يکشنبه 20 اسفند 1391-23:22

یک جمعه ی مثبت

هنرمندانی که زباله جمع کردند/پاکسازی کردن ساحل و شهرم افتخاریست برای من ولی‌ کثیف کردنش،خیانتی ست به خاکم.می‌دانیم که چه زمانی‌ طول می‌کشد تا شیشه و پلاستیک جزو خاک شود،شیشه ۱۲۰۰ سال و پلاستیک ۸۰۰ سال؛پس باید کوشید و فرهنگسازی کرد تا خاکی به پاکی‌ آسمان و ساحلی به پاکی‌ دریا داشته باشیم.


مازندنومه:محمدرضا جعفری(سارو)-هنرمند ساروی-سال هاست در آلمان زندگی می کند.او آهنگ ساز است و تاکنون آلبوم های متعددی را در حوزه موسیقی مازندرانی انتشار داده است.

در آستانه سال نو سارو که برای چند هفته ای است به ایران آمده،به اتفاق تعدادی از دوستانش به پاکسازی بخشی از دریای فرح آباد از زباله اقدام کردند.عکس ها و متن زیر را او برای ما ارسال کرده است:

« دوستان،آهای مردم،آقای دهیار،بخشدار،شهردار،استاندار،آقای رییس جمهوری،اینجا سرزمین من است،من و دوستانم کوشیدیم امروز 18 اسفندماه گوشه یی از ساحل سرزمین مادری مان را نظافت کنیم.

امروز روز پر افتخاری برای من و یاران من بود تا بتوانیم یک جمعهٔ مثبت را پشت سر بگذاریم.انگشتانی که با آن برای نواختن ساز و یا ساختن موسیقی‌ استفاده می شود را برای جمع کردن آشغال‌های یک سری از خدا بی خبر به کار بردم.

پاکسازی کردن ساحل و شهرم افتخاریست برای من ولی‌ کثیف کردنش،خیانتی ست به خاکم.می‌دانیم که چه زمانی‌ طول می‌کشد تا شیشه و پلاستیک جزو خاک شود،شیشه ۱۲۰۰ سال و پلاستیک ۸۰۰ سال؛پس باید کوشید و فرهنگسازی کرد تا خاکی به پاکی‌ آسمان و ساحلی به پاکی‌ دریا داشته باشیم.»