چهارشنبه 16 اسفند 1391-23:41

دفتر مجمع نمایندگان افتتاح شد/این دفتر کارکرد شهرستانی ندارد

گزارش+عکس های مازندنومه از مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان مازندران در ساری


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان مازندران،باحضور تعدادی از نمایندگان و برخی از مسئولان استانی،عصر چهارشنبه در سالن مجتمع ارشاد مازندران برگزار شد.

قاسم احمدی، سید هادی حسینی، سید رمضان شجاعی کیاسری، حجت‌الاسلام محمد ناصری و حسین نیازآذری نمایندگان حاضر در مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان مازندران بودند.

استاندار مازندران به همراه معاون برنامه‌ریزی خود و تعداد زیادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و دو امام جمعه در این برنامه حضور داشتند.

در این مراسم ایرج نیازآذری،رئیس خانه مطبوعات مازندران به عنوان مسئول دفتر مجمع نمایندگان مازندران معرفی شد.او در چند روز اخیر به عنوان مشاور رسانه ای رییس دانشگاه مازندران نیز برگزیده شده بود.

 طاهایی درباره این انتخاب گفت:‌ ایرج نیازآذری انتخاب مناسبی است و او از اهالی قلم و دوستدار همدلی و هم‌افزایی است.

*حسین نیازآذری؛نماینده بابل و رییس مجمع نمایندگان مازندران:مازندران مورد توجه است

-امروز با بحث کمبود آب زراعی و آب آشامیدنی در مازندران مواجه هستیم و این مسئله زیبنده مردم مازندران نیست.

-همه باید تلاش کنیم سهم زیرساخت‌ها در اعتبار مازندران مشخص شود، فرسودگی خطوط لوله شبکه و انرژی هم یک معضل است، فرسایشی شدن طول عمر پروژه‌ها از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

- برخی پروژه‌ها از سال‌های بسیار قبل شروع شده و هنوز به سرانجام نرسیده است.

- مازندران مورد توجه است و این توجه به مازندران باید مدیریت شود.

- از آنجائی که حجم اصلی فرصت نمایندگان صرف حضور پارلمان و پیگیری مشکلات و مطالبات حوزه انتخابیه شهرستانی می شود،سازمان استانی مجمع می تواند با هدایت نمایندگان و بهره گیری از توان فکری و مشاوره ای نخبگان براساس اهداف ، برنامه ها و ساختاری که در ادامه پیشنهاد می شود مهمترین مسائل استان مازندران را مسئله یابی ، طراحی و از طریق مراجع قانونی و اجرایی پیگیری نماید.

-مجمع نمایندگان مازندران در کنار پیگیری مطالبات محلی می تواند الگویی از همگرایی ، کلان نگری و وحدت استانی را به نمایش بگذارد و از ظرفیت های ملی برای توسعه پایدار زادبوم نهایت استفاده را بکند.

*سلام بر مردم مازندران

پس از صحبت‌های دبیر مجمع نمایندگان مازندران، هادی حسینی-نماینده قائم شهر و سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران- پیام علی لاریجانی به این نشست را قرائت کرد.

در این پیام آمده:"سلام بر مردم مازندران، افتتاح دفتر مجمع نمایندگان مازندران، اقدام مبارک و شایسته‌ای است که می‌تواند زمینه تعامل بیشتر نمایندگان و مردم را فراهم سازد.

 نمایندگان مجلس علاوه بر ایفای نقش خدمتی، همواره همت و تلاش خود را به رفع مشکلات مردم، معطوف ساختند، به این دلیل که عزت خویش را مرهون رای اعتماد مردم می‌دانند.

 از خداوند برای همه خدمتگزاران جمهوری اسلامی، آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

*حجت الاسلام قاسمی،خطیب موقت نماز جمعه ساری:نمایندگان نسبت به مقدسات حساس باشند

-مردم این استان از نمایندگان خود در مجلس، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری می‌خواهند و اگر حادثه‌ای در مجلس اتفاق افتاد نمایندگان مازندران باید جزء نخستین نمایندگانی باشند که تبعیت از ولی فقیه زمان را در عمل نشان می‌‌دهند.

- درباره گمانه‌زنی‌ها در مجلس برای تعطیل نبودن ایام شهادت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه(س)، باید گفت:این ایام برای مردم ما مقدس است و مردم این انتظار را دارند که نمایندگان نسبت به مقدسات حساس باشند و اگر است مسئله‌ای تصویب شود، مراقبت کنند که به مقدسات آسیب نرسد.

- حق مردم ما بیشتر از اینهاست و مردم نشان دادند از همه مسئولان نظام جلوتر هستند.

- حضور مردم ساری در راهپیمایی 22 بهمن امسال، 35 درصد بیشتر از سال‌های گذشته بود.

*سیدعلی اکبرطاهایی،استاندار مازندران:هزینه زباله‌سوز 5/2 برابر شد

-مجمع نمایندگان مازندران کمک کرده،بودجه پروژه زباله سوز ساری و نوشهر را مشخص کنند که در کجای بودجه سال 92 قرار دارد.زمانی که این پروژه‌ها را تعریف کردیم دلار هزار تومان بود و امروز به سه هزار تومان رسیده و هزینه پروژه‌های زباله‌سوز هم 5/2 برابر شده است.

*اهداف و برنامه های دفتر مجمع نمایندگان مازندران

اهداف:1- همگرایی و انسجام نمایندگان استان مازندران 2- پیگیری مسائل کلان استانی 3- ارتباط هدفمند و تعامل دوسویه با نهادها ، سازمان ها ، نخبگان و گروه های مرجع 4- انجام رسالت نظارتی اعضای مجمع نمایندگان 5- مشاوره با اصحاب فکر و اندیشه جهت اجرای رسالت قانون گذاری 6- مسئله یابی مشکلات استان ، اولویت بندی آنها و پیگیری از طریق قانون گذاری ، تصویب طرح های کلان ملی و تلاش وافر برای جذب اعتبار 7- استفاده از توان و فکرنیروهای دلسوز استان خارج از سلائق سیاسی

برنامه ها : 1-دریافت نظرات و پیشنهادهای اشخاص حقوقی و حقیقی پیرامون وظایف مجلس و توسعه استان طی سازوکاری مدون و علمی 2- تجزیه و تحلیل آخرین تحولات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی استان مازندران 3- انجام مطالعات و پژوهش های مرتبط با توسعه استان طی سازوکاری مدون با کمک مراکز علمی و تحقیقاتی 4- ارتباط سازمان یافته ، تعامل دوسویه و برنامه ریزی شده یا دستگاه های اجرایی ، مراجع و نهادهای ذیصلاح ملی و استانی 5- تشکیل کارگروه ها ی موضوعی متناظر با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در سطح استانی.6- برگزاری همایش ، تالارگفت و گو و هم اندیشی با نخبگان و گروه های مرجع 7- اطلاع رسانی اقدامات مجمع نمایدگان از طریق رسانه های گروهی 8-دریافت گزارش های مردمی ، اشخاص حقیقی و حقوقی جهت اعمال وظایف نظارتی پارلمان 9-فراهم کردن فضای مناسب برای حضوراعضای مجمع در مرکز استان 10- فراهم نمودن زمینه بازدید مجمع نمایندگان از طرح ها ، برنامه ها و ... 11- اعلام مواضع و صدور بیانیه در مناسبت های مختلف سیاسی و اجتماعی 12-شناسایی و ساماندهی اطلاعات نخبگان مازندرانی در عرصه های مختلف.

مخاطبان : مسوولان دستگاه های اجرایی ، فضلا و روحانیون ،محققان و دانشگاهیان ، گروه های مرجع سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ، تشکل های مردم نهاد ، اقشار و مجامع صنفی ، مراکز تولیدی و تجاری و صنعتی ، رسانه های گروهی و.....

تبصره ویژه : دفتر استانی مجمع کارکرد شهرستانی نداشته و از پذیرش مراجعان عمومی دفاتر نمایندگان معذور بوده و ترجیحا به مسائل کلان استانی اهتمام خواهد داشت.