شنبه 16 شهريور 1392-23:6

شورا در چالش/نقیبی بدون کمیسیون ماند

چالش های شورا و شهرداری ادامه دارد/آقامیری و پیری-دو تن از مدافعان سرسخت شهردار ساری-عضو هیچ کدام از کمیسیون ها و سازمان ها نشدند/نقیبی هم که فقط برای حضور در شورای شهرستان، نامزد شده بود، در صحن شورا، رای کسب نکرد!


مازندنومه،کلثوم فلاحی:در مرکز استان مازندران-ساری-شورای شهر تازه شکل گرفته، در همان ابتدای کار و دقایقی بعد از مراسم تحلیف، دچار چالش شد.

در گام نخست تعدادی از طرفداران شهردار ساری با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر، خواستار ابقای مهدی عبوری در مسند شهرداری شدند.

در حالی که همگان تصور می کردند شورا دوره بلوغ را طی کرده و به مرحله پختگی رسیده و انتظار می رفت شورایی به دور از حاشیه بر رفتار شهرداری نظارت کند، اما مسیر شورای چهارم حداقل در ساری از ابتدا به حاشیه رفت.

چالش دوم در شورای چهارم، آرای متزلزل شهردار ساری بود. با رای شکننده شوراییان، صندلی عبوری در عمارت شهرداری هر لحظه دچار لغزش است و کافی است یک نفر از هفت نفری که به او رای دادند، به صف مخالفانش بپیوندد.

اما امروز نخستین جلسه شورای شهر ساری در دور چهارم برگزار شد و حاشیه و چالش سوم هم رقم خورد. گویا گرو‌کشی‌ها در نخستین جلسه، رخ نمایانده و برخی از اعضای رای دهنده به عبوری از حضور در کمیسیون‌ها، جا ماندند.

بر اساس تصمیم امروز،ذلیکانی عضو کمیسیون ماده صد و نماینده شورا در سازمان ترافیک، شمشیربند عضو کمیسیون ماده صد و نماینده شورا در سازمان فضای سبز، یوسفی عضو کمیسیون ماده 77 و نماینده شورای شهر ساری در شورای شهرستان، صالح‌نیا نائب رئیس شورا و نماینده شورا در سازمان اتوبوسرانی، نجاریان عضو کمیسیون توافقات و نماینده شورا در سازمان آرامستان، مدینه عضو سازمان عمران و نماینده شورا در کمیسیون ماده صد، جعفری عضو کمیسیون ماده صد و نماینده شورا در سازمان پسماند، پیوندی عضو کمیسیون ماده صد و نماینده شورا در سازمان میادین میوه و تره‌بار و شعبانی عضو کمیسیون ماده صد و نماینده شورا در سازمان تاکسیرانی شدند.

آقامیری و پیری-دو نفر از مدافعان سرسخت شهردار کنونی- در هیچ‌یک از کمیسیون‌ها و سازمان‌ها حائز رای اکثریت نشده و با همان ترکیب 7 به 6 از دست‌یابی به کمیسیون‌ها باز ماندند.

فرامرز نقیبی هم که با آرای بیش از 22 هزار نفر در انتخابات شورای چهارم به عنوان نفر نخست وارد شورا شد، با سابقه ریاست شورا، سه دوره حضور در شورای استان و حضور در شورای عالی استان‌های کشور، که امروز فقط برای حضور در شورای شهرستان، نامزد شده بود، در صحن شورا، رای کسب نکرد!

آن چه امروز اتفاق افتاد چالش دیگری برای شورای شهر ساری و شهردار است و پیش بینی می شود بااین روند، فضای دو قطبی در شورا پررنگ تر شود.

البته دود برخی تندروی ها در نهایت به چشم شهروندان می رود. واضح است که شهروندان باید از ظرفیت و توان امثال فرامرز نقیبی-با تجربه فراوانش در مسایل شهری و شورا استفاده کنند، اما به دلیلی که ذکر شد، او را هم کنار گذاشتند.

اتخاذ بعضی تصمیم‌های شتاب زده از گروه 6 و 7 که یا مخالف شهردار هستند و یا موافق او، در قالب تفکر شورایی نمی‌گنجد. باید کارشناسی شده و نه از روی حب و بغض، از تمام ظرفیت ها بهره برد.