چهارشنبه 2 مرداد 1392-15:30

ضعف اقتصاد کشور،نظام بانکی است-فرزانه

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت:نظام بانکی شبهه انگیز است و بوی ربا می‌دهد/اقتصاد ما مشکل ساختاری دارد،جامانده از رژیم سابق است و تحولی در آن ایجاد نکردیم و با فرهنگ دینی ما هم سازگار نیست/الکترونیکی شدن دولت، باعث می‌شود دینداری ما هم حفظ شود+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:ولی‌الله فرزانه درهمایش نقش اصناف در تحقق حماسه اقتصادی اظهار داشت:‌ رسانه‌ها همواره بازوان اجرایی ما بودند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با بیان اینکه امروز ضعف اقتصاد کشور، نظام بانکی است، گفت: این نظام بانکی شبهه انگیز است و بوی ربا می‌دهد.

فرزانه با اشاره به اینکه توجه به اصلاح نظام بانکداری کشور، از اقدامات موثر کارگروه تحول اقتصادی است، تصریح کرد:‌ امیدواریم قانون بانکداری اسلامی با بازتعریف جدید و با استفاده از علم روز اقتصاد، به میدان بیاید و بانکداری بر اساس عقود اسلامی، کارساز باشد.

 وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تحقق حماسه اقتصادی، تحقق بانکداری بدون ربا است،یعنی بانک به عنوان امانتدار بتواند بین سپرده‌گذار و سرمایه‌گذار به گونه‌ای عمل کند که 2 طرف در سود و زیان شریک باشند.

فرزانه با اشاره به اینکه شبکه توزیع الان معیوب است، گفت: اصناف و بازاریان همیشه در مظان اتهام هستند در صورتی که این گونه نیست و کالایی که تولید و یا وارد می‌شود سلسله مراتبی دارد تا به دست بازار و مصرف‌کننده برسد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران خاطرنشان کرد:‌ نظام توزیع، بسیار گران است و این هزینه باعث افزایش قیمت کالا می‌شود.

 فرزانه با اشاره به اینکه اقتصاد کشور سنتی است، گفت: اقتصاد ما مشکل ساختاری دارد، جامانده از رژیم سابق است و تحولی در آن ایجاد نکردیم و با فرهنگ دینی ما هم سازگار نیست.

وی با بیان اینکه در کجای اسلام بر ربا تاکید شده است، افزود: قانون وضع شده اما در اجرا با مشکل مواجه شدیم.

 فرزانه تصریح کرد:‌ الکترونیکی شدن دولت، باعث می‌شود دینداری ما هم حفظ شود، این سیستم زمانی اصلاح می‌شود که دست در آن دخالت نداشته باشد و اگر فرزانه می‌خواهد تسهیلات دریافت کند، عملکرد او بتواند این تسهیلات را بگیرد نه نام فرزانه.

وی با اشاره به اینکه انتظار بر این است که نظام بانکداری و اقتصادی ما اصلاح شود، اظهار داشت: این حرف کارشناسی است، نه اینکه فکر کنید فرزانه دارد خودشیرینی می‌کند، بحث این دولت و آن دولت نیست.

 وی خاطرنشان کرد: جایی گفتم که نظام اداری و اقتصادی ما اگر اصلاح نشود بر دستاوردهای ما خدشه وارد می‌کند، یکی از آقایان رفت یک جوری نوشت که انگار حالا که بحث جابه‌جایی دولت است فرزانه این حرف را می‌گوید.