دوشنبه 7 مرداد 1392-19:22

ناطق نوری:عده‌ای دوست دارند اپوزیسیون باشند

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در ساری گفت:اگر من در یک مجلسی وارد شوم و گوینده بگوید آیت‌الله ناطق وارد شد، ممکن است برای اولین بار یکه بخورم که مگر من آیت‌الله هستم،چند بار بگویند کم کم باورم می‌شود/عده‌ای دوست دارند اپوزیسیون باشند، هر کسی سر کار آمد مخالفت‌خوانی می کنند/ همه را دزد اعلام کردن،دافعه و خطرناک است/خداوند به رئیس‌جمهور منتخب توفیق بدهد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم احیای شب شهادت حضرت علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) ساری، اظهار داشت: حضرت علی(ع) مجسمه عدل و انسانیت است.

وی اظهار داشت: از نظر جامعه شناسی انسان‌ها چند دسته هستند، روش عده ای به گونه‌ای است که نه دشمن تولید می‌کنند و نه دوست و افرادی خنثی و بی‌خاصیت هستند.

ناطق‌نوری ادامه داد: عده‌ای دیگر روش دوست‌زایی دارند و جاذبه محظ هستند و با هیچ‌کسی دعوا و انتقاد ندارند و با همه صلح کل هستند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با طرح این سوال که آیا از نظر اسلام، این شیوه پذیرفته است، گفت: نه، انسان و مسلمانی که هدف دارد، این گونه نیست.

ناطق‌نوری تصریح کرد: این افرادی که می‌خواهند همه از آنها راضی باشند، بدانند که خدا از آنها راضی نیست.

وی افزود: اینها هواشناسی و موج‌سواری‌شان خوب است، تا می‌بینند یک گروهی آمدند زنده باد و مرده باد را به سوی آنها روانه می‌کنند، سرعت دور زدن درجای آنها خیلی قوی است، درجا 180 درجه با یه ترمزی که سفت می‌زنند تو سرعت، فرمان برمی‌گردد، اینها خطرناک هستند، هم خودشان را آلوده و فاسد می‌کنند، هم جامعه و هم مسئولان جامعه را، اینها افراد متملق، چاپلوس و بله قربان‌گو هستند.

این مسئول گفت: اگر من در یک مجلسی وارد شوم و گوینده بگوید آیت‌الله ناطق وارد شد، ممکن است برای اولین بار یکه بخورم که مگر من آیت‌الله هستم، چند بار بگویند کم کم باورم می‌شود، اگر کسی بعد از چند بار ، بیاید و بگوید حجت‌الاسلام، بدم می‌آید می‌گویم با من مسئله دارد.

ناطق نوری ادامه داد: امر بر عده‌ای مشتبه می‌شود و این افراد چاپلوس هواشناس برای همه خطرناک هستند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: یک عده هم بر عکس اینها هستند، با عرق‌خور و عربده کش و دزد و نمازشب خوان، می‌لولند، یه عده مقابل اینها هستند و دافعه محظ هستند و با همه دعوا دارند.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: عده‌ای دوست دارند اپوزیسیون باشند، هر کسی سر کار آمد مخالفت‌خوانی کنند، با همه دشمن هستند، اینها افراد خطرناک‌تر از دسته اولی هستند، بدبختی اسلامی در طول تاریخ این بود که یا گرفتار متملق‌ها بودیم یا گرفتار این تندروها، افراد تندرو بی مغز و بی‌منطق.

وی با بیان اینکه مگر در این جامعه افراد خوب، متدین و سالم نیستند، یادآور شد: همه را دزد اعلام کردن، دافعه و خطرناک است.

ناطق‌نوری گفت: آنها که تصمیم گرفتند علی را به شهادت برسانند یک فراکسیون بودند که هر یک مامور شدند برای کشتن.

رییس دفتر بازرسی رهبری ادامه داد: برخی هم روش دوست‌زا و هم دشمن‌زا دارند که اینها هم 2 دسته هستند، جاذبه دارند نسبت به خوبان و دافعه نسبت به بدها دارند و در راه خدا هم جهاد می‌کنند، حرف‌می‌زنند و انتقاد می‌کنند و از ملامت نمی‌ترسند.

وی افزود: علی (ع) این گونه است، جاذبه دارد و هم دافعه، هم دشمن تولید می‌کند و هم دوست، در طول تاریخ دوست تولید می‌کند.

ناطق نوری یادآور شد: دافعه علی به همان شدت جاذبه اوست، با ظالم و ستمگر کنار نمی‌آید.

وی با اشاره به این که ما که می‌گوییم شیعه هستیم، آیا روش ما همان روش حضرت علی (ع) است، متذکر شد: در خودمان مرور کنیم که چند مولفه شیعه بودن را داریم.

ناطق‌نوری خاطرنشان کرد: مواظب باشیم، چرا پشت سر مردم بد بگوییم و بی‌خودی برخورد و توهین کنیم، دین‌مان را نه برای دنیای خودمان و نه برای دنیای دیگران، نفروشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آبروی مردم از خون مردم بالاتر است و با هزاران استغفار هم پاک نمی‌شود.

ناطق‌نوری، با بیان اینکه نباید به شنیده‌ها اکتفا کرد و باید جست‌و جو کنیم، افزود: من در پست‌های مختلف، مسئولیت داشته‌ام، اگر چیزی از کسی شنیدید خواهش می کنم اول بدون دلیل، دفاع نکنید، این عرق همشهری‌گری گل نکند، بدون دلیل هم نپذیرید، هرچه هزینه داشت من می‌دهم، بروید ریشه را پیدا کنید اگر ثابت شد، قبول کنید.

وی ادامه داد: اگر ریشه‌یابی کنیم جامعه این قدر ملتهب و سلب اعتماد نمی‌شود.

ناطق‌نوری افزود: حماسه سیاسی مدنظر رهبری به وجود آمد و مازندران در حضور کلی در انتخابات جزء استان‌های اول کشور بود و در رای دادن به رئیس‌جمهور منتخب، رای بالایی دادند و بعد از مدت‌ها یک روحانی با سواد و فاضل آمد و نبض این انتخاب روحانی، آرامشی به جامعه داد، چقدر عالی است، من تشکر می‌کنم از همشهریان عزیزم.

این مسئول تصریح کرد: مازندران در همه صحنه‌ها جزء اولی‌ها بود و هیچ مشکلی برای نظام به وجود نیاورد.

ناطق نوری ادامه داد: این قابل تقدیر است، مازندران مرکز تشیع است و باید این گونه باشد.

وی گفت: خداوند به رئیس‌جمهور منتخب توفیق بدهد مشکلات را با کمک مردم برطرف کند.