چهارشنبه 2 اسفند 1391-9:5

قیمت زر کم نشود

به باورخیل عظیمی از انقلابیون و یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس که با مجاهدت های حضرت علامه آیت الله نظری آشنایند،ایشان در به ثمرنشاندن انقلاب و پیگیری اهداف مجاهدان راه اسلام پیشتاز بوده اند ،اما با تاسف اینک آماج گستاخانه ترین واژه ها قرارگرفته اند.


مازندنومه؛امیدرمضان نژاد،مداح اهل بیت:«جنابعالی (آیت الله نظری )علاوه بر درخشش علمی و عملی ملجا و پناهگاه مردم هستید و وجودتان به مثابه عمودخیمه است برای روحانیت وجامعه ،مردم به امثال حضرتعالی عقیده دارند...»( بخشی ازفرمایش های مقام معظم رهبری در آذرماه 1388 در دیدار خصوصی با حضرت علامه آیت الله نظری)

گردهمائی بزرگ سوادکوهی های مقیم مرکزمازندران عصر21 بهمن ماه به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسجدجامع ساری برگزار شد.

در این همایش استاندار مازندران و نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه جویبار و سیمرغ و بسیاری ازشخصیت های سیاسی و علمی و اجتماعی حضور داشتند،اما شیرینی این نشست که با اقبال مردم نیز واقع شده بود،با تاسف مورد غضب ناباورانه ی جمعی غرض ورز و طماع قدرت و گرسنگان سیاسی در برخی رسانه های استان قرار گرفت.

آنها با بهره گیری ازبرخی لفاظی ها و آراستن خویش به صفات انقلابی آغشته به زهر تکبر و خودخواهی و سیم و زر اندوخته از جهل و تهمت،موجبات "هجو"و هتاکی به پیر و مرشد مومنان،حضرت علامه آیت الله نظری و بیت معزز و مکرم ایشان شدند.

باتاسف و درد درکشور رنگین شده از خون شهیدان و مجاهدان راستین راه اسلام،برخی ازجاه طلبان وفرصت طلبان زراندوز،برای رسیدن به مطامع و منافع رنگ باخته شان،با توسل به شیوه های نخ نما شده،ناباورانه به رنجش طیف وسیعی ازمردم فهیم وشریف سوادکوه و دوستداران اهل بیت(ع)و حضرت علامه آیت الله نظری که برای مردم این دیار بسان نگین انگشتری تلالوجان بخش معنویت است،پرداخته اند.

در توهین متکبرانه به این عالم وارسته ،همین بس که مقام عظمای ولایت که عزت و شرافتش عالمگیر است وفخرمباهات اسلام و انقلاب عزیزمردم ایران اسلامی است،درفضیلت و حریت حضرت آیت الله علامه نظری ،جان کلام را ادا نموده اند.

به باورخیل عظیمی از انقلابیون و یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس که با مجاهدت های حضرت علامه آشنایند،ایشان در به ثمرنشاندن انقلاب و پیگیری اهداف مجاهدان راه اسلام پیشتاز بوده اند ،اما با تاسف اینک آماج گستاخانه ترین واژه ها قرارگرفته اند.

صحنه گردانان این جسارت،حضرت آیت الله علامه را به سب ملجاء و پناهگاه مردم بودن و نیز دادخواهی را نزد ایشان بردن،درحالی مورد هجوم ناجوانمردانه قرارمی دهند که این پیرمومنان و عارف مجاهدان با معنویت کم نظیرشان ،همواره راهگشا وگره گشا و دادخواه مردم غیور مازندران بوده اند و به این موضوع شهره اند.

آنهایی که به سخافت رای ،ادعای فضل می کنند و شیدائی انقلاب را شعارمی دهند،نگرانند که چرا مردم برای ستاندن حقی به بیوت علما و مراجع مراجعه می کنند؟!

درعجبیم که چگونه چشم شان را بر روی اسناد منتشره از سوی عالی ترین دستگاه امنیتی کشور در چاپ کتاب "نقش محوری حضرت آیت الله علامه به روایت ساواک درمبارزه بارژیم منحوس پهلوی "می بندند؟!آیاواقعا" امر بر آقایان مشتبه شده است؟

بی گمان نمی شود ازنقش و جایگاه بزرگ شب بیداران نگهبان این دستاورد یعنی چشمان نافذسربازان گمنام آقا امام زمان (عج)وخیل عظیم فرزندان شهدا و جانبازان درپاسداشت از شان کبریایی حضرت علامه آیت الله نظری خادم الشریعه غافل بود.

بی تردید تاثیرگذاری شخصیت برجسته ای چون حضرت علامه -که از مشاهیر و تاثیرگذارترین روحانیان برجسته استان و کشورند-بر معادلات سیاسی تاثیرگذارند؛شخصیتی که بامناعت طبعش بارها و بارها مورد تجلیل و تکریم انقلابیون و شخصیتهای سیاسی و انقلابی در مناسبت های مختلف قرارگرفته است،و این همه فضیلت ها به لحاظ مجاهدت ها و ریاضت هایی بوده که حضرت ایشان درطول عمر بابرکت شان تجلی یافته است.

مستظهر بودن به چنین حضور و پشتوانه ای برای حضرت ایشان،به اشتهار و پناهگاهی برای عموم مردم ازهمه ی طبقات و خصوصا"برای دوستداران انقلاب عظیم اسلامی بدل گشته است که با تاسف درمقام داوری افراد ناموجه  قرارمی گیرند!

هرگز چنین سخافتی نسبت به حضرت علامه ی بزرگ،هیچ از بزرگی و وارستگی و عظمت و صلابتش کم نمی کند،اماآنان باید بدانندکه فاقد صلاحیت در مقام اظهارنظر برای آن پیرمومنان و عارفان هستندکه "سنگ بدگوهر اگرکاسه ی زرین بشکست،قیمت سنگ نیفزود و قیمت زرکم نشود.