يکشنبه 20 مرداد 1392-16:48

یوسفیان ملا:نمایندگان،حاشیه سازی نکنند

نماینده آمل گفت:برخی نمایندگان روز رای اعتماد،مجلس را به محلی برای كینه‌ورزی،انتقام جویی و تسویه حساب شخصی تبدیل نكنند/ کابینه پیشنهادی آقای روحانی‏ از افراد مورد قبولی تشکیل شده است/در شأن و جایگاه مجلس نیست که بخواهند با اظهارات یک یا دو سایت حاشیه‌ای، واکنش خود را رقم بزنند.


مازندنومه:یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به برخی اظهارات پیرامون وزرای کابینه دولت یازدهم تصریح كرد: وکلای ملت نباید بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی را به ابزاری برای انتقام جویی تبدیل کنند.
 
عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با"ایلنا" در خصوص کابینه مورد تأیید دولت یازدهم گفت: به طور کلی کابینه پیشنهادی آقای روحانی‏ از افراد مورد قبولی تشکیل شده است.
 
وی افزود: اغلب افرادی که در رأس کابینه هستند پیش از این هم در مجلس بالا‌ترین آرا را برای سمت‌های دیگر به خود اختصاص دادند که نمونه بارز آن را می‌توان در رأی اعتماد بالای مجلس نهم به رحمانی فضلی مشاهده کرد.
 
نماینده مردم آمل در مجلس توضیح داد: ‌ آقای رحمانی فضلی چند ماه قبل به عنوان رئیس دیوان محاسبات بالا‌ترین رأی را به خود اختصاص داده و در طول دوره حضورش در دیوان محاسبات بهترین عملکرد را ارائه داد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رحمانی فضلی در تمام دوره ریاست خود در دیوان محاسبات یک بار هم تأخیری در ارائه تفریق بودجه نداشت، این در حالی است که دوره‌های قبل تأخیر چند ماهه تفریق بودجه به مجلس امری عادی شده بود.
 
یوسفیان ملا ادامه داد: ‌ نظر مجلس پیرامون عملکرد برخی از وزرای معرفی شده مانند آقای پورمحمدی -که از مجلس هشتم رأی اعتماد گرفته بودند- مقبول است و نمی‌توان عملکرد غیر قابل قبولی از آن‌ها انعکاس داد.
 
به گفته وی‌‏‎، اگر به وکلای ملت هم پرسشنامه‌ای داده می‌شد تا وزرای پیشنهادی خود را معرفی کنند بدون تردید بسیاری از اسامی مورد تأیید آقای روحانی را در فهرست خود ذکر می‌کردند.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تأکید بر مطلوب بودن وزرای کابینه دولت یازدهم، یادآور شد: البته برخی از افراد معرفی شده درگیر حواشی جزئی مانند حوادث سیاسی شدند اما با دفاعی که از خود داشته و مدارکی که ارائه کردند، انگشت اتهام نمایندگان معترض را از خود برداشتند.
 
یوسفیان ملا با اشاره به ماده ۲۰ بند ۱۱ قانون اساسی ادامه داد: از سویی در شأن و جایگاه مجلس و از سوی دیگر در حق این افراد نیست که بخواهند با اظهارات یک یا دو سایت حاشیه‌ای، واکنش خود را رقم زده و آرای خود را به آن‌ها وابسته کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی نمایندگان، روز رای اعتماد را به محلی برای كینه‌ورزی،انتقام جویی وتسویه حساب شخصی تبدیل نكنند، افزود: نمایندگان می‌بایست با چشم بی‌طرفی به بررسی سابقه وزرای کابینه بپردازند و با اظهاراتی مانند امنیتی بودن کابینه، برای خود و نمایندگان رئیس جمهور حاشیه سازی نکنند.