چهارشنبه 22 خرداد 1392-15:9

گزارش نگران کننده‌ای از انتخابات نداشتیم-ابراهیمی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت:ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی آن قدر مستحکم و خدشه ناپذیر است که به هیچ وجه امکان کوچکترین دخالت و ذر ‌ای اثرگذاری در مراحل و فرآیندهای آن، مقدور نیست/در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم/به برخی از نامزدها تذکر دادیم/در ساری و در یکی از شهرهای غرب استان، به هم ریختگی تبلیغاتی داشتیم/سعی داریم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از دوره‌های قبل اعلام کنیم+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حضور مردم در بیش از 30 انتخابات ناشی از مردم‌سالاری نظام است.

 وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات، نشان دهنده اراده مردم و جایگاه و مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند و این بسیار مهم است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه انتخابات، محل تجلی اقتدار جمهوری اسلامی و برگزاری آن همواره خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه به جریان می‌اندازد، ادامه داد: انتخابات، افق روشن را ترسیم می کند و مسیرهای درخشان پیش‌روی ملت قرار می‌دهد و کارکردهای بسیاری در کشور دارد.

 وی با بیان اینکه انتخابات با خود، سرزندگی، شور، امید، نشاط و انرژی مضاعف به همراه دارد، گفت:‌ انتخابات موجب افزایش انسجام و وفاق در جامعه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه رشد و توسعه همه جانبه کشور در سال‌های اخیر به ویژه از طرف دولت خدمتگزار، توانسته چهره جمهوری اسلامی را به عنوان کشور قدرتمند، توسعه یافته و صاحب سبک و برنامه در جهان معرفی کند، ادامه داد: امروز هم نظام سلطه، حقیقت حضور گسترده مردم در صحنه‌های بزرگ را مشاهده می‌کند، دشمن رنگ باخته و مضطرب و نگران است و تمام توان خود را برای از رونق انداختن و سرد کردن تنور انتخابات به کار می‌گیرد.

 وی متذکر شد: نظام سلطه از تمامی اهرم‌های خود با صرف هزینه‌های گزاف، در جهت تسلط بر فضای روانی انتخابات، استفاده می‌کند اما ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی آن قدر مستحکم و خدشه ناپذیر است که به هیچ وجه امکان کوچکترین دخالت و ذر ‌ای اثرگذاری در مراحل و فرآیندهای آن، مقدور نیست.

 ابراهیمی با بیان اینکه انتخابات همواره در نهایت سلامت و امانت داری کامل برگزار شده است، گفت: شاهد این ادعا هم، انتخاب روسای جمهور از طیف‌های مختلف است.

 وی با بیان اینکه از همه نامزدها و هواداران آنها، مجریان و ناظران انتخابات تشکر می‌کنم که تاکنون التزام به قانون را در دستور کار قرار دادند، افزود: به پایان زمان قانونی تبلیغات انتخابات که هشت صبح فردا است، نزدیک می‌شویم و با پذیرش و پایبندی به این اصل مهم جمهوری اسلامی که عرصه انتخابات، عرصه برد و باخت نیست و پیروز واقعی آن مردم هستند، تقاضا داریم اخلاق انتخابات را در سرلوحه کار قرار دهند و با در نظر داشتن مصالح عمومی و منافع ملی، عرصه را بر دشمن تنگ کنند.

این مسئول با بیان این که ما مجری انتخابات و البته بی‌طرف هستیم، اظهار داشت: گزارش نگران کننده‌ای از انتخابات نداشتیم و نامزدها و طرفداران آنها، تا پایان انتخابات در فضای منطقی و عقلانی، کار خود را دنبال کنند.

 وی با اشاره به اینکه نامزدها از دادن وعده که به اطمینان عمومی مردم خدشه وارد می‌کند و همچنین از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای اجتناب کنند، گفت: بعضی وعده‌ها به گونه‌ای غیر واقع‌بینانه و خارج از اختیارات شوراها است، مگر اختیارات یک عضو شورا چقدر است که بخواهد اینگونه وعده دهد؟

ابراهیمی با بیان اینکه ملاک و معیار ما قانون است، گفت: در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار و امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدات می‌دانیم، ادامه داد: سلامت انتخابات، منوط به رعایت قانون و مانتداری مجریان است و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا این شرایط ایجاد شود.

وی با تاکید بر فعالیت کمیته جرائم انتخاباتی، گفت: مطمئن باشید چه گزارش‌های مردمی و چه گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی، از طریق این کمیته پیگیری می‌شود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه به برخی از گزارش‌ها رسیدگی کردیم، اظهار داشت: به برخی از نامزدها تذکر دادیم و همه را دعوت به رعایت قانون کردیم.

وی با بیان اینکه برخی نامزدها در انتخابات شوراها پا را فراتر از قانون گذاشتند، خاطرنشان کرد: از آنهایی که در چارچوب قانون گام برداشتند تشکر می‌کنیم اما برخی هم قانون‌شکنی کردند و تخلفات اینها بررسی می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: در ساری و در یکی از شهرهای غرب استان، به هم ریختگی تبلیغاتی داشتیم که این از اشکالات کار ما بوده است.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افرود: هر نامزد انتخابات از نظر قانونی می‌تواند 2 ستاد در حوزه خود داشته باشد اما برخی تا پنج ستاد داشتند که دستور امحا را به فرمانداران دادیم.

 وی تصریح کرد: مکان‌های نصب پوستر را مشخص کردیم اما باز هم برخی نامزدهای شوراها، پوسترها را در مکان‌های نامتعارف نصب کردند، هشدار دادیم و در جایی هم که نیاز بود، برخورد کردیم اما تعداد نامزدها خیلی زیاد بود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه وابسته به هیچ فرد و جریانی نیستیم، ادامه داد: امروز در این جایگاه، حد و مرز خودم را قانون می دانم و برگزاری انتخابات با حضور گسترده مردم برای ما اهمیت دارد.

وی یادآور شد: هیچ چیز محرمانه‌ای در رابطه با انتخابات، با مردم نداریم.

* هفت هزار و 934 شعبه اخذ رای در مازندران پیش‌بینی شده است

 وی با اشاره به اینکه از این تعداد، سه هزار و 784 شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: 2هزار و 457 شعبه اخذ رای روستایی و 1327 شعبه اخذ رای شهری در انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سه هزار و 691 شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای شهری و روستایی در نظر گرفته‌ایم، گفت: از این تعداد، 2هزار و 371 شعبه اخذ رای روستایی و 1320 شعبه اخذ رای شهری است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، ادامه داد: 459 شعبه اخذ رای در نظر گرفته‌ایم که 307 شعبه اخذ رای روستایی و 152 شعبه اخذ رای شهری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد:‌ برای برگزاری این سه انتخابات در مازندران، نیازمند 75 هزار و 946 نیرو هستیم.

وی گفت: از این تعداد نیروی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات، 491 نفر در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، 1540 نفر اعضای هیئت‌های اجرایی، 26هزار و 390 نفر اعضای شعب اخذ رای، چهار هزار و 145 نفر اعضای شورای نظارت، 11 هزار و 585 نفر اعضای شورای نظارت شورای نگهبان، 15 هزار و 585 نفر نیروی برقراری امنیت انتخابات، سه هزار و 770 نفر به عنوان نمانده فرماندار، 380 نفر بازرس وزارت کشور و 12 هزار و 60 نفر هم به عنوان راننده هستند.

ابراهیمی گفت: 17 هزار و 529 نفر در انتخابات شورای شهر و روستا در مازندران ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه 95 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا، احراز صلاحیت شدند، افزود: تا یک ساعت قبل هم احراز صلاحیت یکی از داوطلبان شهرستان چالوس به دستم رسید.

ابراهیمی واجدان شرایط حضور در انتخابات در مازندران را 2میلیون و 68هزار و 843 نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد، 56 هزار و 452 نفر رای اولی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: سعی داریم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از دوره‌های قبل اعلام کنیم.