پنجشنبه 25 آبان 1391-16:16

شبِ رخشانِ نیما

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از سومین شب نشان نیما در نوشهر


 

مازندنومه؛گزارش:محمد حسین ملایی کندلوسی-عکس:الهام نوری+سیده سحر حسینی:سومین شب نشان نیما همراه با پخش فیلم سینمایی "قصه ها" آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد و تجلیل و اهدای نشان نیما به این بانوی بزرگ فیلم ساز و هنرمند برجسته 21 آبان ماه در نوشهر برگزار شد.

 فیلم سینمایی"قصه ها" آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد برای اولین بار در سطح کشور در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر به صورت خصوصی  به نمایش درآمد و در پایان اکران نیز مورد بررسی و  تحلیل قرار گرفت.

 در اکران این فیلم با توجه به اینکه ممانعت هایی برای اکران پیش آمده بود تماشاگران مشتاقی از شهرهایی چون رشت ، اصفهان ، قزوین ، گرگان ، شاهرود و... در کنار هنرمندان سایر رشته های هنری که از پایتخت آمده بودند،حضور یافتند.

 حسن معجونی ، باران کوثری و جهانگیر کوثری از عوامل و بازیگران این فیلم در کنار رخشان بنی اعتماد در نمایش و نقد فیلم حضور داشتند.

 در مراسم ویژه عصر که با محوریت گرامیداشت سالروز تولد نیما یوشیج  هر ساله برگزار می شود از یک عمر فعالیت موثر هنرمند و فیلمساز برجسته تاریخ سینمای ایران،خانم رخشان بنی اعتماد تجلیل شد.

 باران کوثری و جهانگیر کوثری در آیین تجلیل، این بانوی هنرمند را همراهی نموده و این دو هنرمند بزرگ کشورمان نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

 در شب نیما یوشیج،فرماندار نوشهر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده شوراي اسلامي شهر سخنرانی کردند.

در ادامه نیز ترانه و شعرخوانی ، پخش منتخب اولین و دومین جشن شب نیما ، خوانش داستان ، پخش فيلم كوتاه « موازی » ، ارائه یادداشت دکتر علی فردوسی استاد و رییس بخش تاریخ و جامعه شناسی دانشگاه نوتردام برکلی کالیفرنیای شمالی ارائه شد.

 در این مراسم امير مسعود حسيني در بخش شعر ، الهام سلطاني ( داستان ) ، پيمان حسني ( موسيقي ) ، مرتضي جعفري ( هنرهاي تجسمي ) ، فرزانه محمديان ( فيلم ) ، محمد حسين ملايي کندلوسی و حسن قمي ( خبرنگاران فعال منطقه) به عنوان فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان نوشهر قدردانی شدند.

 در پایان نیز بخشی از مستند «جاده خاموش است... » ساخته میثم زندی پخش شد.سخنرانی جهانگیر کوثری ، پخش نماهنگ رخشان بني اعتماد ، آیین تجليل از رخشان بني اعتماد و اهدای نشان نیما از اهم برنامه های سومین شب نشان نیما در نوشهر بود.