سه شنبه 1 مرداد 1392-16:18

زلزله ی یک بانک در کجور/9 سال بعد از زلزله،بانک دعوتنامه فرستاد!

 بانک تجارت 9 سال بعد از زلزله سال 83 کجور برای مردم منطقه دعوت نامه بازپرداخت بدهی فرستاد/بانک خواسته تا بدهکاران،حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ نامه مربوطه ( احضاریه ) جهت تعیین تکلیف، به شعبه مرکزی در نوشهر مراجعه کنند/بعضی از مردم می گویند برای حل مشکل با رییس جمهوری منتخب مکاتبه می کنند+سند


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:شعبه مرکزی بانک تجارت نوشهر در اقدامی تعجب برانگیز،پس از 9 سال، دعوت نامه ای را تحت عنوان " دعوت نامه " جهت پیگیری مطالبات این بانک برای آن دسته از مردم بخش کجور که در زلزله ویرانگر سال 83 تسهیلات دریافت کرده بودند،فرستاده است.


این بانک از این افراد خواسته تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ نامه مربوط، جهت تعیین تکلیف، به شعبه مرکزی بانک تجارت در نوشهر مراجعه کنند.

دریافت این نامه،9 سال بعد از زلزله کجور، برای مردم با شگفتی و اعتراض توام بوده است.آنها معتقدند که مقصر اصلی خود بانک است نه مردم ، چرا که بانک می بایست همان سال 83 دفترچه اقساط را صادر می کرد تا مردم بتوانند کم کم بازپرداخت را انجام دهند نه آنکه پس از 9 سال آن هم در شرایط اقتصادی بسیار بد امروز این نامه برای مردم روستایی صادر شود و آنها را در شوک قرار دهد.

در بخشی از نامه ارسالی بانک تجارت آمده است که در صورت عدم مراجعه به موقع به منظور تعیین تکلیف تسهیلات مربوطه ،مراتب به عنوان مانده بدهی فرد به عنوان مشتری بدحساب به سیستم بانکی و سازمان معرفی کننده اعلام خواهد شد تا در تصمیم گیری های آتی اعم از اخذ تسهیلات و تعهدات و... مدنظر قرار گرفته و متعاقب آن اقدامات قانونی جهت وصول مطالبات بانک صورت خواهد پذیرفت!

گفته می شود بانک تجارت،بابت بازپرداخت بدهی های مردم اعلام کرده که دو میلیون تومان پیش و ماهانه 100 هزار تومان قسط(با در نظر گرفتن سود بانکی)بپردازند.

گفتنی است تعدادی از مردم بخش کجور قصد دارند در صورتی که اگر این موضوع ادامه پیدا کند با دکتر حسن روحانی-رئیس جمهور منتخب- مکاتبه کنند و از او برای حل این مشکل یاری بطلبند.