شنبه 4 خرداد 1392-22:47

من به «کدام» ليست انتخاباتي راي مي‌دهم؟!

بازتاب های یک جشن/با توجه به نص صريح قانون مبني بر عدم استفاده از امكانات و منابع عمومي و دولتي و همينطور عدم فرا رسيدن موعد قانوني هرگونه تبليغات رسمي به نظر مي‌رسد تبلیغات صورت گرفته در مراسم شهردرای،جنبه تخلف و تخطي از قانون داشته است.


مازندنومه:در پی برگزاری جشن جمعه شب گذشته شهرداری ساری که شائبه هایی را در زمینه تبلیغات انتخابات شوراها و تبلیغ لیست خاصی،ایجاد کرد،نامه ای با امضای جمعي از كانديداهاي شوراي شهر مرکز استان،برای ما ارسال شده که در متن آن آمده:

رئيس محترم هيات نظارت بر انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهرستان ساري

 با سلام؛

 احتراما برابر با مستندات پيوست،در مراسمي كه شهرداري ساري در روز جمعه مورخ 3/3/1392 با عنوان «بزرگترين جشن تاريخ ساري به مناسبت ميلاد امام علي (ع) و سالگرد آزادسازي خرمشهر» در ورزشگاه متقي برگزار نمود، متاسفانه عده‌اي از كانديداها از حسن اعتبار و جايگاه قانوني و بي طرفانه شهرداري سوء استفاده كرده و بنري تحت عنوان «من به ليست انتخاباتي راي مي‌دهم» را در پشت سر مجري و محل برگزاري جشن تعبيه كردند كه شائبه القاي رأي از سوي شهردار محترم به ليست خاصي را دارد .

با توجه به نص صريح قانون مبني بر عدم استفاده از امكانات و منابع عمومي و دولتي و همينطور عدم فرا رسيدن موعد قانوني هرگونه تبليغات رسمي به نظر مي‌رسد جنبه تخلف و تخطي از قانون داشته و نيازمند بررسي كارشناسان آن مقام محترم نسبت به تخلف تاثيرگذار مذكور مي‌باشد.

 ضمنا در بالاترين بخش فضاي ورزشي استاديوم بنري با متن شعار تبليغاتي «تمشك» كه مخفف تيم مشاوران شهر كهن به همراه وي‍ژه‌نامه‌هاي برخي از كانديداي همسو با شهردار كاملا پيدا بوده است.

 خواهشمند است به منظور جلوگيري از تكرار اين اتفاقات تلخ و جانبدارانه، دستور فرماييد در راستاي صيانت از حقوق رأي دهندگان و تأمين فضاي برابر و عادلانه براي ساير كانديداها در برگزاري انتخابات رقابتي، بررسي هر چه سريع تر انجام پذيرد.

جمعي از كانديداهاي چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر ساري چهارم خرداد 1392

رونوشت:

 - جناب آقاي مهندس عليپور رئيس محترم هيات نظارت بر انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا استان مازندران جهت استحضار و اقدام مقتضي

- جناب آقاي واحدي فرماندار محترم و رئيس هيات اجرايي حوزه انتخابيه شهرستان ساري جهت استحضار و اقدام لازم

 - خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي گروهي استان جهت اطلاع