیت های رایگان

صندلی های خالی سالن سید رسول حسینی نشانگر استقبال کم مردم بود.به گفته کیادهی 1500 عدد صندلی در وسط سالن چیده شده بود که تمام صندلی ها پرشده بودند اما تنها صندلی های قرمز و زرد سالن پر بود، درمجموع 1800 نفر آمده بودند.

بیرون سالن نیز بلیت به بهای نازلی فروخته می شد، پسر نوجوانی دو بلیت در دست داشت و به رهگذران می گفت، بلیت  کنسرت هزارتومان! بلیت 10هزارتومانی نخرید.

از او پرسیدم چرا بلیت ها را آن قدر ارزان می دهد،در پاسخ گفت: بلیت ها را اداره ی پدرم دادند چون پولی بابت بلیت ندادم برای همین هزارتومان می فروشم.

 بازار فروش بلیت به نصف قیمت در بیرون از سالن داغ بود. مرد میانسالی بلیت ها را 5 هزارتومان می فروخت ، می گفت خودم وقت ندارم برم کنسرت، این بلیت ها را هم از شخصی به قیمت 4 هزارتومان خریدم.


پسر نوجوان گویا برای بلیت هایش مشتری پیدا کرد اما مادر و دختر جوان نیز در خرید بلیت هزارتومانی مردد بودند،می گفتند امشب فرصت نمی شود برویم.

آن سو ترمرد میانسال دیگری نیز بلیت هارو به نصف قیمت می فروخت. در این بین فردی که پیراهن ورزشی داشت بلیت را به رایگان بین مردم توزیع می کرد.

 سرآخر نیز درهای ورودی را باز گذاشتند تا هرکه می خواهد برای تماشای کنسرت برود. مجری برنامه نیز بارها شهردار جوان را مورد خطاب قرار داد و از زحمات شهردار در این مدت کوتاه بسیار تشکر کرد.

برگزاری کنسرت موسیقی آن هم در یک سالن ورزشی قطعا برای گروه موسقی بسیار سخت است،کنسرت های موسیقی را در فضاهایی برگزار می کنند که امکانات اولیه را داشته باشد.

گویا سیستم صوتی سالن  مشکل داشت وچند دفعه یکی از نوازندگان از این که میکروفنش به موقع باز نمی شد شاکی بود.

 البته چند سالی است که مسولان قول احداث مجتمع فرهنگی هنری را به مردم دادند و همیشه وقتی در موقعیت قرار می گیرند، قول انجام آن را در آینده ای نامعلوم نوید می دهند در برحی موارد  هم چرایی نداشتن مجتمع فرهنگی هنری را از مردم جویا می شوند!