دوشنبه 21 مرداد 1392-16:50

یک اتفاقی حتماً افتاده است!(2)

در حاشیه ی جشن عید فطر ساری(یادداشت انتقادی)/گفته اند«مشک آن است که خود ببوید،نه آن که عطار بگوید»،نیز گفته اند:«خوشتر آن باشد که سر دلبران،گفته آید در حدیث دیگران»،اقدامات موثر شهردار جوان-که الحمدالله کم هم نیست- خود مبلغ او خواهد بود و نیازی نیست در یک مراسم عمومی متن از خودمتشکر بودن بخواند.


مازندنومه:پنج شنبه شب گذشته جشن بزرگ عید فطر به همت شهرداری ساری در استادیوم متقی ساری برگزار شد.درباره این جشن دو یادداشت متفاوت به دست ما رسید.

یادداشت نخست را کاربری با امضای«شهروند ساروی»فرستاده که انتقادی است بر عملکرد شهردار ساری با این توجیه که او با برپایی این جشن ها اهداف تبلیغاتی را برای خود متصور است و یادداشت دوم را استاد حسین اسلامی ساروی ارسال کرده که متنی است در تایید صددرصدی عملکرد مهدی عبوری که در باکس دیگری با همین تیتر منتشر شده است.یادداشت نخست را بخوانید و با نوشته دوم تطبیق دهید و بعد قضاوت کنید.

پنج شنبه شب جشن شهردار ساری در استادیوم متقی،با حضور هزاران شهروند برگزار شد.تعدادی از جوانان مشتاق از عصر و قبل از اذان مغرب در استادیوم حضور داشتند و انگار قصد خوردن افطاری نداشتند یا شاید افطاری شان را در جیب شان گذاشته و آورده بودند استادیوم!

من با برپایی این گونه جشن ها که گفته می شود پسر و دختر بزک کردند و دست زدند و اینها...مخالف نیستم،بگذارید ملت شاد باشند و بخندند و...نوش جان شان!هر چند تعجب می کنم چرا فقط مهدی عبوری می تواند چنین مراسمی را آزادانه برگزار کند و کسی قید و بندی برایش متصور نیست!

حرف من در مخالفت با اجرای این مراسم شاد و پر از دست افشانی و نیز کنسرت زنده محسن یگانه نیست که از قضا وقتی عبوری کنسرت زنده ی پاپ می گذارد با مخالفت هیچکدام از علما و صلحا مواجه نمی شود!حرف من واقعا" این ها نیست.

من می خواهم بگویم چرا شهردار ساری این گونه مراسم عمومی را به تریبونی برای اقتدارطلبی و منافع شخصی خود تبدیل می کند؟به نطق شهردار جوان ساری دقت کنید که در آن مراسم خوانده شد.آیا چیزی غیر از منم منم و خودشیفتگی در آن وجود داشت؟

اگر شهردار منتقدان و مخالفانی دارد-که دارد-آیا جای مبارز طلبیدن و پاسخگویی و رجزخواندن و چشم و ابرو برچیدن در مراسم شب عید فطر است؟

منظور شهردار از این که:«آنانی که به هرقیمتی تنها مصر هستند که در راس امور بمانند و قدرت کسب کنند بدانند که ماندنی و ماندگار نیستند »هر که و هر جریانی است،جای آن در این مراسم عمومی که با امکانات شهرداری و مردم برپا شده،نیست.

کل جشن تحت الشعاع سخنرانی شهردار قرار گرفت و او مانور داد که: عبوری شجاع است،خلاق است،مستقل است ،برادر سه شهید است و همه تلاش اش ایحاد نشاط و شادی است.

قدما گفته اند«مشک آن است که خود ببوید،نه آن که عطار بگوید» و نیز گفته اند:«خوشتر آن باشد که سر دلبران،گفته آید در حدیث دیگران»،اقدامات موثر شهردار جوان-که الحمدالله کم هم نیست- خود مبلغ او خواهد بود و نیازی نیست در یک مراسم عمومی متن از خودمتشکر بودن بخواند و به قول جوان ها برای خود نوشابه باز کند.

کلیپی نیز در این جشن پخش شد که در آن نوشته بودند:«عبوری،تو مایه غروری!»واقعا" آیا احتیاجی به این گونه خودتشکری هست؟آیا مردم باید قدردان عملکردها باشند یا خود سیستم و دستگاه و ابواب جمعی آن دستگاه؟

به سایت شهرداری ساری مراجعه کنید.نوشته شده:«درگاه الکترونیکی شهرداری ساری»،اما واقعا" این سایت «درگاه الکترونیکی شهردار ساری»و وبلاگ شخصی اوست و نه پایگاه اینترنتی شهرداری ساری!

«عبوری بار دیگر هنرش را به نمایش گذاشت...جلوه ديگري از همت بلند شهرداري ساري ...در سايه مديريت شهردار ساري رخ داد ...»بقیه تیترها را در خود سایت ببینید.

در پایان ضمن قدردانی از تلاش ها و برنامه ریزی های شهردار ساری که نتایج آن در شهر معلوم است و تاکنون نمره قابل قبولی گرفته و مردم را به آینده مرکز استان امیدوار کرده است،به عنوان یک شهروند دانشگاهی توصیه می کنم گزارش عملکرد و تبلیغات مجموعه شما به اندازه کارکردتان و در قواره همان پروژه و طرح باشد و با بزرگ نمایی شتاب زده و نصب بنر و سردادن شعارهایی شبیه ادعاهای رییس دولت قبلی،خدای نکرده دچار خودشیفتگی و خودستایی نشوید که اگر این گونه شود،کل عملکرد مثبت شهردار زیر سئوال خواهد رفت.

*مطلب مرتبط:

یک اتفاقی حتما" افتاده است(1) http://www.mazandnume.com/?PNID=V15893