سه شنبه 22 اسفند 1391-11:53

آقایان،قالی نخواستیم،همین حصیر پوسیده را از ما نگیرید

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت:در انتخابات تمامی سلایق موجود در درون  نظام به صحنه بیایند/ ميراث دولتی که داعیه مدیریت جهانی داشت چنین است که تنها در طی 2 سال گذشته نرخ دلار در آن از حدود 1050 تومان به نزدیک به 4000 تومان رسیده است/آیا ما همان ملتی نیستیم که وعده آوردن نفت بر سر سفرهای مان را  شنیده ایم اما امروز عیدانه بگیر دولت شده ایم؟


مازندنومه،محمد دامادی،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی: اين جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره نمایندگان فقید شهرستان ساری و میاندرود شهید قاسمی،عزت الله دامادی و سلیم بهرامی ،  بر خود واجب می دانم که از تک تک موکلينم به سبب چنين اعتمادي سپاسگزاري کنم و همچنان به يادشان بياورم که :«راه ما از يکديگر جدا نيست» و به همين سبب سعي در ايفاي نقش موثري در حصول مطالبات شان داشته و خواهم داشت.

 
این روزها نگاه افکار عمومی در کشور  و منطقه  معطوف به انتخاباتی ست که تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد؛انتخاباتی که به معنای واقعی کلمه سرنوشت ساز است چرا که چه از نقطه نظر داخلی و چه از نظر سیاست های  خارجی،برگزاری یک انتخابات پرشور که در آن جمعیت های فعال مشتاق خودجوش مشارکت کنند، توان روحی و وزن سیاسی کشور را خصوصا در این مقطع از حیات نظام افزایش خواهد داد.


واضح است که این مهم بی شک زمانی تحقق پیدا مي كندکه تمامی سلایق موجود در درون  نظام که به  آرمان های انقلاب و خون شهدای آن وفادارند به صحنه بیایند . این مهم زمانی رخ می دهد که موانع حضور حداکثری  را از پیش پای همه دلسوزان نظام برداریم.


در آن صورت برآیند صندوق ها دولتی خواهد شد که با پشتوانه محبوبیت حقیقی اش بتواند اوضاع آشفته اقتصادی و شرایط پیچیده سیاسی را تا حد بسیار زیادی سامان بخشد و از اتلاف سرمایه های ملتی که با ایثار و فداکاری،این نظام سربلند را از گردنه های دفاع مقدس ،تحریم ها،آشوب ها و دسیسه ها عبور داده ،جلوگیری کند.

آنچه مهم است حفظ نظام است. و به قول بهشتی مظلوم ممکن نخواهد شد مگر به دو طریق :نخست خون دادن که داده ایم  و دیگری خون دل خوردن که داریم می خوریم؛چرا كه دولتي كه در سال 84 کشور را با تورم 5/10 درصدی و انتقادات فراوان تحویل گرفته است ،امروز در آستانه پایان 8 سال از فعالیت خود ،کشوری ساخته که تورم در آن به استناد همان آمارهایی که  شاخصه هایش مورد تایید دولت است نزدیک به 30% گزارش می شود و گرايش به سمت توليد در آن كم رمق است .


 البته نمی توان منکر خدمات دولت در برخی حوزه ها شد.ميراث دولتی که داعیه مدیریت جهانی داشت چنین است که تنها در طی 2 سال گذشته نرخ دلار در آن از حدود 1050 تومان به نزدیک به 4000 تومان رسیده است. بدیهی ست که  در یک چنین وضعیت آشفته ای از نقطه نظر اقتصادی که تنش های تورمی در آن قابل کنترل نیست ، امکان ثبات در سایر حوزه ها نيز بسیار پایین است.


تورم امروز بر اساس اسناد تاریخی در طي چند دهه گذشته بی سابقه بوده است.با این حال امروز در این کشور عده معدودی هستند که باورشان بر این است که مقصر مشکلات فعلی یا دولت است و یا مجلس؛چرا که  در مقابل چشم  کارگری که نه کار ثابت دارد  نه حقوق ثابت و نه معیشت حداقلی،فرقی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

بنابر این آنچنان که رهبری فرمودند اوضاع امروز هوشیاری ویژه ای را طلب می کند. این تذکر، امروز  و خصوصا در آستانه انتخابات حساس پیش رو کاملا بجاست . چرا که بحران اقتصادی این روزها ،که به راحتی حتی تا آجیل شب عید نیز راه پیدا کرده است، در صورتی که  تمهیدی همه جانبه را بخود نبیند،ممکن است در انتخابات آینده کشور را از تنگناهای فعلی به تنگناهای سخت تری بیندازد، زیرا شرایطی نظیر این ،بازار وعده های پوچ و عوام فریبانه اقتصادی را مساعدتر می کند و فرصتی کاذب به یک عده می دهد تا فرصت های کشور را به راحتی از بین ببرند.

آیا ما همان ملتی نیستیم که وعده آوردن نفت بر سر سفرهای مان را  شنیده ایم اما امروز عیدانه بگیر دولت شده ایم؟


اتخاذ تصمیمات عجولانه با چشمان بسته و تصمیمات کارشناسی نشده آن هم به صورت یکشبه، فقدان فعالیت احزاب واقعی و نه موسمی،نادیده گرفتن انتقادات و هشدار متخصصین  همچون  نامه هایی که اقتصاد دانان مستقل از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم چندین بار به مسئولان آن نوشته اند و مواردی نظیر آن همین شده که امروز دولت از ارائه یک بودجه سالانه در موعد مقرر عاجزمی شود.حق هم دارد.


 دولتی که استقلال بانک مرکزی را گرفته و سازمان برنامه و بودجه را در میان سکوت و به به و چه چه  یک عده منحل کرده  باید هم که امروز از ارائه بودجه، تحلیل اوضاع اقتصادی کشور و تبعات سیاست های مالی خود  عاجز باشد.


حرف ما این است که آقایان،ما قالی نخواستیم،همین حصیر پوسیده را از زیر پای ما بیرون نکشید.

عروس وطن ،خاک میهن سلام             نگار من ای سبز دامن سلام
تو مازندرانی و یل پروری                     وطن را سراسر ،تو تاج سری
وطن گرید از جنگل پیر تو                   رقم خورده این گونه تقدیر تو
چه آمد سر جنگل سبز و پاک             نهالان چرا بر زمین اند و خاک؟
ددان بر طبیعت جفا کرده اند             تو را دست دشمن رها کرده اند
دگر آهویی در تو آسوده نیست           مگر جرم سرسبزی خاک چیست؟
تو مازندرانی و مردم مدار               بمان خرم ای خاک دشمن شکار


درخصوص استان مازندران، ارائه ی آمار در چند دقیقه مشکلی را حل نمی کند اما بنده سعی می کنم صرفا برای ثبت در تاریخ این کشور بگویم:
سال ها درباره ماجرای برنج در این صحن ،نطق های فراوانی انجام شده اما فایده ای نداشته است.امروز بنده می خواهم فقط یک نکته بگویم و البته نکات جزئی تر در نطق آتی گفته خواهد شد.


در خصوص قاچاق قانونی برنج،واردات بی رویه آن،زه کشی 150 هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران، مشکلات کهنه و تکراری همچنان پابرجاست.آن چنان که نشان می دهد در میدان عمل ،صحنه از حضور مسئولان دغدغه دار خالی ست.

شهرستان ساری ، میاندرود تازه تاسیسش با مشکل عدم حضور نهادهای رسمی و اداری روبروست.پتانسیل گردشگری دودانگه و چهار دانگه اش مغفول مانده و از راهسازی مناسب بی بهره است.

روستاهای با اصلتش همچون اسرم ،جام خانه و داراب کلا به دلیل استقرار در محدوده ساخت مسکن مهر با مشکل جدی تردد مواجه اند.


 فرح آباد و آکندش از محرومیت های گسترده رنج می برند. محلات راهبند سنگتراشان،کوی دخانیات و امازاده عباسش از زیر ساخت های مناسب شهری بی بهره اند.

*مازندنومه:نطق میان دستور نماینده ساری در مجلس که ساعت 10:30 روز سه شنبه ایراد شد و به شکل یادداشت تنظیم شد.دامادی به عنوان نخستین ناطق جلسه علنی امروز به ایراد سخن پرداخت که در انتها برخی نمایندگان با فریاد احسنت،احسنت از نطق میان دستور او استقبال کردند.