چهارشنبه 9 مرداد 1392-19:56

یوسفیان ملا: نمایندگان به فشارهای مخالفان توجهی نمی‌کنند

نماینده آمل گفت: ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس که مربوط به معرفی وزرا توسط رییس جمهور است بنا بود مورد اصلاح قرار بگیرد تا این گونه نباشد که بعد از ارائه رای اعتماد به یک وزیر متوجه شویم که دکترای وی تقلبی بود/کسی حق تعیین تکلیف برای نمایندگان در مورد رای اعتماد آنان به وزرا را ندارد.


مازندنومه:یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است که در مورد رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی فردی حق تعیین تکلیف برای نمایندگان را ندارد و اینکه یک نماینده دین و دنیای خود را به سفارش و لابی بفروشد و ندیده و نشنیده به وزیری رای مخالف و یا موافق بدهد خیانت به نظام خواهد بود.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با "قانون"در ارتباط با حجم بالای فشارهای برخی افراطیون به نمایندگان مجلس در مورد رای ندادن به کابینه دولت روحانی گفت: ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس که مربوط به معرفی وزرا توسط رییس جمهور است بنا بود مورد اصلاح قرار بگیرد تا کمیسیون‌های تخصصی به شکل ویژه‌ای به بررسی برنامه‌های وزرا بپردازند و در صحن علنی گزارش لازم را ارائه دهند تا این گونه نباشد که بعد از ارائه رای اعتماد به یک وزیر متوجه شویم که دکترای وی تقلبی بوده است که این اتفاق در گذشته افتاده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه این اصلاحیه از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد مخالفت قرار گرفت چراکه تصور بر این بود که این اصلاحیه در راستای مانع گذاشتن بر سر راه دولت روحانی است، در حالی که این طرح در اواخر فروردین ماه در مجلس مطرح شده بود.

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تصویب این اصلاحیه کار انتخاب وزرا تخصصی‌تر انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر یک نماینده باید سوابق و برنامه‌های ۱۸ وزیر را مورد مطالعه قرار داده و در ‌‌نهایت رای بدهد و به همین علت در برخی از موارد وادار می‌شود که به گفته‌های دیگران اعتماد کند.

یوسفیان ملا در ادامه افزود: اینکه یک نماینده دین و دنیای خود را به سفارش و لابی بفروشد و ندیده و نشنیده به وزیری رای مخالف و یا موافق بدهد خیانت به نظام خواهد بود.

نماینده آمل افزود:بدون شک وزرای پیشنهادی که سوابق لازم را داشته باشند رای لازم را می‌آورند و نمایندگان هم به فشارهای مخالفان توجهی نمی‌کنند اما باید به این موضوع توجه کرد که معرفی اعضای کابینه حق مسلم رییس جمهور است و کسی هم حق تعیین تکلیف برای نمایندگان در مورد رای اعتماد آنان به وزرا را ندارد.

گفتنی است در روزهای اخیر برخی شخصیت ها از جمله مدیرمسئول کیهان از نمایندگان مجلس درخواست کردند که به تعدادی از وزیران دولت روحانی رای اعتماد ندهند و او را خشنود کنند!