سه شنبه 15 مرداد 1392-16:23

احمدی مقدم:در حوزه امنیت اخلاقی با احمدی نژاد تفاهم نداشتیم

در گفت و گو با فرمانده ناجا مطرح شد:نیروی انتظامی در دولت جدید هم مثل گذشته، تلاش می‌کند در انجام مسئولیت‌ها و وظایف پیشگام باشد/از آقای روحانی درخواست کردم اگر لازم است که طرح عفاف و حجاب، نوسازی شود، این کار را صورت دهد+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:سردار اسماعیل احمدی مقدم-فرمانده ناجا- امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان نیروی انتظامی مازندران حضور یافت و سپس به جمع خبرنگاران رفت و پاسخگوی سوالات شد. فرمانده نیروی انتظامی کشور به 2 سوال مازندنومه هم پاسخ داد.

*مازندنومه: نحوه تعامل پلیس با دولت جدید چگونه خواهد بود؟

احمدی مقدم: نیروی انتظامی، بازویی برای همه دولت‌هاست، چون مسئولیت اجرایی را بر عهده دارند.نیروی انتظامی در همه حوزه‌های اجرایی به نحوی سهم و نقش و حضور فعال داشته و دارد.

 دولت‌ها هم باید تلاش کنند نیازها و کاستی‌های ناجا را به ویژه در به روز شدن در حوزه تجهیزات و فناوری برطرف کنند و حمایت‌های لازم را داشته باشند که تاکنون هم همین‌گونه بوده است و نیروی انتظامی توانسته فاصله خود را با نیازها و مطلوب‌ها کاهش دهد ، ولی هنوز گام‌هایی باقی مانده و امیدواریم دولت آقای روحانی در جهت ارتقای امنیت و آرامش جامعه، به نیروی انتظامی کمک کند.

 طبیعی است که نیروی انتظامی در دولت جدید هم مثل گذشته، تلاش می‌کند در انجام مسئولیت‌ها و وظایف پیشگام باشد.

* مازندنومه: مهمترین نقدی را که به دولت قبل داشتید،بیان کنید.

 احمدی مقدم: دولت دکتر محمود احمدی‌‌نژاد، کمک‌های زیادی به ما کرد، وی تسلط بسیار خوب و استثنایی روی آمار و ارقام داشت، حافظه بسیار خوبی داشت.

 حتی ما در سال هشتم مسئولیت‌مان وقتی پیش او از بودجه گلایه می‌کردیم، یادآور بودجه ناجا در هشت سال قبل می‌شد و درست هم می‌گفت و ارقام را اشتباه نمی‌کرد.

 حمایت‌های خوبی کرد از فاصله‌ای که بین امکانات و نیازها وجود داشت. تنها حوزه‌ای که نمی‌توانستیم با هم تفاهم داشته باشیم، حوزه امنیت اخلاقی بود.

 در این موضوع نوع نگاه متفاوت بود، در اصل مسئله، اختلافی نداشتیم، اختلاف در روش‌ها و شیوه‌ ها بود و هیچ‌وقت نتوانستیم در این موضوع به نظر کاملا قاعدی برسیم و این یکی از مشکلات بود. امیدواریم دولت جدید بتواند این مشکل را رفع کند.

 از آقای روحانی درخواست کردم اگر لازم است که طرح عفاف و حجاب، نوسازی شود، این کار را صورت دهد، نقش‌ها بازبینی شود و انتظار از نیروی انتظامی، همان وظایفی باشد که در قانون به آن سپرده می‌شود. در اجرا نباید گلایه کنند که قانون چیز دیگری می‌گوید و فعلا این وظیفه قانونی را تعطیل کنید و انجام ندهید.

اشکال سند قبل این بود که در اواخر دولت آقای خاتمی تصویب شد و آقای احمدی‌نژاد بر روی همه موارد آن اتفاق نظر نداشت، الان فرصت خوبی است که در ابتدای دولت روحانی، اگر نیاز است، بازنگری صورت گیرد، هر انتظاری از نیروی انتظامی دارند در این سند مشخص شود و جای حرف و حدیث باقی نماند.