چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392-21:33

تئاتر،اردی بهشتی شد

 گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از ششمین جشن اردیبهشت تئاتر مازندران


مازندنومه،سیده نصیبه دوستدار:ششمین جشن اردیبهشت تئاتر مازندران روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی-هنری فجر شهرستان گلوگاه برگزار شد.

در این همایش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،فرماندار گلوگاه و محمدرضا خاکی و فرهاد آئیش از فعالان و استادان تئاتر کشور هم حضور داشتند.

*باید به جوانان ایده داد

*حجت الاسلام ابراهیمی- مدیرکل ارشاداسلامی مازندران- در این مراسم گفت:اگر جامعه ی ما بخواهد به ایستگاه واقعی برسد،صدور انقلاب داشته باشد،در مقابل چالش ها مقابله کند، بسیاری از بداخلاقی ها را پاسخ بگوید، آمار طلاق را بر هم بزند، سبک زندگی دینی را در جامعه نهادینه کند و فرهنگ غنی دینی را در جامعه باورمندانه بروز و ظهور ببخشد،بدون تعارف باید از هنرمندان تئاتر متعهد مایه بگذارد.

وی با بیان این که مرگ بر آمریکای ما آن زمانی است که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم، آن وقت کارخانه وسایل زیست محیطی و عمرانی و ایدئولوژی ما توانسته روی پای خودش بایستد،افزود: بحث حماسه از آن جهت است که مهمترین روزنه رسیدن به این اعتبار به فرهنگ برمی گردد و به اسباب هنر و پایه اسباب هنر، بر می گردد به حوزه ی سینما و تئأتر.

ابراهیمی تصریح کرد: باید به جوانان ایده داد و از آنها ایده گرفت، به سبک گذشته نمی توان آیین و باورهای مان را به جوانان منتقل کنیم.

*حاشیه ها

-نمایشگاه عکس و پوستر با محوریت تئأتر با ارائه پنجاه اثر در محوطه خروجی اداره ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه برپا شده بود.

-یکی از خانم های گلوگاهی برای مهمانان آش محلی چهار فصل تهیه کرد که به همراه شربت بهار نارنج و شیرینی سنتی بین حاضران توزیع شد.

-در ورودی چند دختر خانم با پوشش محلی به مدعوین خوشامد می گفتند.

-در نقطه ای دیگر از جشن، نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب تئأتر با ارائه 500 جلد کتاب برپا شده بود.

- پس از سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی- مدیر کل اداره ارشاد اسلامی- مجری برنامه ارتقای سطح علمی و گرفتن مدرک دکترای این مسئول را اعلام کرد.

 -لابه لای مراسم کلیپ نمایش های ماندگار مرحوم سعدی افشار پخش شد و برای یادمان آن مرحوم ، گروه سیدکاظم حسینی و محمدجونیان به اجرای سیاه بازی پرداختند.

- دکترمحمدرضا خاکی- استاددانشگاه- و سمیع الله مظفری- فرماندارگلوگاه- نیز دراین مراسم سخنرانی کردند.

در بخشی از جشن از دو زن و شوهر هنرمند: مهدی خادمی و مریم آقا‌جانی زوج تئاتری فعال از ساری و رضا امیر‌صالحی و سحر مشرفی زوج تئاتری از شهرستان آمل قدردانی شد.

-در پایان مراسم از هنرمندان تئأتر استان تجلیل شد که در این بین مائده طهماسبی –همسرفرهاد آئیش-گفت:خوب است بستر را برای ورود بانوان به تئاتر فراهم کنید.

وی تاکید کرد:این گونه مراسم باید به دور از سخنرانی های مسئولان و سیستماتیک شدن کارها و ایجاد فرصتی برای گفتمان هنرمندان و بررسی مشکلات باشد.