دوشنبه 9 بهمن 1391-7:32

دلیل احمدی نژاد برای ماندن مرتضوی/دامادی:از خودش بپرسید

در گفت و گوی مازندنومه با نماینده ساری مطرح شد:جزء امضاکنندگان استیضاح وزیر کار نیستم/مجموعه و سخنگوی دولت در این زمینه پاسخ دهند که با وجود حکم دیوان مبنی بر عزل مرتضوی، چرا اصرار به ماندن وی دارند؛ شاید دلایلی برای خود دارند/ خیلی علاقه نداریم در عزل و نصب دخالت کنیم.


*مازندنومه:استیضاح وزیر کار تا چه اندازه جدی است؟

- دامادی: من جزء امضاکنندگان استیضاح نیستم، دوستانی که امضا کرده ‌اند جدی هستند و ما هم سعی می‌کنیم شرایط سوال کنندگان و پاسخ دهنده را بسنجیم و تصمیم بگیریم. در هر صورت، استضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه مجلس اعلام وصول شده و دوستان پیگیر قضیه هستند.

*مازندنومه: چرا رئیس جمهور و وزیر کار تا این اندازه اصرار دارند که سعید مرتضوی در سمت خود باقی بماند؟

دامادی: این را باید از آقای دکتر احمدی‌نژاد پرسید، مجموعه و سخنگوی دولت در این زمینه پاسخ دهند که با وجود حکم دیوان مبنی بر عزل مرتضوی، چرا اصرار به ماندن وی دارند؛ شاید دلایلی برای خود دارند.

 *مازندنومه:چندی قبل گلایه کردید که در تغییر مسئولان، با نمایندگان مشورت نمی‌شود، در تغییرات اخیر استان با شما مشورت صورت گرفت؟

دامادی:‌طبق قانون، دولت می‌تواند با نمایندگان در این زمینه مشورت نکند، اما بحثی وجود دارد به نام تعامل، اگر این ارتباط رعایت شود، این دوستی و وحدتی که رهبری بر آن تاکید دارند در عمل اتفاق می‌افتد؛ فکر و حرکت خوبی است و می‌توانیم به یک نقطع مثبت برسیم.

ما هم خیلی علاقه نداریم در امور این چنینی دخالت کنیم، معتقدیم هر فردی که منتصب می‌شود باید به ارزش‌های نظام و مردم پایبند باشد. مردم خیلی برای ما مهم هستند.