چهارشنبه 5 تير 1392-8:23

جنجال بس!

 در میان اعضای شوراهای شهرهای استان،کسانی بودند که نه تنها قادر نبودند اختلاف درونی خود را حل کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شهر جلوگیری کرده، سازمان های تابعه شهرداری را کنترل کرده و یا شهرداری ها را مجاب به خدمت و تعامل با خود کنند، خود نیز با ندانم کاری و گاه تخلف و منفعت طلبی عمر شورایی خود را سپری کردند یا حتی وسط کار برخی دادگاهی شدند!


مازندنومه،رضا شریعتی:اعلام اسامی منتخبان شورای چهارم شهرها توسط فرمانداری ها کافی بود تا در عرض چند ساعت،تمام کشمکش های انتخابات شوراها به پایان برسد و حالا نگاه ها به سوی آینده و کارکرد شورای تازه است.

در شوراهای قبل،علل الخصوص دوره سوم،اتفاقاتی افتاد که مایوس کننده بود. برخی اعضای شورای سوم که در ابتدای ورودشان به شوراها،در شعارهای تبلیغاتی دم ازبرنامه های محله محور و راهبردی می زدند و سعی در برقراری توازن شهری داشتند،خود را وارد فضایی چالشی و فرسایشی کردند و به جای شهرسازی به یقه گیری یا کسب منافع شخصی پرداختند.

این عده با دامن زدن به برخی مسائل به بهانه نمایندگی مردم در پارلمان های شهری،موجب وخیم تر شدن اوضاع شدند.

 در میان اعضای شوراهای شهرهای استان،کسانی بودند که نه تنها قادر نبودند اختلاف درونی خود را حل کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شهر جلوگیری کرده، سازمان های تابعه شهرداری را کنترل کرده و یا شهرداری ها را مجاب به خدمت و تعامل با خود کنند، خود نیز با ندانم کاری و گاه تخلف و منفعت طلبی عمر شورایی خود را سپری کردند یا حتی وسط کار برخی دادگاهی شدند!

  هنجارشکنی های جمعی از شورایی ها بعضی مواقع از پشت درهای بسته شوراهای شهری فراتر رفت و به درگیری در مکان های عمومی کشیده شد و اعضا در میان مردم دست به گریبان شدند.

این نوشتار تذکری است به اعضای جدید شوراها که همواره به یاد داشته باشند شهروندان هیچ تعارفی با آن ها ندارند و خطاها و سستی های آنان را تحمل نخواهند کرد.

 اختلاف درونی اعضای شوراها نباید علنی و به عدم توسعه شهری منجر شود. هر عملی که موجب ایجاد روند فرسایشی در پیشبرد اهداف شهرها و توسعه شهری شود،سریعا با عکس العمل مردم و رسانه ها مواجه خواهد شد.

شایسته است اعضای شورای چهارم شهرها از گذشته درس عبرت بگیرند و به دور از حاشیه ها و جنجال آفرینی ها،به مشکلات شهر و مردم رسیدگی کنند.