پنجشنبه 12 بهمن 1391-23:18

حقیقت وارونه/مدیرکل محیط زیست:خبرنگاران درگیر شدند!

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:سال گذشته صنایع آلاینده را 200 میلیارد تومان جریمه کردیم/10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند/مدیرکل محیط زیست مازندران گفت:دوستان خبرنگار تا دل شان می‌خواهد پیرمردی که این حرف‌ها را گفته بود را می‌زنند(!) و بعد هم مردم از راه رسیدند+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمدعلی شاعری- قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور- امروز در همایش تجلیل از فعالان واحدهای صنعتی در سالن همایش های محیط زیست مازندران حضور یافت و سپس در سالن اجتماعات این سازمان،نشست خبری با رسانه‌ها برگزار کرد. گزیده اظهارات شاعری را از نظر می‌گذرانید.در انتها نیز اظهارات شگفت انگیز مدیرکل محیط زیست مازندران درباره پرونده خبرنگاران مضروب در سرخرود آمده است.

* 10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند

- هر نوع بهره‌برداری اقتصادی و عمرانی در کشور، بدون ارزیابی محیط زیست صورت نمی‌گیرد.

- سال گذشته صنایع آلاینده را 200 میلیارد تومان جریمه کردیم و این میزان جزیمه به صندوق دولت واریز شد.

- برای نخستین بار، طرح استاندارد آلایندگی مصارف خانگی را تقدیم دولت کردیم.

- یکی از دلایل آلایندگی محیط زیست، مصرف بیش از حد انرژی در کشور است.میزان انرژی کشور ما چهار برابر دنیاست.

- سرانه فضای سبز اصفهان 5/27 متر است، انتظار داشتیم سرانه فضای سبز در ساری 40-50 متر باشد اما یک تا 5/1 متر است، کوزه‌گر در کوزه شکسته آب می‌خورد.

- شاید فکر کردند جنگل می‌تواند جبران کننده فضای سبز شهری باشد. اعتقاد دارم نیاز چوبی کشور را یا باید وارد کنیم و یا از طریق زراعت چوب تامین شود، وابستگی به تامین چوب از جنگل طبیعی را باید قطع کنیم، باید جنگل‌های طبیعی را حفظ کنیم.

- پیشنهاد می‌کنم اسم سازمان جنگل‌ها و مراتع به نام سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تبدیل شود، بهره برداری از جنگل‌های شمال باید قطع و به اندازی استفاده از درختان پیر، افتاده و شکسته محدود شود.

- پیشنهاد دادیم 10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند تا زخمی که برداشته، ترمیم شود، با همکاری مجلس و دولت باید تصویب شود، ما پیشنهاد کننده هستیم.

- بهره‌برداری از جنگل‌ها قانونی است اما از توان جنگل‌های شمال خارج شده است.

- اگر بخواهیم جلوی سیل را در شمال بگیریم و کشاورزی را گردشگری رونق بگیرد، اشتغال توسعه یابد و توسعه پایدار حفظ شود باید بهره‌برداری از جنگل‌های شمال را به میزانی کاهش دهیم که بتواند خود را بازسازی و احیا کند.

- سالانه 800 هزار تا یک میلیون متر مکعب از جنگل‌های شمال بهره‌برداری می‌شود.

- تخریب جنگل، کنترل و مهار شده است، در مقابله با پدیده بیابان زایی بعد از کشور چین در دنیا دوم هستیم.

- محیط زیست مازندران باید مانند نگینی بدرخشد. اگر جنگل‌های شمال احیا شود هیچ سیلی اتفاق نمی‌افتد، سیل شمال ناشی از تخریب جنگل و تخریب اراضی بالادست است.

*صبح بخیر آقای رییس!

موضوع ضرب و جرح عکاسان خبری مازندران در سرخ‌رود از سوالات خبرنگاران حاضر بود که مدیرکل محیط زیست مازندران، سناریوی جدیدی را تعریف کرد.سناریوی آقای رییس شبیه یکی از کامنت های درج شده در همین سایت است!(نگاه کنید به: http://www.mazandnume.com/?PNID=V14769#Comment_6)

محمودی راد گفت: آنها محیط‌بان نبودند، آن روز یکی از محیط‌بانان منطقه به دلیل مسائل مالی به اداره ساری آمده بود و آن دیگری هم در راهپیمایی هوای پاک در محمودآباد حضور داشت!

وی افزود: آن منطقه زنجیر بسته شده که ماشین عبور نکند، نزدیک به 5هزار قو هر سال به این منطقه مهاجرت می‌کنند، شاید تاکنون 8تن ذرت خریدیم و در این محدوده برای قوها پخش کردیم و مردم هم این کار را می‌کنند.

 مردم بومی به این عکاس‌ها گفتند اگر جلو بروید قوها وحشت‌زده می‌شوند و به کابل‌های فشار قوی برخورد می‌کنند؛ از فاصله دور عکاسی کنید.

 دوستان خبرنگار تا دل شان می‌خواهد پیرمردی که این حرف‌ها را گفته بود را می‌زنند(!) و بعد هم مردم از راه رسیدند. پرونده در دادگاه است و مستند داریم. این منطقه حفاظت شده نیست.

اظهارات مدیرکل محیط زیست مازندران درحالی بیان می شود که خبرنگارهای مضروب به هیچ وجه برخورد فیزیکی با محیط بان ها و اهالی بومی آن جا نداشتند و برخلاف اظهارات محمودی راد که از قرار هیچ اطلاعی از زیرمجموعه خود ندارد یا در حال لاپوشانی مسایل پیش آمده است،این محیط بانان و مردم بومی بودند که اقدام به ضرب و جرح خبرنگارها کردند!

برخلاف گفته های محمودی راد هیچ گونه سندی در تایید موضوع گفته شده از سوی او وجود ندارد،غیر از چند پرنده از پیش مرده که ضاربان بعد از درگیری با خبرنگارها و اخذ اجباری امضا از آن ها،از جایی خارج کردند!