شنبه 26 اسفند 1391-19:23

تبعیض آشکار دولت؛جاده مرفهان ، جاده محرومان!

 وقتی خبر افتتاح آزادراه تهران-شمال و امکانات و خدمات جاده ای این مسیر را شنیدیم،دچار بهت شده ایم، چرا که این جاده بیشتر برای مرفهان مرکز نشین احداث شده تا سفر آنها را برای تفریح و ویلانشینی به کمترین زمان ممکن یعنی دو ساعت برساند و با اتومبیل های آن چنانی و وضعیت اسف بار فرهنگی،در این بزرگراه جولان بدهند و به ریش فقرا بخندند!


مازندنومه؛یادداشت مهمان،داود عزتی،فعال رسانه ای:خبر افتتاح فاز چهارم جاده تهران شمال به همان اندازه که باعث رضایت پایتخت نشینان شده است،موجب نگرانی و تعجب مردم مظلوم مرکز و جنوب مازندران به ویژه شهرستان های سوادکوه و قائم شهر شده، چرا که در این خبر به وضوح تبعیض و بی عدالتی با گوشت و پوست قابل درک است.

 سالیان متمادی است که مردم مازندران در آرزوی تعریض و چهار بانده شدن جاده سوادکوه هستند تا از رهگذار آن برای رفت و آمد ایمن و آسوده از گزند حوادث جاده ای مصون بمانند، اما دریغ از توجه و عنایت مسئولان!

حتی کشته ها و زخمی های بی شمار این مسیر مهم و استراتژیک نتوانسته وجدان خفته برخی از دولتمردان و مسئولان را بیدار سازد، چرا که متاسفانه نه خودشان و نه خانواده شان هیچگاه دچار سانحه یا تصادف نشده اند و یا اینکه در ترافیک کشنده و ملال آور این مسیر قرار نگرفته اند.

 حقیقت آن است که وقتی خبر افتتاح آزادراه تهران-شمال و امکانات و خدمات جاده ای این مسیر را شنیدیم، دچار بهت و تعجب شده ایم، چرا که جاده موصوف بیشتر برای مرفهان مرکز نشین احداث شده است تا سفر آنها را برای تفریح و ویلانشینی به کمترین زمان ممکن یعنی دو ساعت برساند و با اتومبیل های آن چنانی و وضعیت اسف بار فرهنگی در این بزرگراه جولان بدهند و به ریش فقرا بخندند!

این در حالی است که جاده سوادکوه متعلق به مظلوم ترین و نیازمند ترین مردم خطه مازندران است تا بتوانند به امور کار و معیشتی خود برسند،حتی ضرورت تعریض آن بیشتر و مهم تر از بزرگراه تهران شمال بوده است .

مدتهاست پیمانکاران جاده سوادکوه فعالیت خود را به دلیل کمبود نقدینگی و فقدان اعتبار رها کرده اند ، حال چگونه اعتبار عظیم هزاران میلیارد تومانی بزرگراه تهران شمال به سادگی تامین و تخصیص می یابد جای تعجب و شگفتی است؟

 البته مردم این تبعیض ها و بی خیالی مسئولان را هرگز به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهند گذاشت،بلکه مسئولیت آن را متوجه سوء مدیریت وزارت راه وشهرسازی و لابی قدرتمند سرمایه سالاری و مرفهان بی درد می دانند.


و سخنی با مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان استان مازندران که سکوت در برابر این تبعیض و بی حرمتی به مردم مظلوم مازندران، شایسته نیست و باید با پیگیری و بررسی این اهمال و کوتاهی وزارت راه وشهرسازی با عوامل آن برخورد قانونی و مناسب شود.

*مطلب مرتبط مازندنومه:

هزار راه نرفته! http://www.mazandnume.com/?PNID=V14351