يکشنبه 24 شهريور 1392-8:5

قفل در مقابل کلید/شورای شهر بابل در آزمونی بزرگ

بابل مشکلات فراوان و چالش های اساسی دارد و شهرداری می خواهد غیرسیاسی و کاملا اجرایی، اما برخی از اعضای شورای شهر متاثر از یک جریان سیاسی خاص که میانه خوبی هم با دولت دکتر روحانی ندارد، می خواهند با سرنوشت شهر بازی کنند.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، رضا حاتمی اصل، کارشناس مدیریت شهری: انتخاب شهرداران از ماموریت های بسیار مهم شوراها تلقی می شود، چه آنکه شهردار به عنوان مجری مصوبات شورا باید برنامه ها و تصمیمات شهری را اجرایی کند، اما شورای شهر بابل برای انتخاب شهردار جدید زیر فشار برخی جریان های سیاسی مخالف دولت تدبیر امید گیر کرده است.

 شهرداران جدید باید با دولت جدید کار و همکاری داشتنه باشند، حال انتخاب یک فرد کاملا سیاسی عوارض و تبعات فراوانی برای شهربزرگی چون بابل دارد.

 شهر بابل یکی از بزرگترین شهرهای مازندران است و رتبه ده شهرداری را دارد. این شهر مشکلات فراوان و چالش های اساسی دارد و شهرداری می خواهد غیرسیاسی و کاملا اجرایی، اما برخی از اعضای شورای شهر متاثر از یک جریان سیاسی خاص که میانه خوبی هم با دولت دکتر روحانی ندارد، می خواهند با سرنوشت شهر بازی کنند.

 آنها می خواهند با فشارسیاسی فردی که قبلا" شهردار بابل بوده و به" قفل" مشهور است(!) را بار دیگر به ساختمان باغ ملی بفرستند.

 متاسفانه بابل یک شهر سیاسی است و گروه های رادیکال با حمایت برخی جریان ها، عرصه توسعه را در این شهر تنگ می کنند.

 متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر بابل که از یک لیست رادیکال آمده اند، آگاه نیستند که شهرداری با باشگاه سیاسی فرق دارد، لذا ضروری است فردی غیرسیاسی و کاملا فنی و اجرایی عهده دار مدیریت شهری شود.

 فردی که به دلیل روحیات شخصی به سلطان قفل شهرت دارد چگونه می خواهد کلید حل مشکلات شهرباشد!؟

 مردم شریف بابل از امام جمعه فرهیخته و دور اندیش شهرشان انتظار دارند چون گذشته با راهنمایی و هدایت پدرانه خویش مانع از کژتابی و انحراف شورای شهر از مسیر کار و خدمت شوند.

مردم بابل از دو نماینده ساعی و کلان نگر شهرستان که خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همکاری خوبی باهم دارند، انتظار دارند که شورای شهر بابل را در راه رسیدن به گزینه ای لایق و اجرایی مساعدت کنند و با توجه به شناخت شان از نیروهای ملی و اجرایی فردی باتجربه و امتحان پس داده را به شورا پیشنهاد دهند.(هرچند که می دانیم انتخاب شهردار در حیطه اختیار شوراست.)

 مردم بابل این روزها با نگرانی از فشار عناصر سیاسی بر روی شورای شهر از روی کارآمدن یک شهردار کاملا سیاسی و خطی نگران هستند؛ فردی که مجری تصمیات گروه بسته شهری خواهد شد.

 پرسش اساسی مردم شهر دانشگاهی بابل از شورا و سایر کنش گران سیاسی و اجتماعی این است که شهری که دانشگاه صنعتی دارد و شهره مراکز آکادمیک است نمی تواند به شورا مشورت دهد ولی برخی محفل های خاص که عامل عقب ماندگی بوده اند و هستند برای امیال سیاسی با مقدرات شهر بازی می کنند.

 شایسته است اعضای شورای شهر بابل به دور از هرگونه سیاست زدگی یک شهردار غیربومی و غیر سیاسی را با اکثریت آرا شناسایی و انتخاب کنند؛ شهرداری را انتخاب کنند که با هیچیک از گروه های سیاسی شهر اعم از چپ یا راست ارتباط تداشته باشد.

اگر اهالی شورا می خواهند به شهر خدمت کنند یک فرد با تراز ملی را به بابل بیاورند نه فردی که در کوچه خودش هم جایگاه ندارد.