چهارشنبه 30 مرداد 1392-2:13

مازندرانی هایی که به دولت می پیوندند

از سمت های درجه یک و ممتاز دولت که بگذریم،سهم مازندرانی ها در گرفتن پست های درجه دوم و پایین تر قابل توجه است.


مازندنومه:پس از این که وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت خانه آموزش و پرورش نتوانست رای اعتماد از مجلس بگیرد،دکتر روحانی بی درنگ او را به ریاست سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

محمدعلی نجفی که به این سازمان رفت،تنها دلخوشی مازندرانی ها یعنی دکتر سیدرضا صالحی امیری که ابتدا گفته می شد برای سازمان میراث فرهنگی درنظر گرفته شده،به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.

البته هنوز زود است که مشخص شود گزینه نهایی روحانی در این وزارت خانه صالحی امیری است یا فرد دیگری؛هر چند گفته می شود او در امور ورزشی صاحب نظر و متخصص نیست و به قول معروف حتی یک عکس با شورت ورزشی ندارد!

به هر روی چه صالحی امیری،وزیر ورزش شود و چه نشود،امیدواری مازندرانی ها به این هم استانی بابلی، برای تصدی یک موقعیت و پست عالی و درجه یک در دولت یازدهم بیش از بقیه است و حتما" دکتر روحانی، معاون و دوست چندین ساله خود را بدون سمت نخواهد گذاشت.(نگاه کنید به یادداشت سردبیر مازندنومه: http://www.mazandnume.com/?PNID=V15822)

از سمت های درجه یک و ممتاز دولت که بگذریم،سهم مازندرانی ها در گرفتن پست های درجه دوم و پایین تر قابل توجه است.

شنیده ها حاکیست حسن قشقاوی-معاون پارلمانی،کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه-در سمت کنونی اش ابقا می شود.

این دیپلمات بابلی پیش از این به عنوان سفیر ایران در سوئد و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.

حضور دکتر حجت‌الله ایوبی با دو فوق لیسانس معماری اسلامی و علوم سیاسی و همچنین برخورداری از مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون فرانسه به عنوان قائم مقام یا معاون هنری و یا رییس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد نیز قطعی شده است.

ایوبی اهل منطقه کلاردشت و مدیری است که به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی تسلط کامل ‌و حتی ترجمه‌هایی به فارسی از فرانسه دارد و حضورش در مجامع فرهنگی جهانی، باعث افزایش اعتبار کشورمان می شود.

او مدیرعامل بنیاد شمس تبریزی و مولانا و سازمان فارسی زبانان است که سال‌ها در سطح مدیرکل و رئیس دانشکده‌های گوناگون فعالیت فراگیر علمی داشت.

ایوبی سابقه رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه را هم داشت و در اقدام کم سابقه در حوزه دیپلماسی عمومی، در بسیاری از شهرهای کوچک این کشور مهم اروپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی ایران برگزار کرد.

ایوبی در دوره‌ای معاون اجتماعی فرهنگی و شوراهای وزارت کشور ‌و در دوره دیگر‌ نیز معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور بود که بسیاری از تخلفات فرهنگی و ورزشی در این دوره در تعامل با خبرگان حوزه ورزش کشف شد.

تجربه ریاست مؤسسه بین‌المللی فرهنگی و هنری اکو متعلق به سازمان همکاری‌های اکو در همین دوران آغاز ‌و ایوبی به این نهاد منتقل شد و سرآغاز آثار فراوانی شد که تبدیل این مؤسسه به یکی از پایگاه‌های فرهنگی و هنری از آن جمله بود.

در همین راستا شنیده شده که محسن نریمان نیز که پیش از این به همراه ربیع فلاح و کیومرث نیازآذری در پی کسب مدیریت استانداری مازندران بود،ضمن رایزنی های مختلف به یکی از معاونت های وزارت کشور منصوب خواهد شد.نریمان نماینده بابل در چند دوره مجلس و نخستین استاندار استان خراسان شمالی بود.

بر اساس شنیده ها از داود کشاورزیان و تعدادی دیگر از مازندرانی ها که اغلب گرایش اصلاح طلبانه دارند نیز در برخی پست های معاونتی و مدیریتی وزارت خانه های مختلف بهره گیری خواهد شد.

البته در محافل استان،نام تعداد دیگری از صاحب منصبان مازندرانی که به احتمال به دولت می پیوندند،برده می شود که در صورت قطعی تر شدن،به اطلاع مخاطبان می رسانیم.

*مطلب مرتبط:

- مازندران در انتظار استاندار جدید http://www.mazandnume.com/?PNID=V15940

- استاندار غیربومی ارجحیت دارد http://www.mazandnume.com/?PNID=V15921