يکشنبه 17 دی 1391-20:52

پروژه زباله سوز مخالف دارد/عبوری:دست ها را قطع می کنیم

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:زمينه حضور و مشاركت هر چه بهتر كانديداهاي احتمالي در يك رقابت انتخاباتي با رعايت شئون اخلاقي فراهم شود/معضل زباله به زودی برای همیشه حل می‌شود/دست‌هایی در استان در کار است که پروژه زباله سوز را ناموفق جلوه دهند که قطعا این دست‌ها را قطع کرده و با تمام توان، این پروژه بزرگ را اجرایی می‌کنیم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:غروب یک شنبه جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد.در این نشست سیدمحمد آقامیری در تشریح سفر به چین، به بیان موقعیت جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور چین پرداخت و در نهایت اشاراتی هم به نیروگاه زباله سوز در این کشور داشت.برگزیده اظهارات اعضا و شهردا در پی می آید.

*جمال باقری: زمينه حضور كانديداهاي احتمالي فراهم شود

- شهرداری در سال جاری در ایام عزاداری محرم اقدامات خوب و بعضا بديعي را در راستاي آماده سازي فضاي عمومي شهر انجام داد که بارزترين این اقدامات، توسعه فضاي فيزيكي امام زاده يحيي به عنوان يكي از كانون‌هاي عزاداري شهروندان ساروي و ديگري برپايي خيمه‌هاي نمادين در سطح شهر بود. اين اقدامات علاوه بر جلب رضايت مردم ، سطح انتظارات شهروندان را هم افزایش داد و به همین دلیل در 28 صفر نيز توقع يك فضاسازي مناسب و در شان حماسه پرشكوه حسيني را دارند.

- بعد از نخستین نشست اعضاي شورا بانمايندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار شد اين جلسات به طور مستمر و منظم تكرار شود اما متاسفانه با گذشت مدت زمان قابل ملاحظه از آن جلسه تاكنون خبر و اثري از جلسه بعدي نيست و از رياست شورا تقاضا دارم اين موضوع را مورد پيگیري قرار دهد.

-‌اگرچه مدت زمان زيادي تا موعد برگزاري انتخابات باقي مانده است ولي از هم اكنون تحركات كانديداهاي احتمالي آغاز شده و جسته و گريخته شاهد فعاليت آنها هستيم.بديهي است كه افراد در قالب تبليغات پنهان هم كه شده غالبا به ترسيم افق‌هاي روشني از آينده شهر مي‌پردازند و در اين مسير تاكيد مي‌شود كه نبايد اين كار را به قيمت سياه نمايي و زير سوال بردن فعاليت‌هاي انجام شده قبلي صورت دهند.

- به رياست شورا و شهردار ساری پیشنهاد می‌کنم زمينه حضور و مشاركت هر چه بهتر كانديداهاي احتمالي را در يك رقابت انتخاباتي با رعايت شئون اخلاقي فراهم کنند.

* سید مهدی احمدی:مسئولان از ظرفیت‌ فرهنگی شهرداری غافل هستند

-اکثر کارکنان شهرداری ساری، دارای فرزندان تحصیلکرده و بیکار هستند و این مسئله موجب نگرانی و کاهش توانمندی آنان در انجام وظایف محوله شده است.این موضوع زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که این افراد در عین داشتن فرزند بیکار، به ویژه در هنگام بازنشستگی، شاهد استخدام افراد بیگانه در شهرداری هستند.

درخواست دارم که در هنگام بازنشستگی کارکنان شهرداری، استخدام فرزندان این افراد در اولویت نخست قرار گیرد. از اعضای شورا درخواست دارم این موضوع را مصوب کرده و به شهرداری ابلاغ کنند.

- کمیته‌ای باید مسئول پیگیری بحث زباله و نیروگاه زباله سوز باشد.

‌- تا سطح فرهنگ مردم را ارتقا ندهیم، مردن هم از خانه نسبت به بازیافت زباله در خانه اقدام نمی‌کنند.

- فعالیت‌های فرهنگی در شهر ساری اولویت دارد و این مسئله را در شورا و شهرداری ساری شاهد هستیم.

- مسئولان از ظرفیت فرهنگی شهرداری غافل هستند و ما در کمیته فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی شهرستان و شورای فرهنگ عمومی استان، محلی از اعراب نداریم. در شورای فرهنگ عمومی استان هم باید از کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری ساری دعوت به عمل آورند.

- در هشتم بهمن ماه سال جاری مسابقات قرآنی برگزار می شود که در اینجا هم شورا محلی از اعراب ندارد و در جریان امور نیستیم.

- خبرنگاران، ارتباط خود را با کمیسیون فرهنگی شورای شهر افزایش دهند و اولویت‌های فرهنگی شهر ساری را به ما اعلام کنند.

*مهدی عبوری:دست‌هایی می‌خواهند پروژه زباله سوز را ناموفق جلوه دهند

-اتفاق بزرگی در شهر در حال رخ دادن است و معضل زباله به زودی برای همیشه حل می‌شود.

- بسیاری، رفع معضل زباله را یک رویا می‌دانستند،اما با کمک دولت و همت شهرداری، قرارداد راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز، منعقد شد و اکنون در شهرداری ساری به صورت پایلوت درآمده و در شهرداری‌های نوشهر، رشت و تهران هم عین این قرارداد در حال انجام است.

- برخی در رابطه با نیروگاه زباله‌سوز، تبلیغات منفی انجام دادند که دارای بو، دود و آلایندگی است که سفر اخیر برخی مسئولان به کشور چین، به این دلیل بود که در این بازدید اثبات شود که نیروگاه زباله‌سوز، آلایندگی ندارد.

- مبلغ 14 میلیارد تومان در قسط نخست، به پیمانکار این پروژه پرداخت و زمین به پیمانکار تحویل داده شد و در مرحله تثبیت زمین هستیم تا پس آن و ساخت ابنیه مورد نیاز، تجهیزات هم نصب شوند.

- دست‌هایی در استان در کار است که این پروژه را ناموفق جلوه دهند که قطعا این دست‌ها را قطع کرده و با تمام توان، این پروژه بزرگ را اجرایی می‌کنیم.

- عملکرد شش ماهه شهرداری را در ایام دهه فجر به اطلاع مردم می‌رسانیم.

- شهرداری ساری زمینی را به عنوان پارک سوار در میدان ساعت و ابتدای خیابان مدرس، تهیه کرده که اتوبوس‌های خیابان جمهوری، در این محدوده قرار می‌گیرند و محلی هم برای مسافران این اتوبوس‌ها تعبیه می‌کنیم.