پنجشنبه 28 شهريور 1392-11:8

پس زمینه های یک پیام تبریک

تشکر آقای فرماندار که به اعتبار ویژه بودن فرمانداری بابل، معاون استاندار قبلی(مهندس طاهایی) هم تلقی می شد؛از وزیر کشور، به خاطر انتصاب دکتر ربیع فلاح، می تواند به این معنی باشد که ایشان از برکناری آقای طاهایی استاندار(مافوق خود) استقبال کرده است که من شخصاً آن را «رسم مروّت وجوانمردی» نمی دانم.


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: از طریق سایت پُرارج «مازندنومه» به «وب سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بابل» مراجعه کردم و در صفحه اول آن، پیام تبریک جناب سرهنگ مهدوی (فرماندارفعلی بابل)را خواندم.

از شما چه پنهان، کمی وارفتم چون پیش از این، مخصوصاً در آن شش- هفت سالی که مسئولیت روابط عمومی استانداری را برعهده داشتم، هرگز چنین چیزی را ندیده بودم. بخشی ازاین پیام را با هم می خوانیم:

«...فرمانداري ويژه شهرستان بابل همچون گذشته، تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد، براي مردم استان مازندران به كار بسته و در ايفاي مسئوليت سنگين در قبال مردم سزاوار خدمت‌رساني بيشتر، عرصه را براي مديريت جديد استان كه ايشان نيز اهل اين خطه و آشنا به مسائل هستند آماده مي كنيم...اين جانب و ساير مسئولين دستگاه هاي اجرائي شهرستان همواره از زاويه ديد و نگاه دولت و رئيس جمهور به مسائل و منطقه مي نگريم تا شاهد توفيق در تمام بخش‌ها باشيم.»


1- «همچون گذشته» یعنی کی؟ وچه زمانی؟ آقای مهدوی -فرماندار بابل- که این پیام را فرستاده، خودش منصوبِ دولت احمدی نژاد است که مردم با رای به دکتر روحانی، به سیاست های او یک«نه بزرگ» گفتند.

بنابراین عبارت:« تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد، براي مردم استان مازندران به كار بسته و...» از زبان فرمانداری که درآستانه تغییر است، چندان قابل هضم نیست و بجا به نظر نمی رسد.

2- معمولاً پس از هر تغییر در ساختار مدیریتی دستگاه های اجرایی، مسئولان فرو دست، با استعفای خود، دست مقامات مافوق را برای ایجاد تغییرات لازم بازمی گذارند و برای خالی کردن صندلی خود، اعلام آمادگی و کناره گیری می کنند. درحالی که در پیام آقای فرماندار، نوعی تمایل برای ادامه کار در دولت جدید نهفته است.

3- تشکر آقای مهدوی که به اعتبار ویژه بودن فرمانداری بابل، معاون استاندار قبلی(مهندس طاهایی) هم تلقی می شد؛از وزیر کشور، به خاطر انتصاب دکتر ربیع فلاح، می تواند به این معنی باشد که ایشان از برکناری آقای طاهایی استاندار(مافوق خود) استقبال کرده است که من شخصاً آن را «رسم مروّت وجوانمردی» نمی دانم.