چهارشنبه 29 آذر 1391-8:55

نشد که نشد

در نامه حسین اسلامی به استاندار مازندران مطرح شد:این که نشد ما اداره میراث داشته باشیم امّا شاهد این همه بی توجهی به میراث فرهنگی مازندران باشیم/سید حسن موسوی هم از میراث رفت،بدون اینکه یک قدم کوچک برای مازندران بردارد،او هم با مازندران بازی کرد/طرح تبدیل نام شهر ساری را به ده ساری به وزارت کشور پیشنهاد خواهم کرد.


مازندنومه:استاد حسین اسلامی-نویسنده و پژوهشگر و پایه گذار مرکز ساری شناسی-در تازه ترین نامه خود به استاندر مازندران بخشی از دغدغه های فرهنگی خود را واگویه کرده است.یک نسخه از این نامه به دست ما نیز رسیده که در پی می آید:

-------------

جناب آقای مهندس طاهائی استاندار محترم مازندران
باسلام

یادتان هست، نامه ها نوشتم، ناله ها کردم، جوش ها زدم که کمک کنید.

1- سرباز خانه بی سرباز ساری آزاد بشود، نشد که نشد!!

2- ایـن ننگ را از روی سـاری برداریدکه تنها مرکز استان بدون موزه کشور است، این اداره میراث باز هم بازی کرد و کلنگ ساخت موزه را هم زدند ولی باز هم مردم را مسخره کردند، چندین جا به آنها زمین دادند، برای فرار از کارساخت موزه بهانه ها گرفتند و فقط بازی و بازی.هنوز هم خبری نیست!!

3- چقدر التماس کردم که این آقای صلاحی رئیس کتابخانه ملّی است مازندرانی هم هست، تمام استان ها شعبه کتابخانه ملّی و مرکز اسناد دائر شد، ما ده ها هزار سند از مازندران در مرکز اسناد ملّی داریم، کتابخانه ملّی فقط یک مکان نیاز داشت، شما به آقای ابراهیمی معاون سیاسی دستور دادید، باز هم نشد که نشد.


4- از آرامستان تاریخی اسبه جا ( سفید چاه) چقدر گفتم و نوشتم، چه شد؟؟


5- چقدر ناله کردم که حداقل این روبروی استانداری که حمام صادق خان یک اثر ملّی ثبت شده است را از زباله دانی خارج کنند، باز هم نشد که نشد. هنوز هم زباله دانی است!!


6-حالا از ده ها اثر ملّی و بین المللی ثبت شده در مازندران که دارند ویرانه می شوند مثل حمام حاج درویش علی در ساری، شاطر گنبد ساری، چشمه سورت چهاردانگه، حتی برج رسکت دودانگه و خانه های قدیمی ساری، و..... را بشمارم و بنویسم خسته می شوید، شاید هم ناراحت!

حالا آقای استاندار، بفرمائید تا چه زمانی و تا کجا مازندران به اسم داشتن اداره میراث که هرگز فعّال نبوده باید این گونه صدمه ببیند؟

خجالت می کشم که از پدیده ی شوم و ضد فرهنگ ویلا داریم ها بنویسم، از آب انبارها و بناهای تاریخی حتی امامزاده ها و ....و...، چرا این دردِ کهنه و مزمن مازندران درمان نمی شود؟

چرا اصلاً یک گوش شنوا نیست که بشنود مازندران در اینجا هم درد دارد؟این که نشد ما اداره میراث داشته باشیم امّا شاهد این همه بی توجهی به میراث فرهنگی مازندران؟

 آقا سید حسن موسوی هم از میراث رفت و شد رئیس دفتر رئیس جمهوری بدون اینکه یک قدم کوچک برای مازندران بردارد. او هم با مازندران بازی کرد!با ساری یک شوخی تلخ کرد، معاونش را فرستاد، کلنگ موزه ساری را زد. امّا این کلنگ زنی هم روی هوا بود!!

 آقای استاندار تا کجا؟به فردای تاریخ چه پاسخی باید داد؟مگر چقدر به عمر این دولت مانده؟فردا که دولت یازدهم بیاید و قطار قطار نیروهایش را بیاورد تازه باید از صفر شروع شود.

و باز آن زمان طلبکار خواهند شد که تازه آمدند، گذشته ها به آنها مربوط نیست، و باز ما بدهکاریم که خیلی حرف می زنیم.مگر سکوت آدم مرگ آدم و عالم نیست؟     

 با احترام:حسین اسلامی

رونوشت: آقای سید رمضان شجاعی
            آقای محّمد دامادی

جهت سرگرمی و رفع خستگی از ده گردیهای شبانه روزی،ان شاا... به زودی طرح تبدیل نام شهر ساری را به ده ساری به وزارت کشور پیشنهاد خواهم کرد، تا حضور نمایندگان را در این ده بزرگ هم داشته باشیم .قطعاً این طرح با هزاران امضا ساروی ها تقدیم خواهد شد.