يکشنبه 28 آبان 1391-9:7

آقایان ارشاد!رسانه ها هم خادم نشر هستند!

گزارش تصویری از مراسم تجلیل از خادمان نشر+نقد مازندنومه/بهتر است در کنار اهدای جوایز به نویسندگان و ناشران و چاپخانه داران(و البته برخی مدیران خودتان یا کسانی که تاکنون چند بار در این مراسم قدردانی شده اند)از فعالان حوزه کتاب در عرصه رسانه ها نیز دعوت و قدردانی شود تا انگیزه ها نمیرد و گله گذاری ها نباشد.


مازندنومه،سردبیر:مراسم تجلیل از خادمان نشر،امسال هم بدون یادکردی از رسانه های فعال در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

این مراسم که هر ساله در هفته کتاب برگزار می شود،به قدردانی از برخی ناشران و فعالان عرصه نشر می پردازد که هیچ گاه رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری و مجازی به این مراسم دعوت نشده،مورد قدردانی قرار نگرفته اند!

این بی مهری های هرساله مدیران ارشاد استان به رسانه های مروج کتاب بومی در حالیست که در تهران و برخی استان های دیگر همواره خبرنگاران حوزه کتاب و مدیران رسانه ها و حتی سازندگان برنامه های رادیو و تلویزیونی فعال در ترویج کتاب و کتابخوانی مورد تشویق قرار می گیرند.

لازم است به کاربدستان این مراسم یادآور شویم که مهم ترین رکن برای ترویج کتاب بین خانواده ها،رسانه ها هستند و بهتر است در کنار اهدای جوایز به نویسندگان و ناشران و چاپخانه داران(و البته برخی مدیران خودتان یا کسانی که تا کنون چند بار در این مراسم قدردانی شده اند)از فعالان حوزه کتاب در عرصه رسانه ها نیز دعوت و قدردانی شود تا انگیزه ها نمیرد و این گونه گله گذاری ها نباشد.

اما به گزارش کلثوم فلاحی-خبرنگار مازندنومه-امسال سید علی اکبر ساداتی مدیرمسئول انتشاراتی توسعه علوم، فرامرز اسماعیلی مدیرمسئول انتشاراتی نوج، علی نقی صادقی مدیرمسئول انتشاراتی شهیدین،علی رمضانی و سید احمد میریان به عنوان نویسنده حوزه ترویج فرهنگ نماز، یوسف الهی نویسنده حوزه فرهنگ بومی مازندران، فاطمه لطفی مدیرمسئول انتشارات شمال پایدار، شاپور درویشی فعال فرهنگی استان در حوزه کتاب در سال 91، فریده یوسفی مدیرمسئول انتشارات شلفین و پژوهشگر و محقق فرهنگ بومی مازندران، مرتضی فغانی مدیر چاپخانه صنعت چاپ، عباس سپهری مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان محمودآباد و سید محمد سعیدی ساروی رئیس اداره ارشاد شهرستان ساری به عنوان مدیر فعال شهرستانی در برپایی نمایشگاه هفته کتاب معرفی و قدردانی شدند.