دوشنبه 18 شهريور 1392-0:18

رویت هلال ماه ربیع از پاستور

نباید پس انتخاب استاندار اردوکشی کنیم و مخالف و موافق درست کنیم بلکه باید با همدلی و خرد جمعی به دنبال کمک به استاندار منتخب باشیم.


مازندنومه،ایرج نیازآذری:هریک از کنشگران سیاسی که به دولت تدبیر و امید رای داده یا گزینه ای غیر از دکتر روحانی را در 24 خرداد برگزیده باشند، پیگیر موضوع انتخاب استاندارجدید مازندران بودند و چون برای سرنوشت استان دغدغه داشتند پیشنهادها و ملاحظاتی مطرح کردند.

 اعتقاد رییس جمهموری فرهیخته و خردورز به فراجناحی بودن دولت، فضای با نشاط سیاسی در کشور ایجاد کرد تا جائی که حتی مخالفان دولت را به همکاری واداشت .

ابراز عقیده و آزادی بیان از نعمات انقلاب اسلامی و از ویژگی نظام اسلامی محسوب می شود، لذا نباید پس انتخاب استاندار اردوکشی کنیم و مخالف و موافق درست کنیم بلکه باید با همدلی و خرد جمعی به دنبال کمک به استاندار منتخب باشیم.

مهم نیست حتما در مصدر اجرایی باشیم تا خدمتی انجام بشود بلکه با رعایت قانونگرایی ، خوب انجام دادن وظایف شهروندی و اداری ، مشاوره و بیان نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای سازنده می توانیم کمک کار دولت و استاندار منتخب باشیم.

اکنون که وزارت کشور و دولت محترم پس از مشورت ها و بررسی های لازم آقای دکتر ربیع فلاح را به عنوان استاندار بیست و یکم استان مازندران انتخاب کرد، بر همه علاقه مندان و دلسوزان استان فارغ از هر دسته و جریان فرض است برای توسعه و تعالی استان به تصمیم دولت احترام گذاشته، نهایت همکاری با ایشان را داشته باشند.

از دیگر سو احترام متقابل حکم می کند استاندار جدید متاثر از اندیشه رییس جمهوری محترم استفاده از خرد جمعی را در دستور کار خویش قراردهد.

مردم استان مازندران مشکلات و مطالباتی دارند که شایسته است با تدبیر اولویت بندی شوند و با همکاری همه گروه های مرجع و کنشگران سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی با توجه به منابع و امکانات مرتفع شود.

 موفقیت تیم جدید استانداری منوط به استفاده از توان و خرد همه علاقه مندان به زادبوم است و هنر همگرایی و هم افزایی می تواند بیانگر توانایی های استاندار جدید باشد.

دکتر ربیع فلاح به تواضع و فروتنی اشتهار دارد .مردی که هم اهل تجربه و هم دارای دانش و بینش روز است. از سویی مورد وثوق و حمایت شخص رییس جمهوری است، لذا این ویژگی ها و توانمندی ها را فرصتی برای توسعه استان می دانم و موفقیت جناب ایشان را آرزو می کنیم.

 به نظر نگارنده تعمیق همکاری های بین سازمانی ، اهتمام به همکاری های بین المللی و تدوین سند جامع توسعه که مورد وفاق همه نهادهای مرجع می تواند جزء اولویت های اصلی استان مازندران و پیش نیاز توسعه متوازن و متعادل می باشد و استاندار نقش بسزایی درتحقق کارآمدی اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید خواهد داشت.

پیچیدگی ها ، تنوع مسائل اجرایی و اقتضائات محیطی ایجاب می کند استاندار منتخب از مدیران و مشاوران کارآزموده ، لایق و متخصص بهره گیری کند و فارغ از وابستگی سیاسی و جغرافیایی از تمام ظرفیت ها و توانمندی های استانی داخل و خارج مازندران به کارگیری کند.

 یکی دیگر از مهمترین ماموریت های استاندار جدید اقناع مقامات ملی درباره اهمیت و نقش فراستانی و بین المللی مازندران است.

مازندران با داشتن مواهب طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی می تواند فرصت مناسبی برای توسعه پایدار باشد؛ استانی که در بخش های ترانزیت ، گردشگری و کشاورزی خدمات ملی ارائه می دهد اما از امکانات مناسبی برای شهروندانش برخوردار نیست.

 مازندران به دلایل فراوان مستعد و قابل پیشرفت بیشتری است، اما نگاه و توجه دولت مرکزی بدان کم مایه و قابل توجه نیست.

در ادامه تقدیم یک اینفوگرافی ساده از گزاره ها و اولویت های استان هدیه ناقابل نگارنده به استاندار جدید مازندران است تا مورد امعان نظر واقع شود.

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)