چهارشنبه 16 مرداد 1392-10:49

از جیب مردم به جیب دولت/شهردار از فرماندار سابق انتقاد کرد

شهردار سورک گفت:هنر شهردار و شهرداری آن است که امکانات و اعتبارات را از دستگاه دولتی به شهر بیاورد و در جیب مردم بگذارد نه اینکه از جیب مردم به دستگاه دولتی کمک کند/شهرستانی که یک دستگاه تاکسی ندارد به چه معنا است؟آیا فرماندار می تواند پز شهرستانش را با این وضع دهد؟/تنها علت بی توجهی به اجرای زیر گذر سورک،سیاسی بودن آن است/ والله،به پیر،به پیغمبرمن بچه ساری هستم.+عکس


مازندنومه،محمد اسماغیل بخشی سورکی: سید محمد انصارالحسینی –شهردار سورک- عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان میاندرود به خدمات خبرنگاران پیش کسوت در شهر سورک اشاره کرد و گفت:بنده شاهدم که این دوستان با دستان خالی کارهای بزرگی را انجام دادند.

 انصارالحسینی خدمات و اتفاقات خبری را به دو نوع آکادمیک خبری و گزارش های مردمی تقسیم کرد و افزود:بارها مسایلی توسط مردم در دفتر کار بنده مطرح شده است که همان باعث آگاهی من به عنوان شهردار شده است و درصدد رفع مشکل بر آمدم.

 وی حساسیت خبرنگاران و مردم را در حوزه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت:در بسیاری از مواقع جهت طراحی و احداث المان های شهری از مردم تقاضای ارسال طرح و همکاری داشته ایم و این خود نشان از رابطه مناسب شهرداری با افکار عمومی و تخصص شهروندان دارد.

شهردار سورک که با دلی پر در این جلسه سخن می گفت به بیان مسایلی پرداخت که تاکنون در قبال آن سکوت کرده بود.

وی در این جلسه ابراز داشت:برای طراحی تندیس ها در سایت شهرداری و در سایت های محلی برای دریافت طرح ها از جوانان و متخصصان شهر طلب همکاری کردیم اما هیچ طرحی ارسال نشد،گویا جامعه در آن زمان مرده بود.

این مسئول ادامه داد:زمانی که بنده تندیس اسب را در ابتدای خیابان شهید بهشتی نصب کردم سیل نقدها و انتقادهای غیر منصفانه شروع شد،در حالی که در بسیاری از مناطق که در دید مسافران و عابران است مردم و مخصوصا کودکان با شور و اشتیاق به سمت این تندیس ها رفته،با آن عکس یادگاری می گرفتند.

 این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ما در شهرهای دیگر تجربیات زیادی اندوخته ایم و بدون تجربه به سورک نیامدیم افزود:برای مثال مطابق قرارداد قبلی سی ان جی شهرداری سورک 40.5 درصد عواید این جایگاه برای شهرداری و مابقی برای شرکت بهره بردار بوده است که ما این قرارداد را فسخ کرده و بیش از 40 میلیون تومان درآمد در این بخش کسب کردیم.

وی ادامه داد:بعد از آن پیمانکار و بهره بردار جدید انتخاب شد و در حال حاضر ماهی 16 میلیون تومان از عوارض آن برای شهرداری سورک است که با افزایش درآمد جایگاه، سهم شهرداری هم بیشتر خواهد شد.

 *به طور جد از فرماندار سابق شهرستان انتقاد دارم

انصارالحسینی توسعه شهرستان را در گرو توسعه شهرها و شهر مرکزی شهرستان دانست و گفت:به طور جد از فرماندار سایق و فعلی شهرستان انتقاد دارم، چرا که به هیچ وجه به اندازه واقعی به سورک توجه نشده است و در حق مردم این شهر جفا شده است.

 وی با بیان اینکه سال قبل تنها 270 میلیون تومان دریافتی ما از فرمانداری بوده است،تصریح کرد:این در حالی است که شهرداری کسری امکانات ادارات شهرستان را جبران و به نیاز فرمانداری پاسخ می دهد.

شهردار سورک هزینه کرد شهرداری برای دستگاه دولتی را خیانت دانست و گفت:هنر شهردار و شهرداری آن است که امکانات و اعتبارات را از دستگاه دولتی به شهر بیاورد و در جیب مردم بگذارد نه اینکه از جیب مردم به دستگاه دولتی کمک کند.

وی با انتقاد از نحوه رفتار فرماندار سایق در تخصیص بودجه اظهار داشت:فرمانداری باید به مرکز شهرستانش توجه ویژه ای داشته باشد.

 انصارالحسینی تاکید کرد:شهرستانی که یک دستگاه تاکسی ندارد به چه معنا است؟آیا فرماندار می تواند پز شهرستانش را با این وضع دهد؟

 وی ادامه داد:چه من باشم و چه نباشم فرمانداری باید به مرکز شهرستان توجه ویژه کند،چرا که اگر مرکز شهرستان رونق داشته باشد مردم برای خرید به نکا و ساری نمی روند و گردش سرمایه در شهر باعث پیشرفت و توسعه خواهد شد.

 شهردار تنها شهر شهرستان میاندرود اظهار داشت:در بحث درآمدها و اعتبارات مربوط به ارزش افزوده هم به سورک در حد یک روستا توجه نشده است.

*علت اجرانشدن زیرگذر سورک، سیاسی است

 

وی با کنایه به برخی مدیران استانی دولت احمدی نژاد اظهار داشت:تنها علت بی توجهی به اجرای زیر گذر سورک،موضوع سیاسی بودن آن است.

 انصارالحسینی تاکید کرد:در بادله آن همه هزینه شده است تا فقط دو روستا را به هم ارتباط دهند،در حالی که باید این اعتبار به سورک می آمد که محل اتصال بسیاری از روستاهای بالادست و پایین دست است.

 وی ادامه داد:متاسفانه برخی مسایل سیاسی که پیش تر بین سورک و برخی روستاها وجود داشت باعث تشدید موضوع شده است و باز مشاهده می کنید که بعد از زیرگذر بادله سراغ تعریض زیرگذر جامخانه رفته اند که فقط راه ارتباطی مردم دو روستای پیله کوه و جامخانه به جاده اصلی است.

 شهردار سورک با بیان اینکه در زمان های متفاوت و به دلایل مختلف سورک مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است، افزود:فریاد من شهردار تا جایی بلند می شود و در تظلم خواهی باید دیگران نیز هم صدا شوند و مطالبه کنند.

 *ادرات نباید با ما کَل کَل کنند

وی به نبود تعامل برخی از ادارات با شهرداری اشاره کرد و گفت:دور برگردان بادله را بستند و اکنون اکثر مردم از دور برگردان سورک استفاده می کنند، در حالی که اصلا این دوربرگردان ها استاندارد نیست.

شهردار سورک به وعده راه و شهرسازی در خصوص احداث دو دور برگردان برون شهری در جاده اصلی شهر سورک اشاره کرد و تاکید کرد:دخالت راه و شهرسازی در حد اعلا است اما هزینه تمام و کمال بر دوش شهرداری است.

وی ادامه داد:راه و شهرسازی به اندازه دخالتش باید راه هزینه کردن را نیز یاد بگیرد.

 انصارالحسینی با بیان اینکه یک تابلو در بلوار اصلی خیابان امام رضا(ع)می زنیم و با برخورد راه و شهرسازی مواجه می شویم، افزود:ادارات که نباید با ما کَل کَل کنند، چرا که اکثر خدمات شهری و بسیار از خدمات شهرستانی برعهده شهرداری سورک است.

وی ادامه داد: مصوبه شورای ترافیک مبنی بر خط کشی راه اصلی توسط راه و شهرسازی تاکنون انجام نشده است و همه این هزینه ها توسط شهرداری پرداخت می شود.

 انصارالحسینی در بحث حمل و نقل درون شهری نیز اظهار داشت: سورک تاکنون تاکسی نداشت که اخیرا مجوز 20 دستگاه تاکسی از معاون وزیر گرفته شده اما دولت هنوز یک دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اضافه نکرده است تا ما بتوانیم ماشین های خود را تحویل بگیریم.

 *والله به پیر به پیمغبر من ساروی ام!

شهردار سورک در ادامه با اشاره به مرخصی 20 روز خود از شهرداری و شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت:برای رقم خوردن حماسه سیاسی وارد عرصه شدم اما با 8هزار رایی که آوردم نتوانستم وارد شورای شهر ساری شوم.

 وی با بیان اینکه نمی خواهم بگویم هر کسی وارد شورای شهر شده هزینه کرده و پولدار است، افزود:اما بالاخره برخی از کسانی که رای آورده اند آدم های پولدارتری بودند و با هزینه بیشتری توانستند رای بیاورند.

انصارالحسینی ضمن تشکر از مردم ساری که رای پاک به او دادند،تاکید کرد:مردم شریف ساری! والله به پیر،به پیغمبرمن بچه ساری هستم.

وی تصریح کرد:چون خیلی ها فکر می کردند بنده به علت خدمتم در بهشهر و رستمکلا بچه آن منطقه هستم به من رای ندادند اما به خدا قسم ساروی هستم.

در ادامه این جلسه شهردار سورک مختصری از عملکرد خود طی سالهای گذشته را عنوان کرد و سپس خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود در راستای پیشرفت ، تعالی شهر و فرهنگ شهر نشینی و حقوق شهروندی پرداختند.

در پایان این مراسم شهردار سورک با تقدیم لوح و هدایایی از خبرنگاران قدردانی کرد.