پنجشنبه 21 شهريور 1392-22:7

حال خونین دلان که گوید باز

نامه یک فیلمساز به استاندار جدید مازندران/ نمی دانم آخرین بار کی به سینما رفته اید یا چه جنسی از سینما را دوست دارید؟ اما حال سینمای هزار رنگ ما امروز خاکستری است و آهسته نفس می کشد/ آمدن تان مبارک آقای استاندار ! اما هنر کنید و مدیران فرهنگی لایق را با نظر هنرمندان و فرهیختگان بر مسند دستگاه های فرهنگی استان بگمارید.


مازندنومه:آن چه در پی می آید، نامه مهدی قربان پور-پایه گذار جشنواره فیلم وارش و عضو انجمن مستند سازان خانه سینمای ایران- است که خطاب به ربیع فلاح-استاندار مازندران-نوشته شده است.نامه حاوی دغدغه های این فیلمساز مطرح کشور است. قربان پور چنین نوشته:

جناب آقای دکتر فلاح، استاندار محترم مازندران

سلام

خوشحالیم در روزهایی پا به مازندران گذاشتید که در تقویم ایران به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است؛ سینمایی که دستاورد سال ها تلاش هنرمندان این سرزمین است.

نیک می دانید مازندران سرزمینی است که بخشی از تاریخ سینمای ایران با آن پیوند خورده است . سینماگرانی چون خسرو سینایی، ابراهیم مختاری، محمد علی سجادی وده ها سینماگر ممتاز عرصه فیلم مستند، کوتاه و پویانمایی که امروز سینمای ایران به این نام ها می بالد.

نمی دانم آخرین بار کی به سینما رفته اید یا چه جنسی از سینما را دوست دارید؟ اما حال سینمای هزار رنگ ما امروز خاکستری است و آهسته نفس می کشد.

امیدوارم با آمدن تان پرده های نقره ای سینما را در استان جان ببخشید و شاهد شکوفایی سالن های سینما و مجامع فرهنگی و هنری در مازندران باشیم.

آقای استاندار! سال 78 درست در روز ملی سینما با تلاش جمعی جوان جشنواره ای سینمایی را بنیان نهادیم که نامش شد "وارش" و سال ها بعد کم کم به خاموشی رفت و این روزها ناخوش احوال است ... امیدواریم شما طبیب این بیمار نیمه جان باشید و برای احیای گذشته جان دار آن بکوشید.

حال خونین دلان که گوید باز / وز فلک خون خم که جوید باز

و 21 شهریور روز ملی سینماست. این روزها 113 سال از عمر سینمای ایران می گذرد. مازندران 50 سینماگر حرفه ای دارد و ده ها فیلمساز مستعد که نسل بعدی سینمای ایران خواهند بود.

امیدواریم سال بعد به همت شما روز سینما در زیر یک سقف و شاهد بزرگداشت این روز تاریخی باشیم.

و در آخر آمدن تان مبارک آقای استاندار ! اما هنر کنید و مدیران فرهنگی لایق را با نظر هنرمندان و فرهیختگان بر مسند دستگاه های فرهنگی استان بگمارید. جشنواره ها و مجامع فرهنگی را احیا کنید تا رخوت از این سرزمین فرهنگی رخت بربندد و شادمانی افزون شود.

دولت امید و اعتدال دولتی است فرهنگی و ما به تحقق شعارهای رئیس جمهوری محترم چشم دوخته ایم.

فکر بد آن فکر بد را می چرد / فکر خوش دیگر خوشی ها می خرد

مستدام باشید

ایمیل نویسنده: (ghorbanpour.mehdi@gmail.com)