پنجشنبه 14 شهريور 1392-2:21

گام های معلق

رسانه هاي اصولگرا و دوستان آقاي دكتر نيازبهتر است به جاي پاشيدن بذر اخبار خلاف واقع و تحليل هايي واژگون كه چندصباحي ذهن مردم را درگير مي كند، با اين واقعيت كنار بيايند كه دكتر كيومرث نيازآذري گزينه ي مناسب براي استانداري مازندران بود اما در سال 84 !


مازندنومه،یادداشت کاربران:1-وقتي دولتي پيروز مي شود كساني به عنوان وزير ، استاندار يا مدير ارشد در گمانه زني ها مطرح مي شوند كه نزديكي و قرابت فكري تنگاتنگي با گقتمان دولت پيروز در انتخابات داشته باشند.

براساس اين اصل بديهي در سال 1384 و متعاقب پيروزي دكتر محمود احمدي نژاد ، هيچ كس از خطبا و قلم به دستان اصلاح طلب مازندران در جايي نگفتند يا ننوشتند كه يكي از گزينه هاي استانداري مازندران آقاي مجيد حسين زادگان است، در حالي كه او در آن روز فرماندار مركز استان و يكي از مديران ارشد وقت بود.

همه مي دانستند كه آقاي حسين زادگان هيچ قرابتي با فرد يا تيمي كه دولت را در دست خواهد گرفت، ندارد؛ برعكس آن روز همه سخن از آقاي كيومرث نيازآذري مي‌گفتند و حكم قريب‌الوقوع او كه تا چند روز آينده حتما مي آيد.

نيك به خاطر داريم كه آن زمان اكثريت نمايندگان استان و حتی نماینده ولی فقیه در مازندران نيز با استانداري او مشكلي نداشتند.

آقای نیازآذری در آن روزگار مديريت اداره كل اطلاعات استان را داشتند و تنها يك صندلي با استانداري مازندران فاصله . در آن روزگار كسي از خطبا يا نويسندگان اصلاح‌طلب نگفت: نياز استاندار نشود، چون گفتماني كه برنده‌ي انتخابات رياست جمهوري شده بود گفتمان اصولگرايي بود و آقاي نياز نيز يكي از مديران ارشد اين گفتمان در استان مازندران بود و حق تعيين استاندار نيز با آنان بود نه با اصلاح طلبان.

علي رغم تمام برگ‌هاي برنده‌اي كه در دستان دكتر نياز آذري بود به دليل مخالفت قليلي از نزديكان رئيس جمهوری سابق در استان كه راي شان بر آقاي احمدي‌ن‍ژاد نافذ بود، آقاي نياز شانس صددرصدي استانداري را از دست دادند و نشد آنچه كه شايد آن روز حق ايشان بود.

امروز 8 سال از آن روزها گذشته و مجددا نام نياز آذري از سوي رسانه‌هاي خاص كه در ستادهاي كانديداهاي غير از رئيس جمهوری منتخب فعال بودند، بر سر زبان‌ افتاده كه او بهترين گزينه براي اين استان قحط ‌الرجال است.

انگار از طرفداران گفتمان پيروز در انتخابات رياست جمهوري يازدهم كسي در اين استان نمانده و انگار دكتر نياز مردي براي تمام فصول است و يك دوره گفتمان او اصولگرايانه و دوره‌ي بعد اعتدال گرايانه مي‌شود، پس سراغ كسي جز نيازآذري نرويد.

با اين حساب به نظر مي آيد دكتر نياز آذزي بيش از آنكه يك سياستمدار پايبند به اصول مشخص باشد ، يك پديده سياسي است.

2- يكي از ايراداتي كه تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان به آقاي دكتر احمدي‌ن‍ژاد مي‌گرفتند، باز كردن اتاق‌هاي مديريت ارشد قوه‌ي مجريه به روي نيروهاي نظامي و امنيتي بود. نتيجه‌ي گزينش مديران نظامي و امنيتي را هم در حوزه‌هاي مختلف در اين 8 سال مشاهده كرديم.

از قضا آقاي دكتر نيازآذري سال هاي سال در حوزه هاي امنيتي فعال و قطعا در آن حوزه ، منشا خيرات و بركات فراواني بوده‌اند.

در مورد چند سال مديريت او بر دانشگاه آزاد و نظري كه برخي سايت هاي اصولگرا دارند مبني بر مديريت وي‍ژه ي آقاي نياز آذري در دانشگاه آزاد واحد شمال و همين را به عنوان يك ادله ي محكم بر لزوم استاندار شدن ايشان مي دانند، ذكر دو نكته فعلا كفايت مي كند.

نكته اول اينكه دانشگاه آزاد در طرح توسعه ي خود تابع طرح هايي است كه در مركز تهيه و با توجه به توان مالي و تعداد دانشجويان در استان هاي كشور اجرا مي شود؛ يعني اگر ورودي يا متقاضيان ورود به اين دانشگاه در استان يا شهرستاني با اصل هزينه-فايده ي مورد نظر دانشگاه همخواني داشت بايد اين دانشگاه ، طرح هاي گسترش را در آن استان ها و مناطق اجرا كند.

اين طرحي است كه از زمان مديريت دكتر جاسبي در اين دانشگاه اجرا مي شده و هركسي غير از دكتر نيازآذري اگر رياست دانشگاه را عهده دار مي شد، اين مسير پيش مي رفت كمااينكه خريداري زمين و انتقال ساختمان مركزي دانشگاه از داخل شهر به جاده ي دريا و احداث بخش هاي اصلي دانشگاه ، قبل از آمدن آقاي نياز اجرايي شده بود و آقاي دكتر كيومرث نيازآذري در ميانه ي اين طرح به مديريت دانشگاه گمارده شدند.

دو اينكه در مورد حاكميت فضاي امنيتي در دانشگاه آزاد نيز حرف و سخن فراوان است كه عده اي اين گسترش را در راستاي گسترش فضاي امنيتي در كل دانشگاه ها مي دانند و آن را ميراث دولت نهم و دهم به شمار مي آورند اما عده اي هم وجود يك رئيس با سابقه ي امنيتي را در گسترش اين فضاي بسته موثر مي دانند.

3- آقاي دكتر كيومرث نيازآذري و برخي سايت هاي اصولگراي حامي ايشان لازم است بدانند دولت پيروز با شعار گفتمان تحول خواهانه و اعتدال گرايانه موفق به جلب حمايت مردم و پيروز در انتخابات شد.

استان مازندران يكي از استان هايي است كه مشكلات عديده اي در حوزه هاي مختلف اقتصادي دارد. شركت ها و مراكز توليدي زيان ده و ورشكسته، بيكاري بالاي ده درصد در استان، مشكلات شهرهاي تازه تاسيس و لزوم جذب سرمايه گذار بخش خصوصي و بهره وري حداكثري از بودجه عمراني كشور مشكلاتي است كه مديريت ارشد استان با آنها روبرو خواهد شد.

رسانه هاي اصولگرا و دوستان آقاي دكتر نيازبهتر است به جاي پاشيدن بذر اخبار خلاف واقع و تحليل هايي واژگون كه چندصباحي ذهن مردم را درگير مي كند، معلق گام برندارند و با اين واقعيت كنار بيايند كه دكتر كيومرث نيازآذري گزينه ي مناسب براي استانداري مازندران بود اما در سال 84 كه علي رغم اجماع كامل ، آن فرصت به دليل مخالفت برخي دوستان نزديك آقاي احمدي نژاد در استان با استانداري ايشان از دست رفت.