جمعه 25 اسفند 1391-14:46

هاشمی:مازندران استان-شهر است

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت:مازندران یک استان-شهر است،با استان-شهر شدن می توانیم سهم بری لازم را از اعتبارات کلان شهرها داشته باشیم/- عملکرد شهرداری ها هر چقدر در کمیسیون ماده صد بیشتر باشد،نمره منفی بیشتری می گیرند/ یک ریال از اعتبارات کلان شهرها استفاده نمی کنیم.


مازندنومه:ششمین همایش شهرداران استان مازندران به میزبانی شهرداری ساری در محل سالن همایش های هتل سالاردره ساری برگزار شد.

در این همایش آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران،طاهایی استاندار،هاشمی معاون عمرانی استانداری ، واحدی فرماندار ساری و اعضای شورای اسلامی شهر ساری و شهرداران استان مازندران حضور داشتند.

استاندار مازندران در این همایش گفت:متاسفانه شهرداران و شوراهاي شهر در انجام برخي اعمال در شهر از مقررات عدول مي كنند كه نتيجه آن نابساماني در ساخت و سازها خواهد شد.

وي افزود:متاسفانه در برخي شهرهاي استان عليرغم تذكرات متوالي، حواشي شهرها بسيار زشت و ناهمگون شده كه شهرداران در اين زمينه شديدا مقصر هستند.

طاهایی گفت: فقط 15 درصد اعتبارات عمراني مازندران در سالجاري محقق شده است.

همکار ما محمد تیموری-سردبیر هفته نامه های کایر و زرخیز-گزیده ای از اظهارت عیسی هاشمی-معاون عمرانی استاندار مازندران- را که در این مراسم بیان شد،برای ما ارسال کرده است.

*

- این همایش هر 2ماه یک بار برگزار می شود و طی آن ضمن بررسی فعالیت ها و عملکرد شهرداری های استان ،از نظرات صاحب نظران و مسئولان استانی نیز بهره مند خواهیم شد .

- برای توسعه شهرها و رفع مشکلات مالی شهرداری ها باید به فکر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها باشیم.

- هزینه جرائم را باید آن قدر بالا ببریم که کسی جرات نکند تخلف کند.

- عملکرد شهرداری ها هر چقدر در کمیسیون ماده صد بیشتر باشد،نمره منفی بیشتری می گیرند.

- مازندران یک استان-شهر است،با استان،شهر شدن می توانیم سهم بری لازم را از اعتبارات کلان شهرها داشته باشیم.

- ما یک ریال از اعتبارات کلان شهرها استفاده نمی کنیم.کل بودجه 57 شهر استان مازندران 350 میلیارد تومان است  در حالی که اعتبارات کلان شهرها حداقل ده هزار میلیارد تومان است.

- هیچ شهرداری حق ندارد بدون رعایت نظر نظام مهندسی، پروانه پایان کار برای ساختمان سازی صادر کند.

- شهرداران تفکیک زباله را از مبدا جدی بگیرند.سازمان پسماند شهرداری ساری در این زمینه می تواند الگوی خوبی برای سایر شهرداری های استان باشد.در ساری با اجرای طرح تفکیک زباله 20 تن از حجم زباله ها کم شده است.

- سه سال پیش مصوبه داشتیم که شهرداران ورودی و خروجی شهرها را زیبا کنند که متاسفانه اقدامات شایسته ای هنوز انجام نشده است.

- باید از آقای عبوری به عنوان شهردار ساری تجلیل ویژه کنم چرا که در مدتی کوتاه دست به کارهای بزرگی زد . دفن زباله زخم کهنه این شهر بود که با همت استاندار محترم و شهردار به زودی این زخم التیام خواهد یافت.

- واقعا از مهندس حجازی هم تشکر می کنم که اقدامات خوبی را برای توسعه و عمران شهر ساری انجام داد.