يکشنبه 8 بهمن 1391-17:17

چــه مسئولان توپی داره فوتبال!

آن از فوتبال درب و داغان ما و این هم از تصمیم گیران فوتبال ما که نتوانستند بعد از چند ماه،یک انتخابات 40 نفری را برگزار کنند/جلسه پر از تنش و جر و بحث بود و دوربین صدا وسیما همه چیز را ثبت و ضبط کرد. به احتمال برنامه 90 این هفته برای مازندرانی ها تماشایی تر خواهد بود.


مازندنومه،سردبیر:شهریورماه امسال پس از شکست شرم آور و مفتضحانه تیم ملی ایران در برابر لبنان،یادداشتی نوشتیم و این تیتر را برای آن انتخاب کردیم که:"فوتبال نداریم/فقط یک مشت توپ لگدکن داریم!"

حالا برای همین مثلا" توپ لگد کنیِ بعضا" مایوس کننده،در این شرایط بحرانی که همه کلاه شان را محکم گرفته اند تا باد آن را نبرد،عده ای عاقل و بالغ دور هم جمع شدند تا یک رییس استانی برای فوتبال مازندران انتخاب کنند که آن را هم نتوانستند!بگذریم از این که رییس جدید هر کس باشد،با جیب خالی و اوضاع نابسامان اقتصادی نمی تواند شق القمر کند(البته قبلی ها هم چندان گلی به سر فوتبال استان نزدند!)

مجمع عمومی پرحاشیه هیئت فوتبال مازندران صبح یک شنبه برگزار شد.این مجمع قرار بود 20 دی برگزار شود که در نامه‌ای از فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان استان زمان برگزاری مجمع 28 دی شد. 28 دی ماه باز سازمان ورزش نامه فرستاد و پخش سریال انتخابات به تعویق افتاد و شد دوم بهمن و بالاخره 8 بهمن!

از تغییر مداوم تاریخ انتخابات مشخص بود که این قصه سر دراز خواهد داشت.تایادمان نرفته بگوییم که قرار بود این مجمع روز دوشنبه 9 بهمن برگزار شود اما مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تلاش کرد که انتخابات یک روز زود‌تر برگزار شود،آن هم به این دلیل که"روز دوشنبه مراسم مهمی برگزار می شود و احمد سعادتمند به عنوان مهمان در آن حضور دارد."

انتخابات یک روز زودتر برگزار شد تا مراسم روز دوشنبه جناب مدیرکل تازه نفس به هم نخورد،با وجود این جابه جایی زمانی،سعادتمند ترجیح داد امروز نیاید و هاشم جمشیدپناه-معاون فني و ورزشي-اش را به عنوان نماینده تربیت بدنی فرستاد تا حواسش باشد که مبادا نامزد مورد حمایت فدراسیون فوتبال رای بیاورد.

امروز علی کفاشیان-رییس پرحاشیه فدراسیون فوتبال که این روزها بر مدار شانس نیست-نیز به ساری آمد و رو در روی نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت.کفاشیان حامی نخست غلامرضا بهروان- رییس کنونی هیئت فوبال استان- است،ولی اداره کل ورزش و جوانان روی ابوالفضل خواجه محله تاکید داشت.

غیر از این دو نامزد،محمد هادی خلردی، مهدی ابراهیمی، حسن کیومرثی، عادل روحی و حسین مکارمی هم کاندیدا شده بودند که لحظاتی قبل از رای گیری چون اوضاع را مناسب ندیدند،بیشترشان انصراف دادند و تنها بهروان ماند و خواجه محله و مکارمی. بهروان هم به تازگی به علت مسائلی که در مورد دو شغله بودن و بازنشستگی‌اش عنوان شده، از ریاست سازمان لیگ برتر برکنار شده بود.

جلسه مجمع آغاز شد. جمشیدپناه اولین نفری بود که صحبت کرد.نماینده اداره کل ورزش مازندران جلسه را به رسمیت نشناخت،علت هم نامزدی بهروانِ بازنشسته بود.

او به فکسی اشاره می کرد که روز گذشته از تهران ارسال و در آن نامزدی بازنشسته ها ممنوع اعلام شده است.

جمشیدپناه تصور می کرد جمع حاضر با او همراهی می کنند،اما فضا به نفع اداره کل ورزش و جوانان استان نبود و به ناچار جلسه را ترک کرد و دقایقی بعد به رسانه ها گفت:انتخابات به خاطر حضور افراد بازنشسته غیرقانونی است.

جلسه پر از تنش و جر و بحث بود و دوربین صدا وسیما همه چیز را ثبت و ضبط کرد. به احتمال برنامه 90 این هفته برای مازندرانی ها تماشایی تر خواهد بود.

غلامرضا بهروان اما از ماجرا تفسیر دیگرگونه دارد.او گفت که سه ماه پیش ثبت نام کرده است و بین نامزدها فقط او نبود که بازنشسته است، بلکه از 8 نفر 3 نفرشان بازنشسته اند.

او ادامه داد: یک روز قبل از برگزاری انتخابات مسائلی را در مورد بازنشستگی مطرح کردند، کفاشیان از آنها مستنداتی درخواست کرد اما چیزی ارائه ندادند و جلسه امروز در کمال قانونمداری برگزار شد.

رییس هیئت فوتبال مازندران یادآور شد: 90 درصد افرادی که در ورزش فعالیت می‌کنند بازنشسته هستند، بیش از 10 هیئت استان مازندران بازنشسته هستند و هفته گذشته اداره کل تربیت بدنی استان مازندران سرپرست هیئت باستانی را تعیین کرد که او سالیان سال بازنشسته بوده است.

معاون سعادتمند که رفت،علی کفاشیان با طیب خاطر اداره جلسه را به عهده گرفت و رای گیری انجام شد.از بین 42 رای،بهروان رای قابل توجهی به دست آورد: 33رای ، خواجه محله ضعیف ظاهر شد و تنها 6 رای کسب کرد و مکارمی هم 2 رای که به یقین یکی از این 2 رای را خودش برای خودش نوشت!

*

آن از فوتبال درب و داغان ما و این هم از تصمیم گیران فوتبال ما که نتوانستند بعد از چند ماه،یک انتخابات 40 نفری را برگزار کنند.

اینک کفاشیان انتخابات را قانونی دانسته اما جمشیدپناه به تلویزیون مازندران گفته هیچ برگه و کاغذی را سازمان ورزش امضا نزده و باید یک مجمع دیگر برپا شود.این گونه اختلافات دامن ورزش ما را گرفته است و همین است که فوتبال نداریم!به قول شاعر:

گل اش پرپر، دو کفش اش پاره فوتبال / عجب وضعش فلاکت باره فوتبال

شبیه رینگ بوکسه بی تعـــــارف / که بعضاً عرصـــه‌ی پیکاره فوتبال

همش گل می کنن، انگاری شوتن / چــه مسئولان توپی داره فوتبال

مدیریت که کشکی شد عزیزم / بکش آه و بگو : بیچـــــاره فوتبال