دوشنبه 14 اسفند 1391-18:18

اونه ما در تلو/مازنی‌های مقیم تهران به استقبال نوروز می‌روند

 «جشن اونما» در منطقه تلو/در جشن اونه ما مراسم مختلفی از قبیل درختکاری یک منطقه، نوروزخوانی، سرنانوازی، کشتی محلی و آیین‌های مختلف مازندرانی اجرا می‌شود/جشن «اونه ما» روز جمعه 18اسفند از ساعت 9صبح تا 15 در منطقه تلوی تهران: اتوبان شهید بابایی، به سمت حکیمیه،منطقه تلو به طرف لشکرک برگزار می‌شود+کنسل شدن جشن(ویرایش دوم)


مازندنومه: مازندرانی‌های مقیم تهران «جشن اونه ما» را که در گاه شماری باستانی تبری برابر با آخرین روزهای فصل زمستان و آغاز کار کشاورزی و باغداری است،برگزار می‌کنند.

«سیدحسن موسوی چلک»-دبیر جشنواره‌های پارپیرار- اعلام کرد: این جشن به مناسبت هفته درختکاری و به همت موسسه فرهنگی هنری پارپیرار برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این جشن انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف مازندرانی از جمله تلارپه، همیاران پارپیرار، خانه تنکابن، انجمن سوادکوه‌شناسی، آملی‌ها، کجوری‌ها، ساروی‌ها، بابلی‌ها، بهشهری‌های مقیم مرکز، اوجابن نور، کانون دوستی رامسر، منابع طبیعی استان تهران و سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی و محیط‌زیست همکاری دارند.

موسوی‌چلک‌ خاطرنشان کرد: در جشن اونه ما مراسم مختلفی از قبیل درختکاری یک منطقه، نوروزخوانی، سرنانوازی، کشتی محلی و آیین‌های مختلف مازندرانی اجرا می‌شود.

 به گفته دبیر جشنواره‌های پارپیرار شرکت در این جشنواره آزاد است و خانواده‌ها می‌توانند با لباس بومی و محلی در این مراسم شرکت کنند.

 موسوی‌چلک‌ تأکید کرد: جشن «اونه ما» روز جمعه 18اسفند از ساعت 9صبح تا 15 در منطقه تلوی تهران: اتوبان شهید بابایی، به سمت حکیمیه،منطقه تلو به طرف لشکرک برگزار می‌شود.

*تازه ترین خبر از برگزارکنندگان جشن حاکیست که این جشن به دلیل بارش برف و برودت هوا کنسل شد.