شنبه 5 مرداد 1392-10:43

پیامک 70 میلیون تومانی!

خبرهای حوادث مازندران/برق گرفتگي،کارگر کارواش را به کام مرگ فرستاد/کلاهبردار 18 ميليون توماني در بهشهر روانه زندان شد/کشف 22000عدد داروي قاچاق در محمودآباد/دستگيري جاعلان کلاهبردار 24 ميليون تومانی در ساري/انفجار گالن بنزين در فريدونکنار حادثه آفريد/کشف کيف پول ميليوني در جويبار و...


مازندنومه،خبر ارسالی معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران:رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران از شناسائي و انهدام اعضاي باند سرقت اينترنتي که با ارسال پيامک هاي تبليغاتي اقدام به سرقت مي کردند، خبر داد.

سرهنگ احمدرضا رستمي در تشريح جزئيات اين خبر گفت:در پي مراجعه شهروندي از شهرستان بابلسر و طرح شکايتي مبني بر سرقت اينترنتي از حساب بانکي اش به ارزش 700 ميليون ريال،موضوع در دستور کار ماموران و کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام تحقيقات از مالباخته در بررسي هاي اوليه دريافتند، سارق يا سارقان با ارسال پيامکي براي مالباخته،مبني بر برنده شدن وي در طرح هزاران لبخند همراه،با اغفال و سوءاستفاده از غفلت شاکي، اطلاعات حساب بانکي و رمز دوم کارت عابر بانک وي را دريافت و از اين طريق بصورت اينترنتي از حسابش سرقت کردند.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي گسترده ماموران پليس براي شناسائي و دستگيري متهمان به سرقت اينترنتي ، عنوانداشت: پس از چند روز کار اطلاعاتي و تخصصي ، ماموران اين پليس موفق شدند، رد يکي از متهمان به سرقت اينترنتي را در تهران بزنند.

سرهنگ رستمي اظهار داشت:ماموران با انجام تحقيقات فني و پليسي محل اختفاي اين متهم به نام " الف-ش " را واقع در تهران شناسايي و با هماهنگي مرجع قضايي ،متهم را در عمليات موفق پليسي دستگير کردند.

وي افزود: متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي با همکاري 5 همدست ديگرش اعتراف کرد،که در اين ارتباط ماموران با شناسائي ديگر متهمان در چندمرحله عمليات همه اعضاي اين باند را دستگير کردند.

رستمي يادآور شد:بنا به اظهارات متهمان اين افراد وجه سرقتي را پس ازانتقال به حساب هاي مختلف با پول شويي اقدام به خريدسکه،طلا،گوشي موبايل و تبلت در طلافروشي ها،صرافي ها و موبايل فروشي هاي تهران کردند .

رئيس پليس فتاي مازندران در پايان با هشدار به خانواده ها و شهروندان يادآور شد: براي واريز وجه به حساب شما،نياز به حضورتان در پاي دستگاه عابر بانک نيست، همچنين به خاطر داشته باشيد، زبان لاتين دستگاه خودپرداز،مخصوص افرادي است که به زبان فارسي آشنائي ندارند،پس کساني که به بهانه هاي مختلف شما را به استفاده از اين بخش راهنمايي مي کنند،بدنبال کلاهبرداري و سرقت هستند.

*خرده فروشان ساروی دستگیر شدند

ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان ساري،در عمليات موفق پليسي 4 متهم به خرده فروشي مواد مخدر را شناسائي و دستگير کردند.

 اين گزارش حاکي است،ماموران با هماهنگي مرجع قضائي پس از شناسائي مخفيگاه متهمان در عملياتي هماهنگ و برنامه ريزي شده، موفق شدند، هر 4 متهم به خرده فروشي مواد مخدر را دستگير کنند.

ماموران در بازرسي از متهمان موفق شدند، بيش از يک کيلو 259 گرم مواد مخدر ترياک را از متهمان کشف و ضبط کنند.

 *کشف ترياک از منزلي در گلوگاه

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلوگاه، با شناسائي و دستگيري عامل تهيه و توزيع مواد مخدر بيش ازيک کيلو و 270 گرم ترياک را از منزلش کشف و ضبط کردند.

 درپي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام" ش- ک" در امر تهيه و توزيع مواد مخدر در شهرستان گلوگاه،موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان قرار گرفت.

 ماموران در ادامه با شناسائي محل سکونت اين فرد با هماهنگي مرجع قضائي در عمليات موفق پليسي ضمن دستگيري متهم در بازرسي از منزل اين فرد موفق شدند،بيش از يک کيلو 270 گرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف و ضبط کنند.

*برق گرفتگي،کارگر کارواش را به کام مرگ فرستاد

در پي وقوع حادثه برق گرفتگي در شهرستان نکا،کارگر30 ساله اين واحد به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

در ساعت 8:45 دقيقه دوم مردادماه در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع برق گرفتگي و در پي آن مرگ مردي 30 ساله، ماموران انتظامي اين شهر سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

 اين گزارش حاکي است،ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي به عمل آمده دريافتند، فردي به نام " علي– ر" 30ساله حين کارکردن در داخل کارواش دچار برق گرفتگي شد.

 در پي اين حادثه با حضور گروه امداد و نجات مصدوم به بيمارستان منتقل که بر اثر شدت صدمات وارده فوت کرد . گفتني است، موضوع در دست بررسي بيشتر پليس است.

*کلاهبردار 18 ميليون توماني در بهشهر روانه زندان شد

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر ، از شناسائي ودستگيري کلاهبردار 18 ميليون توماني خبر داد .

سرهنگ"نورا... ملکي" افزود: در پي مراجعه مردي جوان به ماموران پليس مبني بر کلاهبرداري از وي توسط فردي به نام "ج-م"، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با تحقيق از مالباخته دريافتند،فرد کلاهبردار با جعل عنوان و وعده دورغين اخذ تسهيلات بانکي با مبالغ بالا با دريافت 900 هزار تومان وجه نقد از مالباخته اقدام به کلاهبرداري کرد.

 فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر اظهار داشت:ماموران با شناسائي مخفيگاه متهم پس از هماهنگي با مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه  متهم را دستگير کردند.

وي افزود:متهم در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس، ضمن اعتراف به بزه انتسابي به کلاهبرداري از چهار شهروند ديگر به همين صورت جمعاً به ارزش 18 ميليون تومان اعتراف کرد.

 فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در پايان از تشکيل پرونده براي متهم و تحويل وي به مرجع قضائي خبر داد وافزود:متهم با حکم صادره روانه زندان شد.

*کشف 22000عدد داروي قاچاق در محمودآباد

ماموران انتظامي شهرستان محمودآباد،با شناسائي و دستگيري عامل قاچاق دارو بيش از 22هزار عدد انواع داروي قاچاق را کشف و ضبط کردند.  

اين گزارش حاکي است،ماموران با تعقيب ومراقبت دريافتند،فردی در امر توزيع داروهاي قاچاق و غير مجاز فعاليت دارد.

ماموران با شناسائي محل فعاليت اين فرد در بازرسي از محل موفق شدند،20600 عدد قرص آنتي هيستامين و2150 عدد شربت متادون غير مجاز و قاچاق را کشف و ضبط کنند.

*دستگيري جاعلان کلاهبردار240 ميليون ريالي در ساري

ماموران پليس آگاهي شهرستان ساري موفق شدند، دو جاعل کلاهبردار را که با جعل اسناد و مدارک کلاهبرداري مي کردند، شناسائي و دستگير کنند.

در پي طرح شکايت نماينده حقوقي يکي از ادارات دولتي شهرستان ساري مبني بر جعل و کلاهبرداري افرادي تحت عنوان دريافت تسهيلات براي اشتغالزايي، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان ساري قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است، ماموران پليس آگاهي با انجام تحقيقات گسترده پليسي دريافتند،متهمان به کلاهبرداري به نام" م- ذ " 30 ساله و " ک-ف" به عنوان نماينده شخصي اين اداره براي هماهنگي با متقاضيان دريافت تسهيلات بودند که با سوء استفاده از جايگاه شغلي و پس از جعل درخواست و مهر و امضاء 49 متقاضي دريافت وام اقدام به کلاهبرداري 24 ميليون توماني از اين اداره کرده اند.

برپايه اين گزارش،ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي متهمان در عمليات ويژه پليسي هر دو متهم را دستگير کرند که متهمان درتحقيقات و بازجوئي هاي فني پليسي به بزه انتسابي اعتراف کردند.

*انفجار گالن بنزين در فريدونکنار حادثه آفريد

در پي وقوع آتش سوزي منزلي در شهرستان فريدونکنار،مردي 37 ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

 در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان فريدونکنار در ساعت 20:02 دقيقه دوم مردادماه مبني بر وقوع آتش سوزي درمنزلي،ماموران کلانتري مرکزي اين شهر سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

 اين گزارش حاکي است،ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، منزل زني دچار حريق شد که با هماهنگي و حضور به موقع عوامل آتش نشاني و گروه هاي امداد و نجات حريق مهار شد.

برپايه اين گزارش ، با مهار آتش ماموران از داخل حياط منزل جسد فردي به نام "مهدي- ک" 37 ساله که داماد صاحب خانه بوده و بر اثر اين حادثه به شدت سوخته بود، کشف کردند.

 اين گزارش مي افزايد،در ادامه بررسي ها و تحقيقات از علل وقوع حادثه مشخص شد، متوفي در حال خالي کردن گالن 60 ليتري بنزين بوده که ناگهان اين گالن منفجر و موجب ايجاد آتش سوزي شد.

*کشف8 دستگاه موتور سيکلت مسروقه در چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس،ازشناسائي و دستگيري دو سارق حرفه اي وکشف 8 دستگاه موتورسيکلت مسروقه خبر داد.

 سرهنگ حسيني نژاد افزود:در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در سطح اين شهرستان، موضوع به طور ويژه دردستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات پليسي و همچنين با تقويت گشت هاي انتظامي موفق شدند،دومتهم به سرقت موتور سيکلت را در يکي از مناطق مسکوني اين شهرشناسائي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس خاطر نشان کرد:ماموران با تعقيب ومراقبت از متهمان اين افراد را حين سرقت موتورسيکلت در عمليات پليسي دستگير واز آنان دو دستگاه موتور سيکلت مسروقه کشف و ضبط کردند.

 حسيني نژاد اظهار داشت:متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي به 8 فقره سرقت موتورسيکلت در اين شهرستان و شهرستان نوشهر اعتراف کردند.

وي اضافه کرد:در همين ارتباط ماموران با شناسائي4 متهم به مالخري همه اين افراد را دستگير و دربازرسي از محل فعاليت آنان موفق شدند، 6 دستگاه موتور سيکلت مسروقه را کشف و ضبط کنند.


*کشف کيف پول ميليوني در جويبار

کشف کيف پول 8 ميليون توماني گمشده از سوي مامور وظيفه شناس در شهرستان جويبار مازندران،رضايتمندي شهروندان را به همراه داشت.

 در پي مراجعه سراسيمه يکي از شهروندان به ماموران انتظامي مستقر در ميدان امام (ره)شهرستان جويبار، مبني بر اينکه کيف پول وي حاوي 81 ميليون ريال وجه نقد و چند فقره چک بانکي حين تردد با يک دستگاه خودرو سواري تاکسي مفقود شده، مامور انتظامي سريعاً وارد عمل شد.

اين گزارش حاکي است،مامور وظيفه شناس يگان امداد شهرستان جويبار با کمک صاحب مال پس از چند ساعت بررسي مسير تردد و شناسائي تاکسي مورد نظر سرانجام موفق شدند،کيف پول گمشده را در داخل اين خودرو کشف کنند.

 گفتني است،پس از احراز هويت، کيف مکشوفه طي صورتجلسه اي به صاحب مال بازگردانده شد،که اين حرکت خداپسندانه پليس در پيدايش کيف پول رضايتمندي شهروند و تقدير و تشکر از عملکرد پليس را به همراه داشت.

 *خودرو حامل مواد مخدر در محور سوادکوه متوقف شد

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سوادکوه،بامتوقف کردن خودرو حامل مواد بيش از دو کيلو گرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کردند.

در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي به نام" د- ج" از عوامل تهيه وتوزيع مواد مخدر قصد ورود مواد مخدر از استان هاي همجوار به داخل شهرستان سوادکوه را دارد،موضوع دردستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

 اين گزارش حاکي است،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات پليسي با شناسائي متهم به مواد مخدر و خودروي مورد نظر، با هماهنگي ديگر واحد هاي اجرائي، اين خودرو را در محور سوادکوه متوقف کردند.

 برپايه اين گزارش،ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند، يک کيلو و 27 گرم ترياک و يک کيلو و 270 گرم مواد مخدر از نوع حشيش را کشف و ضبط کنند.