يکشنبه 14 مهر 1392-16:59

جمعی از دانشگاهیان: پورمحمد پیشنهاد ماست

بهزاد پورمحمد، پیشنهاد جمعی از متخصصان و دانشگاهیان استان برای معاونت عمرانی استانداری/ پورمحمد اهل رامسر و غرب استانی است و حضور او در سمت معاونت عمرانی، بسیاری از مطالبات کنونی غرب مازندرانی ها را(می دانیم که بیشتر این مطالبات اقتصادی و عمرانی است) پاسخ خواهد داد/ او رابطه نزدیکی با برخی وزیران اقتصادی دولت تدبیر و امید دارد.


مازندنومه: در حالی که حدود ده روز از انتصاب معاونت های سیاسی و برنامه ریزی استاندار گذشته است، هنوز تکلیف معاونت های عمرانی و اداری مشخص نیست و گمانه زنی ها بر سر گزینه های مطرح هم چنان ادامه دارد.

شنیده های ما حاکیست گزینه مورد نظر استانداری مازندران برای پست معاونت عمرانی، بهزاد پورمحمد است، هر چند اسفندیار عشوری نیز هم چنان در تلاش برای کسب این سمت مهم است.

در همین زمینه مطلبی با امضای «جمعی از متخصصان و دانشگاهیان استان مازندران» به دست ما رسیده که در آن از استاندار مازندران درخواست شده با توجه به ويژگی های بهزاد پورمحمد، او را به عنوان معاون عمرانی خود، نهایی و معرفی کند. متن کامل یادداشت را بخوانید:

***

مطابق چارت سازمانی وزارت کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی به عنوان مرجع هماهنگی امور زیر بنایی در هر استانی دارای جایگاه ویژه و پر اهمیتی است که وظیفه هدایت و نظارت بر ارگان های اجرایی در تهیه و تنظیم طرح های زیر بنایی اقتصادی و عمرانی، همچنین نظارت و ارزیابی مستمر بر اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای، نیز پیشرفت برنامه و طرح های دستگاه های اجرایی تابع نظام بودجه ای استانی در شهرها و روستاهای مازندران را بر عهده دارد.

استان مازندران با مساحتی حدود 24 هزار کیلومتر مربع، از نظر جغرافیایی از گلوگاه در شرق استان تا رامسر در غرب استان را شامل می شود.

با توجه به شرایط اقلیمی و مساعد آب و هوایی و نیز فاکتورهای جمعیتی و جغرافیایی، برای اجرای امور عمرانی، می توان این امکان را فراهم کرد که موتور محرک توسعه استان در تمام فصول سال پر قدرت به جلو حرکت کند.

برای حصول به این رویکرد می طلبد که فردی کاردان، با تجربه، متخصص، مدبر و البته معتدل و همسو با استاندار در این جایگاه بنشیند و امور مربوط به عمران و آبادانی و توسعه ای استان را زیر نظر داشته باشد.

این فرد باید ضمن هماهنگی با وزارت کشور و دستگاه های متولی این امور در استان، کارها رابر مبنای استراتژی های تعریف شده و مطابق با هدف و برنامه تعیین شده به پیش ببرد.

بنابراین از استاندار محترم انتظار می رود فردی را به معاونت عمرانی برگزیند که لایق و کاربلد و امتحان پس داده باشد و بتواند مسایل توسعه ای استان را بر اساس استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به پیش ببرد.

ما جمعی از متخصصان و دانشگاهیان استان، به عنوان افرادی که در متن جامعه زندگی کرده، دارای دانش آکادمیک و تخصص هستیم و مشکلات را از نزدیک لمس کرده ایم، مواردی را جهت استحضار استاندار محترم بیان می کنیم:

1- مهندس بهزاد پورمحمد فردی است آگاه که استان را به خوبی می شناسد و از نقاط ضعف و قوت آن اطلاع کافی دارد. او واجد ويژگی هایی است که در بالا بیان شد.

ما ضمن احترام به همه عزیزانی که خود را برای پذیرش پست معاونت عمرانی استانداری مازندران مطرح کرده اند، ضمن خودداری از قیاس این چهره ها و فارغ از هرگونه نگاه جناحی، بر این باوریم که مهندس پورمحمد با توجه به سوابق روشن و خوبی که در حوزه مدیریت بحران (ستاد حوادث غیر مترقبه ) در دوران تصدی خود در استانداری مازندران و معاونت برنامه ریزی هلال احمر کشور داشته، در صورت انتصاب به این سمت، منشا خدمات ارزشمندی خواهد بود.

2- او در دوران مدیریت خود در استان حوادثی از قبیل زلزله سال 83 غرب استان، سیل سال 82 مازندران، پیشگیری از آنفولانزای مرغی در سال 85 و...  را گذراند و به خوبی توانست با همکاری مجموعه تحت مدیریتش، نیز تعامل و هماهنگی با دیگر دستگاه ها، کارنامه مطلوب و قابل قبولی از خود بر جای گذارد که البته توسط استاندار و وزیر وقت کشور مورد قدردانی قرار گرفت.

همچنین در حادثه زلزله بم و برف سنگین سال 83 گیلان هم با هدایت و مدیریت وی، کمک های برنامه ریزی شده و شایان توجهی به این استان ها شده بود.

3- مهندس پور محمد فردی است اخلاق گرا و رسانه ای که با اصحاب رسانه ارتباط و تعامل خوبی داشته است و هم اکنون نیز دوستان خوبی بین رسانه های استان دارد. خوش خلقی، رفتار نیکو و از همه مهمتر پاکدستی او نیز زبانزد است و تلاش می کند بدون حاشیه باشد.

4- او هم اکنون در دانشگاه تهران در سمت معاون برنامه ریزی اداره کل بودجه انجام وظیفه می کند و به دلیل این جایگاه، تعامل و ارتباط خوبی با برخی از وزرای کنونی وزارتخانه های مهم اقتصادی و عمرانی -که برخاسته از همین دانشگاه هستند- دارد.

داشتن همین ارتباطات حسنه و نزدیک با چند وزیر اقتصادی کنونی، مزیتی بزرگ برای او و استان محسوب می شود و در صورت انتصاب پورمحمد، قطعا افزایش سهم بری استان را به همراه خواهد داشت.

5- بهزاد پورمحمد اهل رامسر و غرب استانی است و حضور او در سمت معاونت عمرانی، بسیاری از مطالبات کنونی غرب مازندرانی ها را(می دانیم که بیشتر این مطالبات اقتصادی و عمرانی است) پاسخ خواهد داد.

 با شناختی که از پورمحمد به عنوان یک فرد معتدل و منعطف سراغ داریم، قطعا او تیم مدیریتی مجموعه معاونت عمرانی را ترکیبی از مناطق مختلف استان انتخاب خواهد کرد تا حق هیچ منطقه ای از استان در حوزه عمرانی تضییع نشود.

6- نکته پایان این که مهندس پور محمد از جمله مدیران ستادی پشت میز نخواهد بود و می تواند با تجربه و انرژی که در وی سراغ داریم، به خوبی و از نزدیک پروژه های عمرانی را در سطح استان مدیریت کند.

او به قول آیت الله جوادی آملی، مدیری است که همانند نوک پرگار است و دو راس دارد، یک راس آن در دفتر کار و راس دیگر آن در فضای استان؛ تا مشکلات را ببیند و برای رفع آن تلاش نماید تا دایره ای زیبا ترسیم شود.