شنبه 12 مرداد 1392-15:52

بر باد رفته!

به بهانه پایان عمر دولت محمود احمدی نژاد(3)/هیچ کس مثل او نمی توانست این گونه و به این سرعت پایه های اقتصادی کشور را فرو بریزد،فرهنگ و هنر را از نفس بیندازد،روابط بین المللی ما را به بن بست بکشاند،بنیان خانواده ها را لرزان کند،بیکاری را گسترش دهد،اخلاق را به محاق ببرد و دروغ و وعده را نهادینه کند و خیلی کارهای دیگر که بابت همه آن ها باید از او صمیمانه قدردانی و تشکر کرد!


مازندنومه،سردبیر:محمود احمدی نژاد رفت.نمی دانم چه احساسی دارم؛خوشحالم؟-نه!نگرانم؟-نه! امیدوارم؟-باز هم نه!اصلا" بهتر است بگویم هیچ حس و احساسی ندارم.

هیچ وقت،هیچ احساسی نسبت به محمود احمدی نژاد نداشتم،مثل خیلی های دیگر که هیچ حسی نسبت به او نداشتند و الان هم ندارند؛درست برعکس زمان رفتن سید محمد خاتمی که پر از احساس بودند.

با رفتن احمدی نژاد خیلی ها نفسی به راحتی کشیدند،خیال شان راحت شد که به احتمال، اوضاع از اینی که هست، بدتر نخواهد شد،ولی من اکنون تنها پر از سئوال و ابهامم؛که مگر می شود در عرض 8 سال،8 سانتی متر هم به جلو حرکت نکنیم و هر جا می رویم و هر کار می کنیم-داخل و خارج- به در بسته می خوریم و دیوار روبه روی مان سد می شود!؟

با این وجود سپاسگزاری آیین دیرینه ما ایرانی هاست.محمود احمدی نژاد کارهای بزرگی انجام داد که باید در این ثانیه های آخر از او قدردانی کرد.

هر چند فلاسفه می گویند:«احساس بالاتر از دلیل است»،من چون الان احساسی ندارم،چند دلیل می آورم که باید همه ما قدردان محمود احمدی نژاد باشیم:

هیچ کس مثل او نمی توانست این گونه و به این سرعت پایه های اقتصادی کشور را فرو بریزد،فرهنگ و هنر را از نفس بیندازد،روابط بین المللی ما را به بن بست بکشاند،بنیان خانواده ها را لرزان کند،بیکاری را گسترش دهد،اخلاق را به محاق ببرد و دروغ و وعده را نهادینه کند و خیلی کارهای دیگر که بابت همه آن ها باید از او صمیمانه قدردانی و تشکر کرد!

چرا تشکر؟! تشکر از این بابت که عملکرد او و دولتش باعث شد مردم آگاه شوند و بدانند که ویران کردن سیستم اجرایی یک کشور خیلی سخت نیست و یک روز جمعه سر صندوق تعیین می شود،و بدانند از این پس نباید در هیچ انتخاباتی فریب سادگی ظاهر و کاپشن و سیب زمینی را خورد،و بدانند بدون برنامه و اندیشه و مدیریت علمی و تجربه و کارشناس محوری،کاری به انجام نمی رسد،و بدانند تخریب شخصیت ها و بزرگان و زیر سئوال بردن دستاوردهای گذشته نتیجه معکوس دارد،و بدانند جوانگرایی افراطی و سپردن کار دست کوتوله ها و تازه به دوران رسیده ها و دور زدن قانون و قانون شکنی های آشکار،دستاوردی جز انقباض سیاسی و اجرایی و فشل شدن کارها به دنبال ندارد،و بدانند شعارزدگی و انباشتن مطالبات مردم،باعث سرخوردگی و تنش می شود و خیلی خیلی چیزهای دیگر که مدیریت احمدی نژادی به مردم آموخت و باید به خاطر این درس آموزی تاریخی،از او قدردانی و تشکر کرد.

احمدی نژاد چونان معلمی بود که 8 سال تدریس کرد و نکته ها و ظرائفی را آموخت که هر چند در پایان برای مردم و کشور گران تمام شد،به تجربه اش می ارزید.

عملکرد احمدی نژاد سبب شد شعور و خرد و عقل گرایی عامه مردم بالا برود و شاید مِن بعد قبای ریاست جمهوری را برازنده تن هر کسی ندانند و همین یعنی باید از احمدی نژاد تشکر کرد که هیچ کاری اگر نکرده باشد،برای آگاه سازی مردم ناخواسته کارها کرد که در تاریخ ماندگار شد.

*کاریکاتور اثر لوكاس ليبهولز از برزيل - نهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تهران