سه شنبه 10 بهمن 1391-22:36

محرومیت در ساری/به ما توجه نمی شود

کودکان محله محروم شهر 3500 نقاشی کشیدند/بلوار امام رضا (ع) بالغ بر 40 هزار نفر جمعیت دارد و با وجود اینکه مزار مطهر امام‌زاده عباس را هم در میان داشته و جایگاه کشوری هم دارد اما مورد توجه قرار نگرفته و از مناطق محروم شهر محسوب می‌شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:در یکی از محلات محروم شهر، کودکان همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)و امام جعفرصادق(ع) 3500 نقاشی تصویر کردند.

امروز حسینیه صاحب‌الزمان امام‌زاده عباس ساری، مملو از جمعیت برای برگزاری میلاد حضرت محمد(ص) بود.

در هوای بارانی و تقریبا سرد سه شنبه تعداد زیادی از مردم محله امام زاده‌عباس در این حسینیه جمع شده بودند، تعدادی از مردم در قسمت درونی حسینیه جای گرفتند و به علت کمبود جا، تعداد زیادی از مردم هم در حیاط حسینیه مستقر شدند.

 نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع آزاد هم در صحن حسینیه دائر بود.

 سبحان بخشی عضو هیئت امنای حسینیه صاحب‌الزمان امام‌زاده عباس ساری واقع در بلوار امام رضا(ع)، در رابطه با برگزاری این مراسم اظهار داشت:‌ جامعه نیاز به شادی دارد و چه بهتر که این شادی همزمان با اعیاد مذهبی همراه باشد و مردم در محیطی سالم، این برنامه‌ها را برگزار کنند.

 بخشی با اشاره به اینکه 3500 نقاشی از کودکان این منطقه به دست ما رسید، تصریح کرد:‌برای همه کودکان جایزه در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد:‌ بلوار امام رضا (ع) بالغ بر 40 هزار نفر جمعیت دارد و با وجود اینکه مزار مطهر امام‌زاده عباس را هم در میان داشته و جایگاه کشوری هم دارد اما مورد توجه قرار نگرفته و از مناطق محروم شهر محسوب می‌شود.

بخشی با اشاره به اینکه در این قسمت از شهر، پل تجن هم واقع است، گفت:‌ما این جا یک پارک محله نداریم و پل قائم که در کنار پل تجن است، تبدیل به محلی برای توقف مسافران شده و جز بار ترافیکی، چیزی برای مردم منطقه ندارد.

 وی با بیان اینکه مردم منطقه قبلا از مجموعه فرهنگی هلال احمر استان که در این منطقه واقع شده استفاده می‌کردند، یادآور شد: اما این مجموعه هم اکنون در اختیار دولتی‌ها قرار گرفته و چیزی نصیب مردم منطقه نمی‌شود.

عضو هیئت امنای حسینیه صاحب‌الزمان امام‌زاده عباس ساری با اشاره به اینکه جوی‌های آب هم در این منطقه از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، اظهار داشت:‌اگرچه امام‌زاده عباس در سطح کشور دارای جایگاه است اما هنوز جاده مواصلاتی مناسبی ندارد.