جمعه 1 شهريور 1392-11:19

ربیع فلاح؛یک قدم تا استانداری مازندران

گزینه استاندار بیست و یکم مازندران نهایی می شود/ترکان،نعمت زاده،جهانگیری و یاسر هاشمی از استانداری ربیع فلاح حمایت کردند/با مذاکرات به عمل آمده،اکثریت نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز،هم اکنون به حمایت از گزینه ربیع فلاح برخاسته اند+بیوگرافی ربیع فلاح


مازندنومه:لطف الله آجدانی-سخنگوی کانون تدبیر و امید مازندران-از اجماع بسیاری از بزرگان  نزدیک به دولت از جمله ترکان،نعمت زاده،جهانگیری،حجت الاسلام حسنی و یاسر هاشمی رفسنجانی برای حمایت از نشستن دکتر ربیع فلاح بر صندلی استانداری مازندران خبر داد.

به گزارش مازندنومه، آجدانی خاطرنشان کرد: با مذاکرات به عمل آمده ، اکثریت نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز هم اکنون به حمایت از گزینه ربیع فلاح رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در مازندران برخاسته اند.

وی افزود:جمع کثیری از فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز آمادگی خود برای حمایت از دکتر ربیع فلاح را اعلام کردند که جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

*ربیع فلاح کیست؟

 دکتر ربیع فلاح که ریاست ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی را در استان مازندران برعهده داشت و هم اکنون نیز در هیات رییسه کانون تدبیر و امید مازندران حضور دارد،سال 1334 در بابل متولد شد.

او که لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه مازندران،فوق لیسانس و دکترای تخصصی آموزش و ترویج کشاورزی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه علمی و دانشگاهی خود دارد،به سبب جایگاه خود در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی ،موفق به دریافت دکترای افتخاری از انستیتو بیابان زدایی کشور ترکمنستان شده است.

تحقیق در باره نقش مجریان طرح های جنگل داری در توسعه ترویجی جامعه جنگل نشینان برای حفظ و احیا و توسعه و بهره برداری از جنگل های شمال کشور،نیز تحقیق جامع درباره عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی زنان روستایی شمال کشور، از جمله سوابق پژوهشی دکتر ربیع فلاح است.

او هم اکنون عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی است. برخی از مهم ترین سوابق و مسوولیت های مدیریتی و اجرایی دکتر فلاح در سطوح  کلان استانی و ملی عبارتند از:مسوول کمیته کشاورزی و عضو شورای مرکزی و مسوولیت پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان مازندران،مسوول کمیته کشاورزی وزارت جهاد سازندگی،مدیر کل شیلات مازندران و عضو هیات مدیره شیلات ایران،مشاور وزیر جهاد سازندگی، معاون اجرایی و رییس گروه کشاورزی سازمان کشاورزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، مشاور کشاورزی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام،مسوول کمیته کشاورزی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون اقتصادی ایران - فنلاند، معاون وزیر در امور دام و کشاورزی وزارت جهاد سازندگی و معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور.